Welke horloges vinden wij allen mooi?

Je wordt op dit forum inderdaad dood gegooid met Seiko SKX-en, maar de reden daarvoor is denk ik dat het veel mechanisch horloge voor weinig geld is, en niet omdat hij zo mooi is.

(Vind het zelf een afgrijselijk lelijk hok, maar dat is dan weer persoonlijk. :grin:)

1 like

Ja!

Maar niet op rubber.

Welke kleur band? vink lastig in combinatie met een zwarte kast.
vouwsluiting heb ik nog liggen, dus suggesties zijn welkom :wink:

Zwarte canvas band die niet taperd staat er denk ik erg tof bij

1 like

Mooie kleur inderdaad. Mag ik vragen van welk merk die is?

Behalve misschien de datum kan je deze inderdaad onmogelijk niet mooi vinden :heart_eyes:

En een SKX is een leuke instapper en zeker een mooi horloge voor’t geld, maar om ‘m nu de referentie voor een mooi horloge te noemen… mijn vrouw is alleszins niet akkoord :see_no_evil:

Nope. :slight_smile:

‘Allen mooi’ zal vast niet, maar dat veel ‘m prachtig zullen vinden vermoed ik wel.

7 likes

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben; ik houd namelijk niet van duikers en heb een beetje een aversie tegen Seiko, maar zelfs ik vind deze fraai. :innocent:

1 like

Bedankt voor je goed onderbouwde mening.

Oei, ik wist niet dat we moesten argumenteren hier?? Vind die Zeniths gewoon te druk. Sorry als dat bot overkwam, dacht dat enkel het buikgevoel telde :slight_smile:

Ja, die vind ik mooi. Realiteit is echter dat elke keer dat ik er een wilde kopen, ik uiteindelijk voor iets anders koos (Lemania RN mono-pusher, Wakmann calenderchrono, Zenith DeLuca)… Heb dus tot op heden (nog) geen Speedy.

1 like

Deze strap van de Avenger zou geweldig staan. Geen idee alleen of het kwa lugs past

breitling-avenger-blackbird-v1731010-bd12

1 like

Mooi, maar de kast (lugs) wat de rudimentair…

Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die deze klokjes lelijk zullen vinden

1 like

Eens, is echter wel zoals ie in 1965 was.

image

Date-date’s helaas minder :wink:

Dit is trouwens juist een heel controversieel klokje, met name vanwege de prijs.

Gewoon es een ‘’top 100’’ aanmaken iemand? Of een poll?

OT: ik vraag me af waar de speedmaster zou staan zonder zn geschiedenis? Ik zie vooral veel zwart en nu niet echt de mooiste dial.
Maar goed, smaken…

Ik weet het, dat is ook wat me tegenhoudt. Een Prospex met de prijs van een Grand Seiko :face_with_raised_eyebrow: