Welke (pilot) Chronograph?

Hallo allemaal,

Ik heb in mijn zoektocht naar een pilot’s chrono de volgende 3 modellen op mijn shortlist staan:

• IWC pilot chrono
  • Bell & Ross 126 SPORT HERITAGE
  • Bremont ALT1-P2

Ze zijn allemaal 43mm (perfecte maat voor mij) en hebben volgens mij allemaal als basis de valjoux 7750 als uurwerk, hier en daar aangepast.
Qua prijs is de B&R wellicht iets goedkoper, ca €3.5K, de IWC en Bremont rond de 4K.

Welke zouden jullie kiezen? en Waarom? Ook andere tips zijn welkom. Bedankt vast!

3 likes

Ik zou de Bell&Ross kiezen.
En waarom? Omdat ik die het mooiste vind van de drie die je hebt geplaatst.

3 likes

Van deze 3 zou ik zeker de IWC kiezen. Heeft de beste looks en is voor mij een echte flieger qua uitstraling.

3 likes

met IWC heb ik slechte ervaringen gehad, dat hoeft voor mij niet meer. Die Bremont vind ik een beetje drukke plaat hebben op de een op andere manier. De B&R is voor mij de outsider, maar veruit de mooiste.
B&R dus

1 like

Ik vind de Bremont een hele mooie gebalanceerde wijzerplaat indeling hebben, en met de gebruikte kleuren denk ik dat die de beste nacht afleesbaarheid heeft. Dus die. Ondanks dat ik een Bell en Ross fan ben.

Qua mooi de BR. Maar kijk even rond op chrono24, wat BR schrijft stevig af, en ik denk dat het voor 2500.- nieuw ook moet lukken.

1 like

mooiste: B&R
naverkoop: IWC
beste: Bremont

:smile:

1 like

Ik denk dat ze hoe dan ook allemaal behoorlijk afschrijven, dus ik zou gewoon die nemen die je het mooiste vindt. Zeker eens allemaal proberen te passen, want kastdikte en afwerking kan behoorlijk wat verschil maken om de pols :slight_smile:

Van deze 3 kies ik sowieso de IWC, maar ik ben bevooroordeeld :wink:

1 like

Ik vind de B&R dan het mooist. Wat ‘rustiger’ en meer karakter. Allemaal vage termen, maar die zou ik kiezen.
Ben overigens ook geen fan van het nep-vintage—lume-gebeuren.

1 like

Tussen deze 3 zou ik zeker voor de IWC kiezen … al blijft een Navitimer voor mij de graal als we spreken van een Pilot Chronograaf … ook in 43mm te krijgen btw :wink:

2 likes

Kijk, dat kan de keuze weer makkelijker maken, dankje!

Dank voor je antwoord, slechte ervaring qua kwaliteit? of iets anders

kwaliteit. Chrono knoppen die eraf vielen, wijzers die na een kleine tik ronddoolden op de wijzerplaat. Was er wel klaar mee :slight_smile:

Misschien gewoon een maandag ochtend exemplaar gehad, dat zou natuurlijk kunnen.

zou kunnen, maar mag voor deze prijsklasse nooit natuurlijk

eens. Maar was ook laatste keer IWC :slight_smile:

Als ik me niet vergis stond de B&R in de sale bij jurawatches (met 40% eraf) en ook de Bremont zonder chrono. Van deze 3 doet de IWC me het meeste!

2 likes

Klopt inderdaad, helaas net een andere versie en 41mm

1 like

Voor mij tellen (merk) beleving en uitstraling.
Dat in combinatie met de schitterende blauwe wijzerplaat zou ik voor de IWC gaan.

Klopt, alleen onder de 4k moeilijk te krijgen vrees ik? :slight_smile: Inderdaad wel dé pilot chrono en een prachtig stuk, hetzij een beetje opzichtig :wink:

Een nieuwe Navitimer 01 niet nee … maar als het niet per sé de 01 moet zijn en niet per sé nieuw … dan is het een ander verhaal :wink:

Of … ga voor zijn tweelingbroer bij Sinn (903 ST) … en je bent klaar voor sub 3k.

Sinn en Damasko maken IMHO sowieso ook heel mooie Pilot Chrono’s, maar dan dwalen we verder af :wink:

2 likes