Ik wil misschien een IWC Portofino kopen maar twijfel over de kleur. Wat vinden jullie van het horloge en welke kleur vinden jullie het mooist?

of

Ik wil misschien een IWC Portofino kopen maar twijfel over de kleur. Wat vinden jullie van het horloge en welke kleur vinden jullie het mooist?

of

Het gaat er toch om wat jij het mooist vind? Je koopt het toch niet voor ons?
Het is niet mijn soort horloge (maar ik heb erg veel respect voor het merk), maar van deze 2 vind ik de zwarte zeker het mooist.
Succes.
Een heerlijk horloge. Mooie maat (voor mij dan). Mooi dun, schuift makkelijk onder iedere manchet.
De mijne loopt mooi gelijkmatig (+9 sec per dag). Iets teveel volgens de eigen normen van IWC, maar wat mij betreft geen probleem.
Als je een klassiek, ingetogen horloge in een modern jasje wil, is dit een aanrader. Uiteraard niet zo geschikt bij een meer sportieve outfit.
En de kleur? Zwart is mij veel te somber, dus …
Een prachthorloge vind ik het!
En een zeer moeilijke keuze kwa kleur.
Zwart “sportief”, en de zilveren met goudaccenten erg klassiek, mooie zeer fijne Sonnenschliff…
Als het niet geldgebonden was, de 18 karaat gouden…B)- , in combi met de zilveren plaat en zwarte band helemaal af ! 
Ken je leeftijd niet , maar hier zou ik bijna zeggen , onder de 45 de zwarte , en erboven de zilveren.
Zo zie ik het een beetje…
Ken je leeftijd niet , maar hier zou ik bijna
zeggen , onder de 45 de zwarte , en erboven de
zilveren.
Dat advies heb ik dus niet gevolgd 
Een heerlijk horloge. Mooie maat (voor mij dan).
Mooi dun, schuift makkelijk onder iedere manchet.De mijne loopt mooi gelijkmatig (+9 sec per dag).
Iets teveel volgens de eigen normen van IWC, maar
wat mij betreft geen probleem.Als je een klassiek, ingetogen horloge in een
modern jasje wil, is dit een aanrader. Uiteraard
niet zo geschikt bij een meer sportieve outfit.En de kleur? Zwart is mij veel te somber, dus
…http://i385.photobucket.com/albums/oo295/Vahalis/H
orloges/Portofino/DSCN1863.jpghttp://i385.photobucket.com/albums/oo295/Vahalis/H
orloges/Portofino/DSCN2231.jpghttp://i385.photobucket.com/albums/oo295/Vahalis/H
orloges/Portofino/DSCN2230.jpg
Ja hoor ! Daar is ie weer !
(
( eh…leeftijd ? )
MeistersingerFan Schreef:
Ken je leeftijd niet , maar hier zou ik bijna
zeggen , onder de 45 de zwarte , en erboven de
zilveren.Dat advies heb ik dus niet gevolgd
Eh… nou , doe gelijk de zilveren dan maar…
Stel je voor dat je 44 ben, kan je er weer 1 kopen als je jarig bent…
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook zo 1, 2, 3 niet zou weten…
Ehm…zilver met zwarte band ! 
Ik hou persoonlijk meer van donkere tinten en dus ook donkergekleurde horloges, dus voor mij zou het zwart worden. ik zou af laten hangen van m’n kledingstijl.
Zilver, zonder twijfel, met bruine band.
Zwart is voor begrafenissen en rouw 
Groeten,
Martin
prachtig horloge. De kleur, ze zijn totaal verschillend, moet je toch echt zelf beslissen.
Maar als je het van mijn mening af laat hangen, zou ik voor de zilveren plaat gaan. Het horloge vind ik zo veel gedistingeerder, het spreekt meer. In de zwart / zwart combi met de band, vind ik hem saai. ( nog steeds mooi hoor, maar spreekt hij minder ).
Dus kopen die zilveren plaat.
Ik vind de zilverkleurige té klassiek met goudkleurige wijzers en cijfers. Voor mij té saai, en een kleurencombinatie die mij teveel aan de jaren 60/70 herinnert.
Voor mij dus de zwarte. Misschien in combinatie met de bruine band?
Ik heb vaak het volgende meegemaakt :
Ik zie een horloge met een groot X(-gevoel. Je zoekt foto’s op en meer info. Dan blijken er nog andere kleuren leverbaar. En dan ga je twijfelen! Best terugkeren naar het eerste kleur met het groot X(-gevoel.
Zonder twijfel de onderste.
Ik vind de zwarte versie mooi, maar wel erg saai zo. De zilveren is juist wat te klassiek naar mijn idee, maar ik hou wel van bruine croco-bandjes. Daarom lijkt me dit wel wat:

(snel in paint gedaan ;))
Ik vind het idee van JeéWeé met kop en schouders het mooiste
maarja… over smaak valt niet te twisten he 
Ik vind die tweede erg fraai! Heb hier ook wel interesse in, iemand enig idee waar deze (relatief) voordelig zijn te scoren? Kan ze bij de ‘bekende’ handelaren niet vinden.
De meeste grijze handelaren hebben wel een bron waar ze 'm kunnen bestellen. De mijne komt van William Wien. Of kijk even op chrono24.com
Bruin bandje is altijd mooier imho. Dit is volgens mij het vorige model. 1 mm kleiner en andere wijzers.
Okay, nou ja het ging om het idee. Ik heb gewoon eentje van 't net geplukt 
Ik zou van die twee zeker voor de zwarte gaan. Ik ben zelf sowieso niet zo’n fan van goud. Ik vind het een erg mooi horloge, maar wel een beetje ‘standaard’. Ik ben zelf erg groot portuguese fan, maar die is ook weer een stapje duurder natuurlijk.