Welke horloges vinden wij allen mooi?

al door anderen eerder verwoord: er is geen horloge die iedereen leuk vindt.

1 like

Deze hands down.

4278_album1

zenith-el-primero-chronomaster-1969-chronograph-automatic-mens-watch-032520406169m2280-032520406169m2280

4 likes

Krijg steeds meer de bevestiging dat ik een buitenbeentje ben :slight_smile:

Ben nog maar een enkele horloge in dit “topic” tegengekomen die ik mooi vind.
De 3 die ik aangehaald heb, vind ik zeker niet mooi, sterker nog , gewoon lelijk…

2 likes

Smaken verschillen hier héél duidelijk, imo is dit werkelijk spuuglelijk!

Krijg daar dit beeld bij…

image

Een in de basis al lelijke auto die ze nóg afschuwelijker hebben weten te maken.

3 likes

Maar wat vindt je WEL mooi? Daar ben ik dan wel benieuwd naar :wink:

Horloges die wij allen mooi vinden ( of iig heel veel mensen), zijn toch horloges die ondanks de hoge aanschafprijs het meest gezocht zijn, en het meest verkocht worden ( in hun prijsklasse) wat zich dan ook weer vertaalt in een hoge marktwaarde/prijs op de tweede hands markt ?

Dan praat je toch al snel over een stalen Submariner, Daytona, of GMT.

Onderaan de markt zou je dan kunnen denken aan Seiko SKX, en bovenaan aan een stalen PP Nautilus met blauwe plaat.

Horloges die iedereen mooi vindt en wil hebben zul je niet kunnen kopen met kortingen van 40%, of na een jaar nog maar de helft waard zijn.

waarschijnlijk veel wat jij/jullie niet mooi vinden :joy:

Voorbeelden/foto’s willen we zien!! :smiley:

Die stippeltjes-dial bij de laatste geeft hem echt karakter. Alledrie heel mooie exemplaren.

1 like

In een ander topic is wel eens een discussie over de plaatsing van date-window geweest, die mij doet concluderen dat niet iedereen gecharmeerd is van deze.

Misschien de Sarb033? Sinn556 blue?
Allebei horloges die regelmatig geprezen worden en niet te uitgesproken qua smaak.

imageimageimage

Eigendom van Orisfan… :wink:

3 likes

Mijn Zenith lijkt ook bij menigeen in de smaak te vallen, merk ik.

10 likes

Persoonlijk had ik verwacht dat hier de Seiko skx wel hoge ogen had gegooid, echter staat hij pas 1x ergens tussen neus en lippen door genoemd.
Ieder nieuw lid dat onzeker is over welk eerste horloge krijgt toch vaak deze tip mee en veel leden hebben dit horloge (gehad).

Ik wilde net antwoorden: dat druist tegen dit onderwerp in…

1 like

Na het lezen van dit en het gerelateerde draadje kan ik enkel concluderen dat smaak persoonlijk is en dat een ander overtuigen met argumenten in dit geval niet veel zin heeft. Maar leuk en vermakelijk (soms ook ergerlijk) is zo’n discussie wel.

:heart_eyes:

3 likes

Heel mooi Coenraad, deze Omega’s! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

In ieder geval bij mij! :heart_eyes:

Heel mooi Coenraad ! Prachtig vintage Omega’s !
Helemaal in de lijn van het forum en de NL traditie : Omega doet het bij Nederlanders bijzonder goed.
Een forumgenoot noemde het laatst de Opel onder de verzamelwaardige horloges, maar dat doet beslist geen recht aan deze beauties !
Zelf super dol op mijn Cosmic.

4 likes