Welke Oris

Beste,

Ik ben warm aan het lopen voor een Oris diver, nu spreekt mij de Oris Regulateur “Der Meistertaucher” erg aan, maar is dit gezien zijn “unieke” layout verstandig?

Wat voor alternatieven zijn er, mijn budget ligt rond de 2.000 a 2.500 euro.

Ik ben benieuwd,

Groet,

Dr.Doc

1 like

Als je doelt op dat je hem ooit weer wilt verkopen, dat weet ik niet.
Maar als je hem mooi vindt, gewoon doen, lijkt mij.
Alternatieven kun je voor dat budget vinden bij Tag Heuer, Alpina, Sinn en nog vele anderen.
Gewoon even lekker sneupen in de catalogi.

1 like

Welkom Dr.Doc!

Wat mijn probleem bij dit model is, is dat je verplicht banden van Oris moet gebruiken vanwege de specifieke bandaanzet.

Dat moest ik even opzoeken, ‘snuffelen’. :+1:
Jullie woorden zijn meestal echt veel beter!

1 like

Thnx Chloropyl en Pulsar96.

Kopen om het verkopen is niet mijn intentie, wil een klok die aanspreekt nu maar ook nog over x jaar.

mijn huidige horloge (geen spannend merk, wel mooi design, althans vind ik) doet het na 12 jaar dient nog prima en spreekt mij nog steeds aan.

Ik weet niet of ik met de Oris dat ook ga halen, qua gevoel dan.

Sneupen doe ik genoeg, maar het bos heeft veel bomen, dus overzien doe ik het niet altijd meer.

1 like

Dat vind ikzelf niet een probleem, de band die er om heen zit spreekt mij voldoende aan. Ga toch voor titanium, de kunststof band is grappig maar zal ik bijvoorbeeld alleen in de zomer oid dragen. Ben niet iemand die contant zijn polsbandjes gaat wisselen.

1 like

Voor €2500 heb je heel veel keuze, Tag Heuer, Oris, Eterna.

Kijk anders ook eens onder de Duitse merken; Damasko, Sinn, Junghans, Nomos, Stowa.

Dan heb je vaak voor dat budget een in house uurwerk en geen standaard eta.

Natuurlijk is een keuze maken lastig, maar vergelijken en je wat in de geschiedenis en techniek van het merk verdiepen helpt misschien ook.

Er staat nu net een oudje op chrono… nog steeds gewild en goedkoper ga je ze bijna niet vinden…

Succes!

Thnx, 16 jaar oud en toch nog € 1000,- geeft een aardige indicatie wat ik kan verwachten bij de aanschaf van een nieuwe mocht ik deze ooit willen inruilen.

Ik heb er ook 2 van gehad , uiteindelijk geflipperd.
Ik vind het regulator uurwerk overigens apart maar niet lekker kijken.
Verder zul je als je een gebruikt exemplaar kunt scoren niet veel meer afschrijven, ze zijn de laatste jaren juist weer wat duurder geworden. De eerste kocht ik voor €600

2 likes

ik ben in de maak voor een nieuwe, maar uit jouw verhaal maak ik op dat de afschrijving dan behoorlijk kan zijn?

Wat draag je nu als ik vragen mag?

heb hem al eens gepast.

2 likes

Een nieuwe Oris schrijft mi behoorlijk af, je kunt daarentegen wel vaak een goede korting bedingen om dat enigszins tegen te gaan.
Als je hem wil houden is afschrijving niet echt relevant en een nieuwe altijd leuker dan gebruikt. Als je denkt dat hij uiteindelijk weet weg gaat; lekker een nette gebruikte zoeken

Qua Oris heb ik momenteel allen de 65… ook gebruikt gekocht (was toen 2 weken oud) en een ander de grootste afschrijving laten nemen alvast

5 likes

De Depth Gauge is een ander alternatief.
Slagje groter maar net wat specialer dan een gewone Aquis.

Tip: loop met een grote boog om die van Marktplaats heen. Meneer heeft alle toebehoren los verkocht en er zit een titanium ipv stalen band op

Ja die zie ik elke dag voorbij komen :slight_smile: maar was ik sowieso niet van plan te kopen, teveel klok voor mij persoonlijk.

Ik denk dat je voor rond de 1000 eu best een mooie gebruikte Oris kan scoren

2 likes

thnx, uitgaande van mijn budget 2 tot 2.5k wat zou je dan kopen, rekeninghoudend dat de style van de Oris mij aanspreekt?

98227538a3c44c9a8e01e7490b68d5bba1939d9e_1_397x500

Even los van beleggingen

Het is een topper! Zowel op titanium bracelet als op rubber Ik heb de 49mm

4 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

Dat is mijn absolute grail !
Ik kan hem op het moment niet betalen, anders wist ik het wel :drooling_face:

4 likes

Kijk anders even online bij eugenevanbaal.nl die hebben vaak leuke en interessante aanbiedingen.

1 like

49mm een beste jongen, maar zo te zien past die goed om jouw pols, fraai horloge met die geribbelde dail nice.

1 like