Welke horloges van Watches and Wonders 2025 zijn er na een week nog bij jullie blijven hangen?

De land dweller, de ingenieur en de VC master

1 like

2 likes

Vooral deze:

11 likes

Erg mooi inderdaad.

1 like

De Pequinet Concorde vond ik aanvankelijk ook mooi (had hem afgelopen jaar reeds bekeken en gepast). Echter de 36 vond ik te klein op m’n (17,5 cm) pols, en de 40 mm vind ik te groot. Wachten op een 38 mm dus :joy:

1 like

Bvlgari Octo Finissimo Ultra Tourbillon

Image may contain Wristwatch Arm Body Part and Person

“A skeletonised tourbillion watch that is only 1.85mm thin. This manually-wound mechanical movement offers 50 hours of power reserve and, wait for it, beats at 28,800 vibrations per hour. This is not a drill. Not only is it a world record, it’s insane, it’s peak Bulgari, and it surely can never be beaten. (Cue a new contender from Piaget.)”

Aldus GQ. Ik kan het korter samenvatten denk:

damn :flushed:

8 likes

Pistache groene OP

17 likes

De ‘burgundy’ Black Bay 58 met jubilee band is het meest blijven hangen. Wil niet per se zeggen dat het positief is, maar hij is er.

Daarnaast de Rolex Land-Dweller, maar vind de opliggende minute track niet om aan te zien. Het is in mijn ogen een onsamenhangend bijeen-raapsel van verschillende Rolex modellen (Oysterquartz kast met Explorer numerals, OP indices, aandachttrekkende wijzerplaat en DJ bezel en datumpukkel). Voelt als een lopend buffet waar alles op één bordje gegooit is en als nieuw gerecht gepresenteerd wordt.

8 likes

PRX-killer

7 likes

Heel mooi

1 like

6 likes

Deze editie van Watches & Wonders was voor mij vooral een verzameling van teleurstellingen en horloges die het nét niet zijn in het segment waarin in geïnteresseerd ben (lees: kan betalen). Ik begrijp dat het perfecte horloge niet bestaat, maar wat een gemiste kansen zeg.

Oris
Ik ben groot fan van het merk en de Big Crown lijn, maar deze nieuwe modellen doen me helemaal niks. De band en de applied numerals zijn leuk, maar de horloges zelf missen hun charme en zijn borderline lelijk op de filmpjes en foto’s die ik heb gezien.

Nomos Worldtimer
Ogenschijnlijk een fantastische release. Nomos heeft eindelijk een horloge uitgebracht met een normale lug-to-lug in verhouding tot de kastdiameter. Maar dan kiezen ze ervoor om een band te gebruiken met lange mannelijke endlinks waardoor het horloge niet op een stalen band te dragen valt met dunnere polsen. En dat is zonde, want de band en het horloge ziet er voor de rest super uit.

Tudor Black Bay Pro Polar
Als Tudor de Black Bay Pro had uitgerust met een dunnere kast en met het nieuwe uurwerk dan was dit een absolute must-have release geweest. Maar nu? Boeie. Waarom Tudor maar half luistert naar de wensen van liefhebbers blijft een raadsel. Met het uurwerk van de nieuwe BB58 GMT is er geen enkele reden meer om de dikte van de Pro niet naar beneden te schroeven. Hebben ze te veel kasten geproduceerd waardoor ze van de vooraad af moeten? De Pelagos Ultra met zijn 43mm en 1000m water resistance is 0,1mm DUNNER dan de 39mm Black Bay Pro.

Grand Seiko SLGB003
Een prachtig horloge, maar voorlopig buiten mijn budget. Het zegt denk ik genoeg over deze editie van Watches & Wonders dat ik vooral enthousiast ben over een clasp.

Stel je in de toekomst een 9f Quartz GMT voor met een goede band met on the fly microadjust :heart_eyes:

3 likes

Helemaal mee eens.
Alsof een stagiair in ChatGPT een ingewikkelde prompt heeft bedacht om de meest spraakmakende kenmerken van diverse modellen in 1 nieuw ontwerp te hoesten.

Anyhow

Bij deze releases moest ik direct aan Traska denken👇🏼

3 likes

:wink:

1 like

Dus liever die alpina dan deze automaat?

nah ik niet. doe mij deze 37mm GS maar.

Yup. Ik vind evolution 9 ontwerp echt afgrijselijk lelijk. Als je me zou zeggen dat ik per se 4000 euro op tafel moest leggen om daarna een van de twee te kiezen om een jaar te dragen zou ik de Alpina mee graaien.

Wat ze verder ook met het uurwerk doen, het is geen reden om een lelijke bak te ontwerpen. Dat geldt zowel voor die Evolution 9 van GS als voor die wanstaltig karikarurale Rolex Landdweller. Overigens stel ik die rare grote clasp van die nieuwe GS ook zeker niet op prijs.

De Tentagraph chrono’s zou ik nog niet dragen al zouden ze gratis aan komen waaien, die zouden zo de kliko in bebonjourd worden als ik ze niet kon verpatsen, helemaal die dikke leeuw van Tokyo.

GS heeft deze watches and wonders exact 1 (zegge: één) horloge gelanceerd wat de naam Grand Seiko waardig is.

De SBGW323.

1 like

Puur uit interesse: Wat vind je lelijk aan het ontwerp van de evolution 9?

Zoiets als Seiko in 1967 al had?

De uurwijzer is gewoon een lompe Star Destroyer uit A New Hope. De indice op twaalf is een soort veel te brede soort van afgekapte Millennium Falcon, om in die metafoor te blijven. Die combinatie trek ik niet.

De 40mm varianten hadden allemaal een lompe 22mm bracelet met veel te weinig taper. Deze 37mm heeft een 20mm bracelet, waar ik liever 19 had gezien met een taper naar maximaal 16.

De gewone heritage bracelets zijn al lomp, maar hebben tenminste een onopvallende clasp, terwijl dit nieuwe vehikel een lompe bracelet met een lompe clasp heeft. De White Birch modellen met automaat hebben een kermis wijzerplaat die ook veel te veel reliëf heeft.

Kortom: bah. Het is gewoon niet chic, elegant of subtiel. Ondanks dunnere uurwerken.

Voor een sporthorloge van 5000 ballen is dat al heel erg, maar in de categorie boven 10.000 euro is het onvergeeflijk.

2 likes