Rolex…
Kort maar krachtig.
Al kon ik het betalen: Rolex submariner en alle andere horloges met mercedeswijzer…
Seiko!
En Patek of AP (niet vanwege de horloges zelf, die vind ik geweldig, maar het is allemaal maar duur speelgoed)
Er werd niet gevraagd om het waarom. En dat is misschien maar goed ook…
Leuk topic.
Ik zie hier merken voorbij komen die er bij mij dus wel in zouden komen. Is dus allemaal heel persoonlijk. Maar Rolex bij mij echt niet. No way…
Leuke topic. Met veel plezier heb ik de meningen gelezen. Wat mij verbaasd, is het aantal leden die blijkbaar iets tegen Seiko hebben. Mijn verzameling (meeste ongedragen en nog in de stickers), bestaat uit zeker 60 % Seiko en GS.
Om nog even bij de topic te blijven: horloges boven de 7000 euro koop ik (nog) niet. Simpel, omdat ik voor dat geld er minimaal twee kan kopen, die mij aanstaan.
Geen Sevenfriday, Hublot of Breitling. Ook geen hommage horloges.
Jij hebt echt niet in de gaten dat je de troll blijft voeren. Je bent niet de enige.
Spuit 11.
Dank voor je reactie. Als dat het niveau is snap ik het wel wat beter.
Waarom je geld uitgeven aan één duur horloge? Die zijn immers toch lelijk, vooral die R…en
Voor dat geld voeg je 35 Seiko’s toe aan de collectie

Nee, heb geen ‘hekel’ aan wat voor merk dan ook. Wat ik niet mooi vind laat ik links liggen, en dan vind ik er ‘niks’ van.
Gefeliciteerd. Als je 30 a 40 posts terugkijkt kun je die reactie wel verwachten.
Is dat raar om een topic door te lezen? Seriously?
Sometimes less is more
Ha ha…een goeie. Kopieën en Hommages volgens mij wel. Replicas niet dacht ik. Nou ja…je snapt het wel. Hier mag nog wel wat meer onderzoek naar gedaan worden vind ik. Want dit blijft een diffuus gebied.
Een hommage is een eerbetoon met eigen stijlkenmerken, replica is namaak met als doel het orgineel na te maken. Daar is weinig diffuus aan…
Ja vrij duidelijk inderdaad. Replica’s pretenderen iets te zijn wat ze niet zijn en hommages geven toe waar hun inspiratie vandaan komt en tonen respect voor het origineel (zou moeten in ieder geval).
Deels mee eens maar je hebt ook zat hommages die proberen een op een kopie te zijn en plakken er alleen een andere naam op. Bijvoorbeeld Merkur met Marine Master 300. Of Steinhart nog zo’n merk.
Anyhow ik vind het allebei troep. Beter doorsparen voor de real deal dan van die wannabe meuk.
Wat voor clown ben je als iemand vraagt: wow is dat een Rolex? En je moet antwoorden nee het is een Steinhart…
Ik ken de Merkur niet echt maar Steinharts vallen toch echt in de categorie hommages hoor…
Of het je smaak is dat is natuurlijk een tweede
TW Steel…kansloos…