Welke horloges van Watches and Wonders 2025 zijn er na een week nog bij jullie blijven hangen?

Deze. Om de pols gehad en het klopt gewoon. Goede maat, solar powered, 15 jaar geen omkijken naar.

Onderbelicht, de B&R skeleton BR-03. Met >20% korting ben ik hiervoor wel te porren.

3 likes

Dat is toch ook wel een lullig uitgangspunt voor een gloednieuw horloge :sweat_smile:

Dat klopt. Ik geef het een jaar voordat ze bij Duitse AD’s voor 20% onder retail gaan. En die retailprijs is €6400 voor de skeleton, een premium van €2200 bovenop de reguliere keramische BR-03.

1 like

Ik vond 2025 een prima editie, met op de Lekker Lijst ;

Voor mij zijn de winnaars de nieuwe uurwerken van Rolex 7135 – dat is echt een sprong voorwaarts om die twee wielen in hetzelfde vlak te plaatsen en daarmee dun te blijven, en eindelijk mooi genoeg om gezien te worden, en vrijwel zonder olie en frictie. En massa produceerbaar ook dankzij MEMS / DRIE ? en dergelijke, dus half Augustus zijn die wachtlijsten opgelost en gaan ze in de uitverkoop !

En de Zenith cal 135 is er weer, de chronometer kampioen van weleer, met hopelijk snel een betaalbaarder uitvoering want 50k ?

Helaas beide niet in een heel fraaie verpakking, al is de platina ijsblauwe Landmeter wel mooi, zeker als je die met een speciale wijzerplaat met gouden of diamanten uurmarkeringen i.p.v. de 6 en 9 kunt krijgen ?

Dan de Reverso Worldtimer Geographique, een spectaculaire uitvoering en zo heb je nog wat aan die flip-over ( net als met de Night/Day uitvoeringen ) want anders is het maar een saaie bedoening.

Veel leuke kleurtjes ook waarvan ik de PF Tonda 40mm no date heel mooi vind maar de topper dit jaar is dat heel donkere blauw met de Chanel J12 Superleggera (en die hebben dezelfde kleuradviseuse als AP met dat Bleu Nuit, Nuage 50 blijkbaar ) wat een schitterende combi van een regulateur en jump hour. Chique Sportive Superbe !

Minder chique maar toch wel leuk is die IWC Ing. groen met goud, jammer van die gezochte link met Brad P. x APXf1 want ook een kleurenblinde kan die 2 kleuren groen prima uit elkaar houden. Dan vind ik de keramische versie nog beter vanwege het zichtbare eigen uurwerk 82110, de standaard ValFleurier laten ze liever niet zien blijkbaar. En lekker stealth !

En voor erbij die olijke Eberhard waar ze wederom het historische gevoel missen om de heruitgaves nu eens goed te doen qua naam. Contograf dus !

2 likes