Welke horloges vinden wij allen mooi?

In een recent topic geven velen hun mening over horloges waar ze niks mee hebben. Leuk onderwerp en het blijkt maar weer: zoveel mensen, zoveel meningen. Dit brengt mij op de volgende vraag: zijn er horloges die iedereen waardeert?

Mijn eerste antwoord is: nee, dat is vast niet zo. Toch vind ik het leuk om eens de mening te zien van dit forum over horloges die jullie alom denken te waarderen. Om af te trappen en het bij mezelf te houden. In mijn zeer bescheiden en betaalbare collectie krijg ik vooral op mijn Longines Flagship enkel positieve reacties. Ik denk dan ook dat de meesten dit horloge wel kunnen waarderen (wishful thinking?!).

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen :slight_smile:

22 likes

:no_mouth: nee hoor zeer net en bescheiden horloge, kan ik weinig tegenin brengen inderdaad

1 like

Ik denk dat een Speedy pro wel door veel forumleden gewaardeerd wordt. Allemaal lijkt me onmogelijk, maar zeker door mij :+1:t2:
Helaas heb ik deze zelf nog niet.

1 like

Leuk topic! :+1: :slightly_smiling_face:

Er zijn meerdere horloges natuurlijk, die veel waardering krijgen.

Meestal krijg ik veel positieve reacties op mijn Tudor Heritage Black Bay:

8 likes

Vind het wel een lastige, maar na een poosje nadenken ben ik eruit😊
Ik denk dat de Oris 65 wel door veel mensen wordt gewaardeerd. Ik hoor er weinig slechts over en Oris is mi een behoorlijk gerespecteerd merk.

Denk ook wel door velen… ik, helaas, als een van de weinigen niet😕…niet waarderen is eigenlijk wat overdreven.

10 likes

Ik heb er 4 die uiteraard iedereen super vindt…:wink:

13 likes

Helaas nog niet om de pols maar deze kan ik erg waarderen. Perfecte daily voor mij! Long term grailtje!

4 likes

Te veel om op te noemen, denk… ga we een poging wagen…
Witgouden! daydate
Cartier tank
JLC reverso
Speedy pro
Breitling navitimer
Parmigiani tonda 1950
Patek Calatrava
Patek Nautilus
Tudor Black Bay36
Rolex Datejust
Nomos Orion
JLC Memovox
Omega SeaM Aqua Terra
Bvlgari Octo Finissimo (dun man, pfff)
Tag Monaco
Longines Hydroconquest
AP royal oak
IWC Ingenieur
IWC Portuguesier
IWC Mark XVIII
Een vintage triple date is ook ontiegelijk sexy :heart_eyes:
Zenith El Primero

Meeste horloges zijn ook nog wel haalbaar. :slight_smile:

3 likes

Halios Seaforth in Bahama Yellow!
Klasse kwaliteit voor een Micro brand.
Al heb ik m nog nooit in het echt gezien.

Nope
Nope
Nope
Yes
Yes
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Yes
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Nope
Yes

:slight_smile:

9 likes

Deze Longines Flagship is dan ook zeer mooi en geslaagd…juist m.n. de originele versie. De remake vind ik net ff iets te strak…plus die datum :thinking:

Ps @Piede als je er ooit vanaf wilt…ik houd mij aanbevolen :+1::wink:

1 like

Ik krijg in mijn vriendenkring de meeste positieve reacties op mijn sbdx001 want groot/opvallend.

2 likes

Ik heb het idee dat een IWC flieger in “Le Petite Prince” edition over het algemeen wel door bijna alle liefhebbers wordt gewaardeerd. Wat denk jij @Svennos?

12 likes

No3 is zeker een schoonheid!

1 like

lijkt me dat ze eerder bang zijn omdat jij ook groot/opvallend bent :wink:

Smaken verschillen, toch? Anders zagen we alleen maar dezelfde horloges op t forum :slight_smile:.

1 like

Denk dat de meesten hun hele collectie kunnen posten.
Wellicht beter om het topic te veranderen in: “Welk horloge, dat je zelf niet hebt, kun je erg waarderen.”

2 likes

Wat is een must have voor jou dan? Ik was er nog 1 vergeten: VC Overseas :slight_smile:

1 like

Zo heb ik het maar geïnterpreteerd hahahaha

Ik ben veel, maar met mn 1m73 niet groot :wink:

2 likes