Hahaha, geweldig
Grappig… Ik denk dat je met een niet consistent onderbouwd verhaal komt en daarom reacties krijgt.
Ieder van je opmerkingen is probleemloos op een of meer Zwitserse horloges te betrekken. Je zult me niet horen zeggen dat nou alle Zwitsers niet meer deugen…
Ik respecteer ieder’s mening.
Wel goed om te beseffen dat er een verschil is met wat er gemaakt wordt tussen Japan en China. China is inderdaad prul. In Japan zit veel vakmanschap.
Stop met het voeren van de trol
Dat ben ik met je eens, Japan is andere koek qua kwaliteit. Helaas kunnen ze qua design de Europese merken niet bijbenen.
Nog ééntje : DOXA ! Wat een gruwels !
Gut. Ik meende toch dat ze ook daar iemand hebben die handgemaakte tourbillons in elkaar klust…
Qua merken eigenlijk weinig die ik nooit zal kopen. In principe niks van Rolex waarbij een Millgaus een absolute uitzondering is omdat deze voor mijn gevoel een andere ontwerpbasis heeft dan de rest (jaja, ik weet…)
Absolute no-go door een te hoog ‘kamper-gehalte’ (no offence intended, slechts als uitdrukking en ben zelf in een tokkie gezin opgegroeid) is Breitling. Gevoelsmatig zit door hun volledige lijn ‘klatergoud’ verwerkt. Stappen ze daar een keer vanaf dan zijn het wel weer hooggepolijste, scheve schakels of cursieve cijfers in een afzichtelijk font. JMHO
Omega zal er bij mij niet meer komen. Daarvoor zeker liever een tudor.
Verder alles wat Chinees is of Russisch. Ook mode merken en Quartz is uitgesloten.
Tja, het horloge zou maar goed gelijk lopen.
je hebt de 3 eurie 0 jewels quartz, maar ook de 10+ jewels high torque, thermocompensated, high frequency quartzen. Die gekke dingen kunnen soms 50 jaar zonder onderhoud gewoon op tijd lopen…
Generaliseren is zelden verstandig.
Jij hebt toch (meerdere) Seiko’s, of zijn die weer vertrokken?
Dit is wat Chinese prullen verdienen
En wat verdienen Zwitserse prullen? En Duitse prullen?
Serieus. Generaliseren is zelden slim…
Beetje jammer, sneu, verdrietig, triest, om een leuke discussie meteen te betitelen als “trol”.
Dat is dan weer een stelling die ik niet kan supporten.
Was als serieus topic bedoeld hoor…Beetje discussie gaat toch niemand dood van?
Je heb dus geen polsen…