CW all day
Mooie horloges hoor, kijk ook eens naar een Yema Wristmaster Traveller 39mm. Ik kocht er recent en ben er heel blij mee!
Doen. Super, super tof ding. Zo tof dat ik mijzelf een tijdje terug heb moeten verplichten van hem een hele week niét te dragen om de rest van de doos niet blijvend te verwaarlozen. Sportief maar misstaat ook niet voor kantoor. Hele goeie band.
Tofste op dit gebied vind ik de epos 3505, al is het de vraag of het officieel een integrated bracelet is.
Helaas vrij groot, duur en uitverkocht. Misschien nog wel hier en daar te vinden met een stevige korting.
Er is een opvolger, de 3506, maar dat is wat mij betreft geen verbetering ![]()
Net een aikon zo.
Kan eigenlijk ook wel in t lijstje.
Maurice lacroix aikon

Ik spuug op het hele genre. Van oorsprong vond ik alleen de OG IWC ingenieur te pruimen, maar sindsdien heb ik de Credor Locomotive leren kennen. Die laatste is de enige die ik serieus zou overwegen. Letterlijk al het andere vind ik verschrikkelijk. Het zijn allemaal hoekige net iets te lompe clicheâs. Zelfs Parmigiani Fleurier kan het niet. Ik zou dus eigenlijk een gewoon horloge aan willen raden.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je het beste zo min mogelijk geld uit kunt geven, want deze trend is ook nog eens een keer passé. Gelukkig maar. Mijn tip?
Koop een skere Citizen Zenshin eco Drive, bijvoorbeeld de AW0130-85XC. Die is bomb proof, van super titanium gemaakt (Citizens legering, gehard), maar 39mm groot en 9,8mm dik. Want die horloges moeten absoluut niet groot of zwaar worden.

Prachtige wijzerplaat, lichtgewicht, en je bent voor 300 ballen klaar met deze ellende. Oh, en 20 jaar onderhoudsvrij lopen, natuurlijk.
geen secondewijzer? ![]()
Van deze drie de Tissot. De wp maakt hem allerminst saai, en 38mm is een veel betere maat dan de 40mm. Plus nog titanium⊠whatâs not to like? De Mido is best leuk, doet echter net iets te veel zijn best om apart te zijn en gaat, denk ik, snel vervelen. Wat was de derde optie ook alweer?
Reageer dan niet.
Trouwens, in het kader van go big or go home⊠Budget een klein tandje oprekken?
38x9mm ook nog eens. En het is een kiezel.
Ik geef een steekhoudende tip op basis van een mening, al is het een gepeperde.
Dit voegt daarentegen echt helemaal niks toe.
dat lelijke PRX logoâtje bijvoorbeeld? ![]()
Deze Credor mag dan verfijnder zijn maar ik vind het geen mooi horloge, in tegenstelling tot bijv / vooral de CW The Twelve 660 ![]()
Afgrijselijk ding. Zo zie je maar dat Genta ook missers had.
Tja, dat zegt iets over de vormen die je mooi vindt. Ik vind juist het organische niet-hoekige ontwerp super tof, alsof Gerald Genta later in zân leven zoân beetje al zân ontwerp-fouten recht wilde zetten met een laatste modelletje wat in mijn ogen zân capolavoro werd.
En je kunt lullen wat je wilt, maar dat ding is tenminste geen cookie-cutter Royal-Bang-Gineur-Tilus-Oyster-Seas-PRX ontwerp.
Maar smaken verschillen.
Tja, je kunt niet alles hebben.