Welke horlogetool en waar kopen?

Ik heb een nieuw Casio horloge en moet mijn band inkorten. Welke raden jullie aan en waar te bestellen? Ik heb er totaal geen ervaring mee, daarom vraag ik jullie.

Bergeon 7767-f

Of/En bergeon 7230
image

Heb zelf wat gevonden:

Is het misschien ook verstandig om een set te kopen waar ook de tools inzitten om batterijen te vervangen?

Meestal niet. Beter goed spul dan veel goedkoop spul

Mooie van deze tool is dat je het bandje omhoog en omlaag kan leggen, dat kan bij de meeste goedkope tooltjes niet. Dat is dan gepruts.

Ik heb jarenlang met AliExpress tools gewerkt, dus dat is ook de enige ervaring die ik ermee heb. Maar de pins van die tools buigen snel, ook omdat ze er soms net onder een hoek in gaan omdat de bandhoogte niet te regelen is. Dus dan zijn ze meteen onbruikbaar. Tot dusver gaat het goed, maar ik zou dus wel wat meer uitgeven voor een fatsoenlijke tool eerlijk gezegd.

1 like

Is het raar als ik je adviseer om gewoon even bij een horlogemaker (juwelier op de hoek) naar binnen te lopen? Dan blijft alles ook heel enzo.

Verder, ik gebruik zelf spullenboel als hierboven al getoond van AliExpress (zelfde als de duurdere dropshipper bij Bol) en dat voldoet voor die enkele keer dat ik een bandje moet inkorten. Nog nooit wat verbogen ofzo, gewoon even met beleid. Maar ik heb er inmiddels wél een beetje ervaring mee. :sunglasses:

Ik gebruik deze al een aantal jaren en functioneert prima, nog niks krom gehad en ook niks beschadigd aan een band. Al met al een stuk of 10 bandjes mee gedaan. Daarnaast zitten er reserve pinnetjes bij.

1 like

Ik ben wel vrij technisch, heb een werktuig bouwkundige opleiding. Ik ga het zelf proberen.

Het stelt geen biet voor. Maar zo’n draai ding is wel lekker om mee te werken, ongeacht fabrikant.

Goedkope reut is over het algemeen wel sneller krom, maar ook Bergeon krijg je kapot als je je best doet.

1 like