Welke natuurlijke vijand(en) heeft jouw horloge?

Mijn onderarmen schudden altijd als een gek over die fietspaden gemaakt van (stoep)tegels. Mechanische uurwerkjes zitten goed in elkaar maar doe hem dan toch liever even in mn zak.

2 likes

Ik rij al twee jaar met horloge om de pols, MTB en gravel. Nog nooit een probleem gehad

Alle deurposten. Mijn nonchalant zwierige rechterarm botst daar nogal eens tegenaan.

1 like

Hoe krijg je beschadiging van die motor? De rest, soit.

Ik ben kleurmaker/pigmenten ontwikkelaar…
Mijn horloge bandjes en telefoon hoesjes hebben t soms echt zwaar

Ben er van overtuigd dat die muren gesponsord worden door Polywatch, wat een hel

1 like

Dit ja. Ik haal altijd even mijn linkerhand van het stuur als ik over klinkerweggetjes of van stoepranden af fiets.

6 likes

Voor mij, deurklinken en laptops.

Deurklinken zitten bij mij 9 van de 10 keer precies op polshoogte.
Laptops zijn funest voor gespen van metalen bandjes. Zeker als een laptop een metalen chassis heeft.

3 likes

:joy: herkenbaar :man_facepalming:t3:

Is meer zorg om gelijdelijke slijtage niet dat het uurwerk uit elkaar valt.

1 like

Dit is echt alleen een ding in de Nederlandse horloge community :laughing:

1 like

Autogordels :smirk:

2 likes

Het geheel was niet geheel ernstig bedoeld. En op dit forum werd wel 's geroepen dat dikke viertakt stampers gevaarlijk zijn voor mechanische horloges. Quod non, maar soit.

Deurposten. Die zijn echt killing. :skull_and_crossbones: De vintage Memovox is dan ook nog eens zo lek als een vergiet, zitten ueberhaupt nergens pakkingen in.

Drank

1 like

Zou ik de granol muurafwerking bij je mogen introduceren? Dat is mogelijk nog vervelender vanwege de grovere korrel.

En de scherpe randen van gebakken geglazuurde tegels zijn ook fijn, vooral als je van de trap rolt.

1 like

Mijn Blancpains hebben geen vijanden, alleen vrienden zoals bijvoorbeeld kruidenboter

Nou…

Dat kunnen gekke dingen zijn soms…

Een kistje in een donkere tuin waar ik eens ingestapt ben nadat ik m’n sleutels was vergeten. schoen paste er precies in zodat t kistje bleef hangen…

Een moersleutel die door de schuur geflikkerd werdt omdat het sleutelen niet lukte. Weerkaatste tegen de wand om keurig op het horloge te landen die voorzichtig afgedaan was en op de werkbank lag…

3 likes

Dat is toch Boursin

Boursin is ontbindend bovine lactaat, niet geschikt voor menselijke consumptie