Welke NA?

Ik houd van horloges die gekoppeld zijn aan een moment, of periode in mijn leven. Sommige horloges zou ik daarom ook nooit wegdoen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw horloge. Normaal geef ik niet meer uit dan €500,-. Echter, dit budget heb ik opgerekt tot een maximum van €1000,- (ja, dit is echt het maximum, heb gewoon geen trek om meer uit te geven).

Ik heb een drie tal horloges waar ik serieus naar kijk om aan te schaffen;

Logines Conquest VHP

Tissot Gentelman

Tissot Chemin desTourelles

1: Welke zou jij kiezen?
2: Waarom?
3: welk alternatief zou je dan wel kopen?
3.1: nieuw - 40-42mm - stalen band met blauwe dial - max €1000,-

8 likes

Tissot Gentleman by far, meest tijdloze ontwerp uit dit rijtje en ook imho het mooist.

De VHP is een quartz en dat vind ik persoonlijk jammer.

8 likes

Wat vind je van de Hamilton Jazzmaster Day-Date?

40 mm en powermatic 80, Hamilton is top.

3 likes

Heb zelf een maand geleden de Seiko gekocht. Echt een mooi horloge in deze prijscategorie. Bovenstaande video geeft een mooi vergelijk met de Tissot.

De wijzerplaat van de Seiko is indrukwekkend.

3 likes

Zijn die ook nog perpetual kalender? Cool!

4 likes

Ook erg mooi ja, vind de Thinline ook gaaf van Hamilton. Wellicht dat het lijstje toch iets groter wordt :joy::see_no_evil:

2 likes

Ja, die wijzerplaat is ook wel erg gaaf ja

Foto’s zijn niet mijn sterkste kant, maar als we dan toch bezig zijn.

De Tissot is naar mijn mening de meest tijdloze van allen, en mooi. Vind de Hamilton ook zeer mooi. De Longines wat minder maar dat is persoonlijk. Biedt wel veel kwaliteit, al doen al de bovenstaande horloges dit.

4 likes

Zou in dit geval voor de Tissot Gentleman gaan. Dat vind ik de mooiste van bovenstaande modellen.

1 like

Hou hem in de broek Jur, het blijft quartz he. Bij Tissot heb je al een quartz perpetual calendar voor 400 piek…

3 likes

Seiko presage wat een mooie dail is dat :heart_eyes:

2 likes

Van deze drie zou ik zeggen de “gentleman”

Maar ik vind hem wel wat sterk geïnspireerd door de Rolex OP :thinking:

1 like

Deze dus. Met de blauwe bezel stijgt ie boven de rest uit wat mij betreft. VHP, perpetual calendar, daar ga je veel plezier aan beleven.

Je andere opties zijn natuurlijk niet verkeerd, samen met de genoemde Hamilton kun je de tweede t/m de vierde plaats daarmee invulling geven :joy:

2 likes

Ik zou zeggen de Tissot Gentleman, echter vond ik de VHP op de foto van @SybrenAnne hierboven er wel heel strak uitzien :heart_eyes:

2 likes

Als ik een van deze drie modellen zou moeten kiezen dan zou ik ongetwijfeld voor de gentleman gaan. Tissot vind ik vaak een ‘net niet’ merk maar blijkbaar is de gentleman een schot in de roos. De conquest VHP in deze blauwe kleur vind ik niet zo stijlvol en valt al meteen af voor mij persoonlijk vanwege de 50m waterbestendigheid.

Ik zou echter wanneer ik zelf in jouw positie was de Ball Fireman Victory kopen. Dit horloge is te verkrijgen met een strakke blauwe wijzerplaat of met een blauwe waffle dial. Je zult wel een beetje moeten onderhandelen om hem binnen je budget te laten passen. Ik heb de mijne (in een andere kleur) voor 1100 nieuw weten te bemachtigen (1300 list) maar het kan haast niet anders dan dat er nog wat meer rek in zit. Er zijn weinig foto’s van dit horloge te vinden in het blauw, maar dit zijn de beste die ik tegenkwam.

Om een goed beeld van het horloge te krijgen kan ik je aanraden dit filmpje te bekijken voor de witte versie: https://youtu.be/ZU_gCBhn3gk

4 likes

Deze is ook wel weer erg mooi ja. Dank voor de suggestie

Ik heb niet veel knowhow van het merk Ball, maar is dit een beetje een relevant en courant merk :eyes: doet verder niks af aan het horloge als je hem mooi vindt uiteraard

1 like

Ja :slight_smile:

Vooral op de engelse horlogefora zijn ze verzot op dit merk; hier (merkwaardig genoeg) een pak minder.
Hebben leuke designs en de afwerking schijnt ook top te zijn.

Hun USP is de lume:
https://shop.ballwatch.ch/en/luminosity

4 likes

Middels een pop-up wordt al 10% korting geboden op je (eerste?) bestelling. Deze staat voor € 1.500,- op deze website:

Verzending vanuit UK, doch:
ALLE ZENDINGEN WORDEN AFGELEVERD MET VOORUITBETAALDE INVOERRECHTEN EN BELASTINGEN OP ONZE REKENING. DIT BETEKENT DAT ER GEEN EXTRA BETALING VEREIST IS VOORDAT HET ARTIKEL WORDT GELEVERD AAN EU-KLANTEN EN DAT DE PRIJS DIE U OP DE WEBSITE ZIET, DE UITEINDELIJKE PRIJS IS VOOR HET GESELECTEERDE BEZORGLAND.

2 likes

Vanuit een neutraal oogpunt;
Als je op zoek bent naar een horloge vanwege

en daarvoor speciaal je budget oprekt naar 200%, is wellicht de Tissot Gentleman de beste optie in dit rijtje. Want

Maar als liefhebber van de VHP kan ik verder alleen maar zeggen

4 likes