Links bovenin deze koffer ligt ook een parel als je het mij vraagt. Breguet type xxi? Of xx… prachtig en ondergewaardeerd horloge. Uurwerk is nog op basis van Lemania als ik mij niet vergis?
Zeer fraaie chrono’s! Die lust ik wel!
Ik zie mezelf niet als fanboy, maar Tudor is wel mijn grote favoriet. Mijn zoon liet me kennis maken met dit mooie merk dus dat speelt uiteraard ook mee. Prijs/kwaliteit verhouding van Tudor is gewoon goed in vergelijking tot een aantal andere bekendere merken.
Maar voorkeur voor merken is wat mij betreft vooral op basis van modellen, in combinatie met de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Tudor (Black Bay, Pelagos, Ranger, North Flag en Sub) is dus favoriet met een aantal anderen als runner up: Longines (prijs/kwaliteit en op basis van recente modellen (Ultra Chon, Zulu time, Spirit, Master, Legend), Tag Heuer (met name vanwege historie). Zou graag nog eens een JLC bezitten trouwens.
Ook minder bekende merken kunnen me bekoren (Isotope, Echo Neutra, Circula, Nomos, en meer). Leer dankzij het forum veel nieuwe merken en modellen kennen.
Soms zijn grenzen wel fijn, anders zit je ook maar te kopen om te kopen soms.
Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik mijn horlogedoos wat ga focussen op Omega, Grand Seiko en Nomos. Ik houd er wel graag een paar andere stukken bij, maar die moeten dan echt bijzonder zijn (en niet persé in waarde, maar in verhaal of uitvoering).
Goed gezien!
Een Lémania Breguet XX retour en vol chronograaf.
Ernaast (rechts) is trouwens een cal. 321 105.003 Ed White Speedmaster pre professional uit 1965.
Die kocht ik omdat:
- het uurwerk een column wheel heeft;
- het horloge 38,6 mm ipv 42 mm diameter heeft;
- gebruikt toen een stuk goedkoper was dan nieuw.
Dat was ook mijn insteek, maar een beetje zelfbeheersing moet je hebben in deze hobby.
Hmmm… Faal bij mij vrees ik
Hier is dat ook niet mijn beste kant
Certina en Hamiton maken beide leuke en betaalbare horloges, daar val je je geen buil aan. (eigen ervaring)
Op dit moment voel ik weinig behoefte om meer dan één horloge per merk te bezitten. Er wordt zoveel moois gemaakt en er zijn zoveel merken die hun eigen meerwaarde bieden binnen het wereldje, dat ik het jammer zou vinden om me aan één merk te ‘hechten’.
Hier zijn het de grote japanse 3.
Casio
Citizen
Seiko
Heel gaaf! Prachtige collectie!
Ik ben sinds kort lid hier en nog niet zo lang geleden verslaafd aan horloges geworden. Tot nu toe heb ik een Longines Hydroconquest en een Rolex Datejust.
Maar Hamilton, Cartier (santos) & en Omega (speedmaster) vind ik ook prachtig. Blijven oriënteren en vooral niet blindstaren op één merk lijkt mij…?
Hetzelfde kan gezegd worden van de Le Brassus-lijn
Ik ben in het gelukkige bezit van drie Blancpains. Ik heb duidelijk een zwak voor het merk. Verder Omega, GO, GP, Nomos, allemaal weloverwogen keuzes en horloges die vooralsnog nooit meer weg zullen gaan. Ik draag verder JLC en Zenith een warm hart toe, vooral de periode van ongeveer 1995 - 2010.
Bezocht heb ik o.a. BP, GO, JLC, Nomos en nog wat kleiner grut
Al 33 jaar “fanboy”
Daarnaast horlogeliefhebber, dus kan ook andere horlogemerken waarderen. Veelal wel de “toolwatche”
Ik pin me niet vast op merken, elk merk heeft wel iets dat ik mooi vind en ook soms modellen die ik lelijk, saai of juist wanstaltig vind.
Kan wel favorieten gaan noemen maar dat is niet zo zinvol. Ik ontdek op het HF nog steeds nieuwe merken.