Welke mooie chronograaf voor onder een pak (budget 2.5K)

In verband met een nieuwe job moet ik mijn keuze toch iets gaan aanpassen. Ben namelijk al lang opzoek naar een leuk horloge maar heb nooit in deze categorie gekeken en moet nog even wachten.
Het zit zo dat ik nu 4 dagen per week een pak ga dragen (op casual friday na :slight_smile: ).

Gelukkig heb ik er geen problemen mee en ik heb er zin in om leuke en vooral hippe pakcombinaties te gaan dragen. Nu moet ik alleen een passend horloge vinden wat netjes staat onder een pak maar ook casual gedragen kan worden.

Omdat ik nooit in deze categorie horloges heb gekeken ben ik wel benieuwd naar jullie suggesties.

• Budget is max 2500 Euro, maar dan ook echt max.
  • Automaat of Handopwind (Liefst een simpel te service uurwerk)
  • Sowieso een chronograaf want die wil ik graag in mijn collectie.
  • Niet te hoog
  • Goed draagbaar onder een pak, maar ook casual
  • En het liefst een model met een beetje geschiedenis :slight_smile:

Enkele voorbeelden die mij te binnen schieten

Zenith El Primero Chronomaster (met heel goed zoeken) of De El Primero HW

Chopard 8331

Chronoswiss

Longines Master Collection Monophasé

1 like

Tag Heuer caliber 1887.

2 likes

Een van de mooiste in jouw prijssegment, ook voor onder een pak :slight_smile:

3 likes

Een Zenith HW zou m.i. een uitstekende keuze zijn, het horloge is een handopwinder en daarom slanker/dunner dan een automaat. Ben erg verguld met mijn exemplaar. De kwaliteit van het ElPrimero kaliber is echt top!

10 likes

En “gewoon” een speedmaster? Zal zeker op een leren band netjes staan onder een kostuum.

14 likes

Is zo’n handwinder (ook) een El Primero dan? Dat is toch een automaat?

De Zenith Prime heeft een ElPrimero kaliber in hand-opwinduitvoering en is vrijwel gelijk aan de (eerdere) HW uitvoering van Zenith. Het horloge heeft een draagbare diameter van 39 mm en is door de slankere bouwwijze, immers geen rotor, geschikt voor onder overhemden/pakken enz.

1 like

Aha, weer wat geleerd.

@Firly. Dat is inderdaad een mooie Tag. Heb hem kunnen kopen maar kon toen helaas de knoop mog niet doorhakken.

@koekoek Speedy is helaas boven budget. Een met box en papieren voor 2500 is niet te vinden. Daarnaast is 2500 ook echt de max.

1 like

Ja die el primero is ontzettend mooi! Je hebt een mooi exemplaar

16 likes

Een reduced is wel ruim binnen budget. Maar ik weet niet of je de reduced ook mooi vind.

Junghans Meister Chronoscope

Of Max Bill Chronoscope

9 likes

Ga toch gewoon voor een speedy, dan maar geen papieren

1 like

Ik zou 100 % zeker voor een speedy kiezen. Super mooi horloge en een geweldige geschiedenis.

HĂ©, die heb ik ook!

Benieuwd naar de emaille plaat en toch ns iets anders :wink:

5 likes

Strikt genomen draag je onder een pak/kostuum een dress horloge, maximaal 3 wijzer, zonder datum of andere complicaties, op een lederen band en onder de 40mm. Maar tijden zijn wat veranderd :grinning:

2 likes

Absoluut ! Het hoeft niet per sé een dress watch te zijn onder een pak.

No brainer: Speedy!