Heb zelf ook heel kort geleden een soortgelijke vraag gesteld en ik denk dat die vragen zo af en toe blijven komen.
Om het te vergemakkelijken en vragen te voorkomen zou ik me kunnen voorstellen dat er ergens een topic opgezet wordt waar het HF alle info gaat neerzetten? Het zou dan kunnen gaat over kwaliteit vd tools, tips en advies over welke aan te schaffen en vooral de goede webshops waar je kunt bestellen.
Topic dan pinnen en alleen door een mod laten bewerken?
Nu staan er wel draadjes waar mensen reageren op vragen maar ik dacht aan een iets meer gebundelde infomatie.
Dat blijkt geenszins uit je openingspost en heb ik zonder het te weten en ongewild mijn bijdrage geleverd aan het âon topicâ maken van dit draadje.
Verwacht je echt dat iedereen net als jij âprullariaâ automatsch maar gelijkschakelt met âChinese meukâ ? Gelukkig is dat niet zo en zijn er nog meer dan voldoende weldenkende mensen die bijvoorbeeld weten dat niet elke Belg Leopold of Marc heet.
Als je het echt over Chinese meuk wil hebben dan staat het je natuurlijk vrij om de topictitel wat te verduidelijken met je vooroordeel; wordt het nog interessanter van.
Ik denk trouwens dat jullie het niet oneens zijn. Uiteraard maken âde Chinezenâ tegenwoordig ook prima spul - op allerlei vlakken. En ook nog steeds een hele hoop goeiekope rommel. Kaf van koren scheiden blijft lastig en daar zijn dit soort draadjes handig voor. Sommigen hebben goede ervaringen met Chinese materialen: fijn, we horen graag welke en waar! Anderen zijn teleurgesteld: ook nuttige info. Ik vind het bv. fijn om te horen dat dat Geneva huismerk van watch-tool.de meuk isâŠik wilde net zoân wit tangetje ervan bestellen. Bedenkt ook dat er (semi-)pro horlogemakers onder ons zijn voor wie de investering van tijd en moeite in het zoeken naar en evalueren van een goed Chinees alternatief, eenvoudigweg niet loont: zij kopen bewezen kwaliteit.
We zijn het zeer oneens!
Ik vind Gobertâs taalgebruik en houding kwetsend voor Chinezen en voor mensen van Chinese afkomst! Het gemak waarmee er over âChinese troepâ en âoppassen voorâ Gesproken wordt is echt iets waar we naar mijn mening snel van af moeten.
Edit: voor mijn bandenwissels gebruik ik een bergeon 6767. Geen idee waar deze vervaardigd is.
Hmm ok. Zo had ik het niet bekeken. Maar ook nu ik het teruglees, zie ik hem niet echt Chinezen beledigen. Het lijkt me niet zinvol om te ontkennen dat er veel Chinese troep bestaat. Net zo min om te ontkennen dat er hoogwaardige Chinese producten bestaan. Daar doelde ik op: dat het mij leek dat redelijke personen zich wel realiseren dat een economie zo groot als die van China beide categorieën produceert.
Het gaat hier om specifieke bevindingen van Chinese - ehm - spullen. Natuurlijk maken ze ook goede dingen. In mijn ervaring - met het aanschaffen van gereedschap de laatste maanden - slaat de balans vaker naar de min uit.
Wel ben ik bijvoorbeeld enorm tevreden over mijn Weishi 1900. Doet niets af aan het feit dat Michael Wucherpfennig (ook) veel rommel verkoopt, en het lastig communiceren is met hem.
Meer water bij de wijn doe ik niet. En nu weer Vrolijk Kerstfeest vieren mensen!
Heel bijzonder dat ik nu opeens de Chinese bevolkingsgroep aan het beledigen ben⊠ik heb klaarblijkelijk op een onbedoelde lange teen getrapt.
Heb alleen weinig op met producten uit dat land en ga, zoals hierboven ergens zo mooi verwoord, voor âbewezen kwaliteitâ en waar als het even kan zo min mogelijk Chinese componenten inzitten.
Ik vind het overigens wel jammer dat de titel van mijn topic is aangepast. Oorspronkelijk vroeg ik naar de kwaliteitsmerken. Soit, het is niet anders.
Zo vind ik het bijzonder dat er na een vraag over de beste merken binnen enkele post over âChinese troepâ en " oppassen voor" gepost wordt. Later stel je simpelweg dat je het topic opende omdat je een hekel hebt aan Chinese meuk.
dragen de betere merken; Bergeon, Dumont, âŠ
dan een onderliggend maar zeker goed te beoordelen, zwitserse kwaliteitsmerken
ook hun eigen merk,
en dan indisch om af te sluiten,
voor elk wat wils dus