Welke integrated bracelet sportswatch? Tissot VS Mido VS Nivada

Ik ben al even aan het zoeken naar een leuke enigszins betaalbare sportswatch met integrated bracelet en kom er niet uit. Altijd leuk om te kijken hoe forumgenoten erover denken, dus dank alvast voor jullie input :slight_smile:

Op het lijstje staan de Tissot prx in 38mm titanium, de Mido Multifort 8 (of evt toch die in mijn ogen appartere Multifort TV big date) en de Nivada F77 mechaquartz. Normale F77 zou ook kunnen maar die vond ik wat underwhelming voor het bedrag toen ik hem eens om had.

Stemmen maar:

• Tissot
  • Mido
  • Nivada
0 stemmers

Andere suggesties ook welkom. Dank HF :slight_smile:

1 like

Andere: Land Dweller of 222

Of als je de wachtlijst niet ziet zitten, CW ‘The Twelve’

3 likes

Die nieuwe 38mm platte is gaaf!

2 likes

Ja die is net op m’n vizier gekomen, n.a.v. @Kad’s suggestie. Ik kende deze dunne versie nog niet maar deze is het iets langer doorsparen waard denk ik. Heel erg mooi! Jammer dat die CW’s niet eenvoudig te passen zijn…

1 like

Jawohl. Je kunt ze bestellen en kosteloos retourneren. Moet ff op de site lezen hoe dat werkt.

2 likes

Van deze drie de Mido.

1 like

Die Mido is mij iets te ‘bulky’. De Nivada vind ik te veel ‘Royal Oak-achtig’ met die octogonale bezel met die schroeven erin.

Tissot zou van deze 3 daarom mijn keuze zijn. Echt een tof ding voor het geld dat die kost.
The Twelve van CW zou - zoals hierboven genoemd - ook een coole optie zijn!

1 like

De Tissot maar dan even wachten tot je deze voor peanuts gebruikt oppikt. Moet het perse nieuw dan de Mido. Dat derde geval mag op de kermis blijven.

1 like

De Mido is leuk, maar Nivada gestemd. Was mijn verrassing van het jaar (met meteorieten dail). Kocht hem met inruil om te proberen met weinig verwachtingen, maar hij blijft echt kleven.

1 like

Venezianico Arsenale zien we nog over het hoofd.

3 likes

100% de Mido, de PRX is dodelijk saai en de Nivada vind ik niet mooi. Maar ik heb zojuist even op de site van Mido gekeken en ik vind de blauwe wijzerplaat met de blauwe rubberband een mooier geheel. Bij de stalen band lijken de verhouding een beetje scheef waarbij de band te breed oogt tenopzichte van de kast

1 like

De Mido is wat mij betreft in dit geval het horloge dat eruit springt in positieve zin, vanwege zijn echt eigen aangezicht.

Als je toch neigt naar Tissot, mooi model maar als het een optie is dan doorsparen voor de Christopher Ward - De Sellita daarin kan door “iedereen” onderhouden worden, terwijl het Powermatic 80 uurwerk van Tissot (Swatch) in zijn geheel vervangen dient te worden wanneer deze uit zijn levensduur loopt.

Edit: de door Kad gesuggereerde Venezianico is zeker een mooie suggestie - mits je oké bent met een horloge van een ietwat minder gevestigd merk.

1 like

CW the twelve 660

6 likes

Dank allen! Dit is toch wel echt een plaatje zeg:

I think I’m in love

3 likes

Dat is inderdaad een heel mooi plaatje, een stuk eleganter dan de Mido

1 like

Die Mido is niet subtiel maar wel echt een hele leuke frisse verschijning! Spannender dan alle andere genoemde opties, maar als dat niet je ding is lijkt de nieuwe ‘Twelve’ me het beste alternatief :slight_smile:

1 like

Van deze drie de Modo, maar beter doorsparen voor de CW twelve

1 like

De nieuwe prx in de kleurstelling op jouw foto vind ik echt👌
Mooi formaat, mooie dial en kleur.

1 like

Van deze 3 de Mido. Maar afgelopen week in Aken deze in een etalage gezien, maar het is wel een flinke hoor.

1 like

Mido! Heeft meer eigen smoel :+1: ook beter dan de Twelve nmm :man_shrugging: