Welke merken verzamelen jullie/dragen jullie voorkeur ?

Ik ben zelf nog maar beginner en ik leer regelmatig andere merken kennen.
Momenteel heb ik 2 horloges, 1 van Hamilton, het andere van Certina.

Ik kijk overal een beetje rond maar ik vroeg me af of de meeste mensen hier gewoon elk merk overwegen of als ze zich eerder beperken tot drie, twee of zelfs één bepaald merk.
Zijn er hier zulke fanboys/fangirls ?

Ik stel de vraag omdat ik ook op fora zit over motoren, auto’s en computers en daar zie je toch dat er heel veel mensen zijn die zweren bij één bepaald merk…

1 like

Ach, merken zijn niet zo interessant.
Het gaat om de modellen.

Ik heb weinig met moderne AP, Hublot, Rolex, Panerai etc.

Wat vaak leuk is:

• vintage Longines
  • Universal Genève
  • vintage Movado
  • Van der Klaauw
  • in het algemeen horloges met maanstanden en kalender
  • ultraplatte horloges
6 likes

Ik vind te veel mooi om bij één merk te blijven, dus voor mij gaat die vlieger niet op.

3 likes
11 likes

Al jaren Oris en (Grand) Seiko

Uiteraard heb ik merken waar ik meer of minder affiniteit mee voel. Maar:

En

Topic kan wat mij betreft dicht.

6 likes

Niet elk merk, maar zeker ook geen inperking tot enkele merken. Daarvoor is er teveel moois en interessants om te ontdekken. Ik vind het leuk om breed te oriënteren, me meer te verdiepen in merk en/of model. Maar vooral ook horloges in echt te zien en te ervaren. Dat doet/vertelt me zoveel meer dan via het beeldscherm. Zou me teveel beperkt voelen door met 2 of 3 merken aan de slag te gaan. hoewel de beperking ook een uitdaging kan zijn… (maar niet de mijne :upside_down_face:)

Ik vind Omega altijd heel sympathiek, maar er is daarbuiten veel te veel leuks om me alleen daarop te focussen.

4 likes

Fixed that for you…

1 like

Voordeel van horloges is dat de functie relatief beperkt in toegevoegde waarde fluctueert tussen modelen van dezelfde prijscategorie van verschillende merken.