Welke merken verzamelen jullie/dragen jullie voorkeur ?

" In het Engels bestaat de uitdrukking “Don’t drink the Kool-Aid” om aan te geven dat iemand niet in gladde praatjes moet trappen. Deze uitdrukking is afgeleid van de massale zelfmoord in Jonestown, Guyana in 1978 van de Peoples Temple-sekte, die werd geleid door Jim Jones. Jones had zijn volgelingen opdracht gegeven limonade te drinken die gemengd was met cyanide, volgens de overlevering was de limonade Kool-Aid."

1 like

Ik had al zo’n vermoeden dat je ietsjes ouder was :blush:

Helaas, ik ben niet zo oud.

Wel oud genoeg om “meer dan” er op school ingehamerd te hebben gekregen :stuck_out_tongue:

4 likes

Hameren werkt niet bij me… jij hamert in ieder geval meestal wel op dezelfde punten; of misschien beter gezegd spijkers :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Vintage Tissot

1 like

hoofdzakelijk Citizen in de verzameling,
daarbij een tiental Pontiacs en vier Orients
soms wel met de gedachte gespeeld om eens een ander merk binnen te halen, je ziet er hier op HF zo’n mooie voorbij komen,
maar kan het niet over m’n hart krijgen, bang om de collectie “onoverzichtelijk te maken” :neutral_face:
moest ik nu maar 1 of 2 van elk merk die ik bezit hebben dan zou ik mij er aan wagen een ander merk te proberen :smiley:

1 like

Ik verzamel niks, Omega en Grand Seiko zijn leuk voor af en toe eens

1 like

Zweren bij 1 bepaald merk doe ik niet. Inmiddels heb ik wel een voorkeur voor Blancpain, Rolex, Omega, Tudor, G shock en Breitling. Alle merken hebben voor mij mooie en minder mooie modellen. Leuk aan de liefhebberij is te ontdekken / ervaren :ok_hand:t3:

3 likes

Heel mooi merk…
Echt een niveau hoger dan de rest die je noemt.
Ik ben in de fabriek geweest.

Heb je buiten BP nog andere merken Bernard? Blancpain is op sommige onderdelen inderdaad niveau hoger, op andere niet. Daarmee doel ik op marketing. Ik geef het je te doen… ook Rolex en Tudor hebben een mooi verleden en maken mooie horloges waaronder iconische modellen. Dat je de huidige modellen niet je ding vindt is me duidelijk. De Villeret serie is natuurlijk ook mooi qua naamgeving vanuit het betreffende dorpje :nerd_face:

1 like

Hier omega en caterpillar :slight_smile: Een iets minder gebruikt merk, maar goed te combineren bij de meeste outfits

En voor op het werk nog een g shock omgebouwd naar de juiste kleur. ( origineel binnenwerk met een replica ombouw voor de kleur )

Wel een paar ja!

Paar van dit soort koffertjes.

7 likes

Nice! Ondanks dat het niet mijn smaak is kan ik dit wel waarderen Bernard! En je zult er ongetwijfeld mooie verhalen bij hebben en daar kan ik dan oprecht van genieten.

1 like

Ik weet niet wat je smaak is, maar de kans is niet onaanzienlijk dat ik die in 1 van de andere koffertjes heb zitten.

8 likes

Nee geloof me… daar gaan we niet samen door een deur :sweat_smile:

Sportief, staal, titanium, duikers, limited en original G shocks. Dat nieuw en modern.

Meerdere ti. horloges, meerdere duikers (TAG S/EL, Halios, Omega).

Zelfs:

3 likes

Verzamelen doe ik niet; tenminste niet in deze aantallen / volle koffers of meerdere kleuren van hetzelfde model :sweat_smile:

1 like

Ik ben trouwens vermoedelijk 1 van de weinigen die jarenlang met de SMP gedoken heeft, tot 50m. diep.

Ook met een Seiko 6105, de S/EL, de Halios heb ik dat gedaan.

Het is nog erger… Ik heb bijv. 3 x de Omega Seamaster Mariner I. 4 x de Seiko 7a48 sports…

1 like

Ondanks veel liefde voor andere merken, hou ik het bij Seiko met een voorkeur naar de jaren 70.

1 like