Welke mooie chronograaf voor onder een pak (budget 2.5K)

Haha wilde 'm zelf ook al posten! :grin:

2 likes

Ik ben het met @Helden eens, ga lekker vintage. Zeker zo’n mooie Omega De Ville chrono is prima te doen voor 2,5k, hou je nog wat over voor een andere chrono :slight_smile: Voordeel aan vintage is dat het zijn waarde tenminste behoudt, wat altijd mooi meegenomen is.

Of wat dacht je van zoiets?

11 likes

Die Omega is gewoon top.
Want one myself :):slight_smile:

1 like

Eens wat anders en betaalbaar een Alpina Automatic Chronograph “Race for Water”

1 like

Klaar!

5 likes

Zelf zou ik bij m’n pak altijd voor een vintage gaan. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard. En dan vind ik een militaire Heuer (Leonidas modellen zijn ook mooi) uit de jaren '40 echt heel geschikt voor een zakelijke look.

bron: chrono24

past denk ik binnen de kaders van al je voorwaarden :wink:

4 likes

Als Russen-liefhebber slinger ik m’n eigen dress chrono er gewoon in, ondanks het geweld hierboven:

De Poljot Admiral. 38 mm, oerdegelijk Poljot 3133 kaliber (door Poljot gemodificeerde ETA/Valjoux 7734) en van die 2.5K ga je heel veel overhouden :smile:

Tissot bridgeport:

Certina ds one:

Hamilton jazzmaster:

Longines heritage chronograph 1954!

2 likes

Er komen flink wat suggesties langs, ga ze eens rustig google. Zo een vintage Omega is gaaf! Alleen dan slaat de twijfel toe of ik wel vintage wil gaan.

Voor iedereen die een Speedy zegt. Het is inderdaad een mooi horloge maar ik vind hem een beetje saai en standaard. Ik zoek iets wat je minder vaak ziet, iets specialers maar wel van een gewaardeerd merk

Probeer er eens één. :slight_smile:
Ik vind hem lekker onopvallend, niet in het oog springend. Naar mijn idee wordt het niet veel beter.

1 like

Simpel. Een van deze, natuurlijk.:heart_eyes:

Yummie!:yum:

11 likes

Heb hem al een stuk of 5 keer geprobeerd. Ik vind hem zeker mooi maar het doet me niet veel. Zou ik hem meer kopen voor het imago wat het horloge heeft

Voor 2,5k?

Dan ging de Calibre 6 er meteen uit zeker Wouter?..:wink:

1 like

Je noemt “simpel te servicen” - mijd dan in elk geval de 2892-2/DD-module types. Zie ze gelukkig nog niet veel voorbijkomen hier, maar toch. Zijn echt ongelooflijke ondingen om helemaal perfect te krijgen, vooral wijzerspeling/-haperingen zijn een probleem.

Als suggestie is zo’n Omega of Tissot van Jelle wel super. Relatief overzichtelijk 861 uurwerk, niet goedkoop meer maar wel beslist waardevast, en vintage werkt op deze manier prima onder een pak. Ik draag zelf nooit pakken, maar bij smart casual werkt een vintage military inderdaad ook heel mooi.

Hier, werkt zelfs nog met een badjas. :wink: Wel een mijnenveld momenteel, er is erg veel Franken-spul in omloop.

Tissot is tof? Van jou?

Was het maar zo’n feest, beide plaatjes van internet.

Loop er nu alweer een week mee rond (onder blazer), en vroeg mij keer op keer af waarom ik mijn duurdere horloges (Iwc en Rolly) meestal verkies boven mijn mooiste horloges, de TH en mijn Nomos Orion.

Misschien eens een los topic aan wijden

3 likes

@Myspeedyworld

Deze niet iets? Uit productue maar zijn te vinden <€1500. Heb je nog €1000 over voor een nieuw pak om erover te dragen.

3 likes