Ik houd van horloges die gekoppeld zijn aan een moment, of periode in mijn leven. Sommige horloges zou ik daarom ook nooit wegdoen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw horloge. Normaal geef ik niet meer uit dan €500,-. Echter, dit budget heb ik opgerekt tot een maximum van €1000,- (ja, dit is echt het maximum, heb gewoon geen trek om meer uit te geven).
Ik heb een drie tal horloges waar ik serieus naar kijk om aan te schaffen;
Foto’s zijn niet mijn sterkste kant, maar als we dan toch bezig zijn.
De Tissot is naar mijn mening de meest tijdloze van allen, en mooi. Vind de Hamilton ook zeer mooi. De Longines wat minder maar dat is persoonlijk. Biedt wel veel kwaliteit, al doen al de bovenstaande horloges dit.
Als ik een van deze drie modellen zou moeten kiezen dan zou ik ongetwijfeld voor de gentleman gaan. Tissot vind ik vaak een ‘net niet’ merk maar blijkbaar is de gentleman een schot in de roos. De conquest VHP in deze blauwe kleur vind ik niet zo stijlvol en valt al meteen af voor mij persoonlijk vanwege de 50m waterbestendigheid.
Ik zou echter wanneer ik zelf in jouw positie was de Ball Fireman Victory kopen. Dit horloge is te verkrijgen met een strakke blauwe wijzerplaat of met een blauwe waffle dial. Je zult wel een beetje moeten onderhandelen om hem binnen je budget te laten passen. Ik heb de mijne (in een andere kleur) voor 1100 nieuw weten te bemachtigen (1300 list) maar het kan haast niet anders dan dat er nog wat meer rek in zit. Er zijn weinig foto’s van dit horloge te vinden in het blauw, maar dit zijn de beste die ik tegenkwam.
Ik heb niet veel knowhow van het merk Ball, maar is dit een beetje een relevant en courant merk doet verder niks af aan het horloge als je hem mooi vindt uiteraard
Vooral op de engelse horlogefora zijn ze verzot op dit merk; hier (merkwaardig genoeg) een pak minder.
Hebben leuke designs en de afwerking schijnt ook top te zijn.
Middels een pop-up wordt al 10% korting geboden op je (eerste?) bestelling. Deze staat voor € 1.500,- op deze website:
Verzending vanuit UK, doch:
ALLE ZENDINGEN WORDEN AFGELEVERD MET VOORUITBETAALDE INVOERRECHTEN EN BELASTINGEN OP ONZE REKENING. DIT BETEKENT DAT ER GEEN EXTRA BETALING VEREIST IS VOORDAT HET ARTIKEL WORDT GELEVERD AAN EU-KLANTEN EN DAT DE PRIJS DIE U OP DE WEBSITE ZIET, DE UITEINDELIJKE PRIJS IS VOOR HET GESELECTEERDE BEZORGLAND.