Welke merken verzamelen jullie/dragen jullie voorkeur ?

GS
ZENITH
OMEGA
JLC

Klasse lager
ORIS
NOMOS
SEIKO
DAMASKO

De wereld draait door hé… 1 euro was meer als 2,20 gulden :joy:

5 likes

Ja, het zou erg fijn zijn als dat eens ophield. Maar ik heb niet de illusie dat dat gauw staat te gebeuren.

2.20371 om precies te zijn.

1 like

Zo precies wilde ik het niet maken :joy: Maar soms reken ik nog wel eens om voor de leuk :nerd_face:

1 like

Reken het maar eens om qua inflatie…

Die 2300 hfl voor een Seamaster (waar je direct hfl 300 korting op kreeg) is nu met inflatiecorrectie €1.650,-…

De rest is alleen meer winst voor de Swatch groep.

Ja, betrap mezelf er ook nog op soms. Vooral bij grote aankopen zoals recent een nieuw huis dat in guldens dik DIK over een miljoen heengegaan is. Dat zijn nog altijd de “slik” momenten. :money_mouth_face: :grimacing:

1 like

Ik kijk gewoon in de oude catalogi die ik heb :stuck_out_tongue:
Daar stonden nog geen Eypo in…

2 likes

Beetje kort door de bocht. Alles rondom het horloge is natuurlijk ook duurder geworden en dat moet toch uiteindelijk mede uit de verkoop van horloges betaalt worden.

En het is heel simpel; als men iets te duur acht… nie kopen dan.

Hierzo:
1 Seiko kinetic
1 Citizen Ecodrive
1 Tudor GMT
1 Titan vintage diver
1 Rolex Cellini dresser
3 Eterna vintage
1 Zentra vintage

Een mix van cadeau’s, toevallige vondsten, gepikt uit de lade van mn pa, en gewone aanschaf

Ik ben niet van het bewaren type… alleen mijn horloge doosjes en bijbehorende spulletjes :nerd_face:

Drink nog wat extra Koolaid.

Productie is flink geoptimaliseerd, de prijzen zijn niet zo gestegen.

Het werd zo schandalig met de Speedmaster, dat er gigantische dozen voor werden gemaakt om nog enigszins het gevoel aan de klant te geven dat die waar voor zijn geld kreeg.

Oh en waar de marge voor de dealer ca. 50 % was is dat intussen minder dan 40 vernam ik.

Universal Geneve
Seiko
Rolex

1 like

Dan smelt ik ze voor het goud jongeh.

Is dat ook een drankje uit de jaren ‘90?

Certina vind ik ook een leuk merk. Heb er meerdere gehad en nu nog één vintage. Een Hamilton heb ik nog nooit gehad. Maar, ik lees hier al jaaaren positieve dingen over dit merk en ze lijken me ook prima prijs-/kwaliteitverhouding te bieden.

Mijn favoriete merken zijn TAG Heuer (al sinds de early '90s; heb er momenteel 4) en Squale (3 stuks, momenteel). Verder heb ik een zwak voor Seiko.

Omega vind ik ook een mooi merk. Maar dat wordt langzaamaan écht te duur en verder Doxa. Dit laatste ook nog nooit gehad. Maar ik vind dat ze heel gave horloges maken voor een acceptabele prijs.

Gewoon wat je zelf mooi vind en kunt betalen
Het blijft meestal toch niet bij één……

Ho ho, dat was Bell Labs in 1932. Op basis van werk van de familie Curie, die piëzo-elektriciteit beschreven, ergens aan het eind van de 19e eeuw.

Seiko was de eerste die quartz klein genoeg maakte voor een polshorloge in commerciële productie.

Verder eens hoor, ik ben ook een Seiko fanboy, al zie ik wel in dat ze lang niet alles even goed ontwerpen, het is een topmerk.

Ik nu voornamelijk Rolex, maar begin me steeds meer te interesseren voor de merken:
-A Lange und söhne

• Blancpain
  • Moser
1 like