Welke pols draagt jij de uurwerk! Links of Rechts!

Ik draag mijn horloge rechts, ondanks dat ik rechtshandig ben.

1 like

hmm, links omdat je linkshandig bent ?
maar goedā€¦ ik ook links omdat ik rechtshandig ben :wink:

Ik draag mijn horloges om de linkerpols. Voor horloges om de rechterpols heeft mijn beperkte brein geen ruimte. Op een of andere manier voelt het gewoon als ā€œHOORT NIET!ā€

Ieder mens zijn gebrek :smile:

1 like

Links, ik ben rechts- en onhandig.

2 likes

He he dat was een goeie

Links, zoals het hoortā€¦

1 like

Er zijn al meerdere van dit soort topics, eerlijk gezegd zie ik niet de noodzaak van nog eentje.

Hier een aantal voorbeelden:



Ook ik, als rechtshandige, ben linksdragend :wink:

Hier wordt het horloge ook links gedragen en rechtshandig.
De reden dat de meesten hun horloge rechts dragen is volgens mij terug te brengen tot de tijd van voor de quartz-horloges. Aangezien de kroon rechts staat kon je dan toch gemakkelijker als rechtshandige het horloge opwinden aan de linker pols zonder het te moeten afdoen, nietā€¦?
In die tijd van mechanische horloges waren er volgens mij veel minder linkshandige gezien er tijdens de opvoeding bij de kinderen werd op gewaakt om alles rechts te doen. Er was een tijd dat men je daarvoor op school met een lineaal op de kneukels klopte. Links was uit den boze, een schande natuurlijk. En ik vermoed zelfs dat dit een katholieke achtergrond had. Dit is nu gelukkig niet meer aan de orde en je ziet ook dat er meer linkshandige zijn. Dus waarvoor zou men zijn horloge dan niet rechts dragen. Maar bij de meeste horloges blijft niettemin de kroon rechts zitten.

Ik ben rechtshandig, draag vrijwel altijd links mijn horlogs. De CASIO G-shock 5600 ook weleens rechts; met die kan ik dat hebben.

Als ik met een hamer werk, als rechthandig, is het niet praktisch mijn horloge aan de zelfde pols te hebben. Het is slecht voor de horloge en het slagt ook tegen mijn pols. Dus de horloge is aan de pols die bespaard is.
En het is hetzelfde als ik schrijf, om mijn wagen te wassen ā€¦
De meeste mensen zijn rechthandig, dus horloge, zoals veel anderen dingen, zijn voor rechthandigen gemaakt en dus aan linkse pols gedragen.
De bullhead is de oplossing voor iedereen.
BD

Ik draag mijn horloge rechts. Ik schrijf met links. Maar andere dingen doe ik weer met rechts (zoals knippen en darten). Ik krijg af en toe nog wel eens een opmerking dat ik het horloge aan de verkeerde hand draag. ā€œGoh, dat zie je ook niet vaak dat iemand horloge om de rechterpols heeftā€.

Binnenkant pols draag ik eigenlijk nooit, aangezien ik voor het werk veel achter de computer zit, tik ik dan continu met het glas op/over het bureau.

Ik draag mijn horloge altijd links :smile:

1 like

links natuurlijk. En soms om te transporteren ook rechts 1ā€¦

Altijd links!

Overdag meestal links, enns avonds meestal rechts.

Rechts, en ben ook rechts. Al jaren zo.

Best veel mensen die het horloge rechts dragen. Ik draag ook rechts, schrijf met links. Opmerkingen als ā€œhij hoort linksā€ word ik altijd wat flauw van. Die mensen kunnen beter naar Engeland verhuizen, want dan rijden we in NL aan de verkeerde kant van de weg :wink:

1 like

Ik ben onhandig, rechtsdragend maar het horloge draag ik om de linkerpols, op de knokkel. Dat vind ik het meest comfortabel, ik draag vaak grote klokken om te compenseren dat ik een kleine auto heb en dicht tegen de hand zitten ze wat steviger.

Nooit geweten dat mensen ze andersom dragenā€¦
Ik ben links en draag linksā€¦
Ik dacht zo te kunnen zien met welke hand ze schrevenā€¦ Niet dusā€¦