Welke is mooier, Strela of Seagull 1963

Ik was, mede door enthousiaste reactie op dit forum, al langer op zoek naar een Strela. Uiteindelijk gekozen voor de crème wijzerplaat, die retro aandoet. Ondanks zijn 38mm kast en 13 mm hoogte draagt het horloge niet klein en ook niet lomp. Binnenin tikt het bekende cal. 3133, gelukkig niet aan het zicht onttrokken door tekst op de glasbodem. Ik had al een andere ‘exotische’ chronograaf, de Seagull 1963 (Chinese Air Force), helaas met dichte bodem, maar de Strela heeft m.i. toch net wat meer schwung.
Oordeel zelf maar
Groet Roelof



1 like

Dit was een makkie, allebei even mooi.

Strela is sportiever en de chinees lekker ingetogen.

Beide een dikke (tu)

Ik ga toch voor de:

De Zuan!

Wat zal ik zeggen…

de 1963 dus!

Groeten,

Martin

Hallo Roelof,

Mijn voorkeur gaat uit naar de Strela. Ik heb een identieke, behalve de wijzerplaat, deze is wit. Jouw wijzerplaat vind ik apart, nog niet eerder gezien. Vraag van mijn kant; loopt jouw Strela ook te snel? Ik ben geen purist hierin maar het valt mij op dat al mijn horloges redelijk synchroon lopen behalve mijn oude Omega Seamaster DeVille (loopt achter) en de Strela dus.

Grt. Marco

Alleen op basis v.h. uurwerk: de Chinees (decoratie, columnwheel en historie v.d. Venus 175)

Op bssis v.h. uiterlijk: de Chinees.

hallo Marco, ik heb hem nu een kleine week en hij loopt volgens mij goed op tijd. Dat betekent in ieder geval, als er al een afwijking is, dat die niet meer bedraagt dan dan 10-20 seconden per dag, anders was het me wel opgevallen.
gr. Roelof

Wat mij betreft de Strela,

Hoewel die Chinees ook nog steeds hoog op het verlanglijstje staat.
Veel plezier er mee.

Groets,
Rombo

1 like

De Strela!
Echter, de Chinees is oko mooi hoor.

Beide mooi om te zien. Lichte voorkeur voor de Chinese omdat de wijzerplaat rustiger oogt.

Maar ik zou bij een aankoop niet hoeven kiezen, gewoon allebei omdat het heel verschillende horloges zijn.

Staat de lume bij de 3 nou iets uit het lood of moet ik even een afspraak maken met de opticien? Zou wel zonde zijn.

Traveller, ook de strela`s zijn er in sobere wijzerplaat varianten :wink:

Toch blijft het een moeilijke vraag welke de mooiste is.
Het is dat ik de chinees net te klein vind, maar anders…

Weet ik, die heb ik zelf ook (tu) (helaas wel met een zichtbodem met opdruk)

De Chinees!

Smaken verschillen maar doe mij maar de Strela

ook een hele fraaie. Ik heb lang gedubd of ik die zou kopen. Is meer dressy dan die van mij

Ik vind ze allebei mooi, maar de Seagull iets mooier.

Die Strela is stukken mooier dan de Seagull.(tu)
Het Chinese uurwerk vind ik wel beter dan de Russische.
Groeten, Chris.

Mijn keus:

Groet
Mark