Wat zijn eigenlijk de toonaangevende merken onder de gereedschappen? Ik heb een hekel aan prullaria en koop graag goed spul.
/thread
Skip de laatstgenoemde site. Verkoopt vooral Chinese troep. Slechte ervaring mee.
Bergeon, Horotec, Elma, Witschi, en nog 's Bergeon ben ik bang. Duur, maar je ontkomt er niet aan.
Vergeet de olie niet - Moebius is HET merk. Je hebt nodig de 9010, 9020, D5 of HP1300, en van Molykote het DX vet voor zeer langzaam draaiende delen, en het wijzerverzet/opwindmechaniek. De specifieke kwarts-olie van Moebius is ook een goed plan, nog dunner dan de 9010. Vuistregel voor mechanisch: Hoe sneller het rad draait, hoe dunner de olie die je gebruikt.
O ja, en de 9415 voor het anker/ankerrad.
Nogmaals, prijs vind ik geen criterium. Alleen kwaliteit.
Er is niets zo erg als de ergernis van het werken met slecht gereedschap.
Eerder eens een order retour gestuurd om kwaliteitsredenen.
Sindsdien kan ik niet eens meer bestellen, orders worden geweigerd bij watch-tool.de. Op mail krijg ik geen reactie.
Laatste bestelling bij CousinsUK gedaan. Goede prijzen dacht ik zo, alleen jammer van de hoge verzendkosten.
Net nieuwe pennetangen gekocht van Starrett. 4 stuks. Amerikaans. Kost ongeveer 15 keer zoveel als het Chinese equivalent - maar onder een loupe zie je dat het echt goed afgewerkt is. Maakt sowieso een heel goede indruk. Heb je vaak nodig.
Deze:
Lijkt alsof we exact dezelfde ervaring hebben… Ik moest dreigen met PP om m’n geld terug te krijgen.
Niet mee eens. Ik heb goede ervaringen met ze, snelle verzending en bergeon is gewoon goed spul en geen gestanste rommel
Ja, Bergeon wel. Maar pas op voor z’n “Official Geneva” huismerk… Allemaal Chinees.
Alles wordt nagemaakt…
Nuance:
Mijn eerste bestelling is daar goed verlopen, geen klachten.
Mijn 2e bestelling bevatte ook een aantal swiss geneva producten waaronder een dubbele springbar tool (pincet stijl), waar ik niet tevreden over was. Stukje uit de mail van destijds:
“After unpacking I find the quality of the tools lacking in comparison to what I expected.
One of the pin pusher pins is already bend, the case holder has rust stains and the Bergeon cushion is absolutely not the quality I expected regarding the brand and pricing.”
Na ontvangst van mijn retour heeft het een week geduurd voordat de ‘charge’ op de creditcard ongedaan werd gemaakt.
Van meneer Wucherpfennig nooit wat vernomen.
Maar goed, on-topic.
Bergeon
Horotec
A+F
Zover ik weet prima merken en er zullen er vast meer zijn. Al is het onderscheid soms lastig te maken.
Ik mis flume in het overzicht. .bedenk wel dat je bij de meeste bedrijven in Nederland sowieso een kvk nummer moet hebben
En bij Flume ook een BTW nummer.
Ik weet niet onder welke steen je gelegen hebt maar in de Chinese industrie worden al jarenlang (zo niet altijd al) mooie spulletjes van puike kwaliteit gemaakt. Het zal je verbazen maar ook daar hebben ze RVS en freesmachines.
Bovendien beetje raar om een heel land en bevolking weg te zetten als inferieur, toevallig omdat ze onze industriële revolutie er even achttien keer zo snel doorheen jagen met dezelfde zoektocht naar ontwerpen en efficiëntie als wij hadden maar dan met slechts een tiende van de vervuiling.
Gelukkig maar want ik ben dol op gebakken banaan
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Zeker. En over de werkbanken van @Arie_Kabaalstra
Die overigens ook verstand heeft van gereedschap lijkt me. Arie, kom er maar in. Of zit je net als iedereen bij schoonmoeder aan eeen slappe bak koffie?