In verband met een nieuwe job moet ik mijn keuze toch iets gaan aanpassen. Ben namelijk al lang opzoek naar een leuk horloge maar heb nooit in deze categorie gekeken en moet nog even wachten.
Het zit zo dat ik nu 4 dagen per week een pak ga dragen (op casual friday na ).
Gelukkig heb ik er geen problemen mee en ik heb er zin in om leuke en vooral hippe pakcombinaties te gaan dragen. Nu moet ik alleen een passend horloge vinden wat netjes staat onder een pak maar ook casual gedragen kan worden.
Omdat ik nooit in deze categorie horloges heb gekeken ben ik wel benieuwd naar jullie suggesties.
Budget is max 2500 Euro, maar dan ook echt max.
Automaat of Handopwind (Liefst een simpel te service uurwerk)
Sowieso een chronograaf want die wil ik graag in mijn collectie.
Niet te hoog
Goed draagbaar onder een pak, maar ook casual
En het liefst een model met een beetje geschiedenis
Enkele voorbeelden die mij te binnen schieten
Zenith El Primero Chronomaster (met heel goed zoeken) of De El Primero HW
Een Zenith HW zou m.i. een uitstekende keuze zijn, het horloge is een handopwinder en daarom slanker/dunner dan een automaat. Ben erg verguld met mijn exemplaar. De kwaliteit van het ElPrimero kaliber is echt top!
De Zenith Prime heeft een ElPrimero kaliber in hand-opwinduitvoering en is vrijwel gelijk aan de (eerdere) HW uitvoering van Zenith. Het horloge heeft een draagbare diameter van 39 mm en is door de slankere bouwwijze, immers geen rotor, geschikt voor onder overhemden/pakken enz.
Strikt genomen draag je onder een pak/kostuum een dress horloge, maximaal 3 wijzer, zonder datum of andere complicaties, op een lederen band en onder de 40mm. Maar tijden zijn wat veranderd