Welke Pontiac droeg Wim ?

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Ik weet niet of het klopt maar volgens mij zeggen de sterren iets over de kwaliteit van het loopwerk.
Hoe meer hoe beter.
=edit= de sterren zeggen helemaal niks over kwaliteit… ze staan er als logo en het logo is af en toe veranderd.

Het lijkt van niet…

Toch wel mijn meest bekende dorpsgenoot… Niet de meest beruchte maar dat is een ander verhaal😂

2 likes

Fietsmuseum Velorama
daar is een expositie over wim van est.
zijn fiets is daar te zien en …volgens mij heb ik ook hèt horloge in volle
beschadigde toestand gezien.

1 like

Heb ze gebeld, zn kapotte fiets staat er wel, het Pontiac horloge is helaas niet aanwezig… :sleepy:

1 like

Vergelijk voor de grap eens hoe de fiets er in het filmpje uitziet en hoe de fiets in het museum er uit ziet.
Je zou haast denken, dat ze het voor het museum wat dramatischer gemaakt hebben.

1 like

Hierbij nog wat extra plaatjes. Ben benieuwd wat jullie denken!

3 likes

Ik zit nu op de skipiste in de zon en heb niet alle gegevens bij me.
Het nummer 121 in de linker stempel geeft aan welke fabriek de kast gemaakt heeft. In het midden zie je dat het 14 karaat goud is. Dat wijst er op, dat het horloge hoogstwaarschijnlijk voor de Nederlandse markt gemaakt is. De horloges voor België waren meestal 18 karaat.
De stempel rechts is het Zwitserse eekhoorntje.
En helemaal bovenaan zie je nog de stempel van de importeur A+K nl. A.Kinsbergen NV de importeur van de Pontiac horloges.
Maandag kan ik zeggen wie fabrikant 121 was.

Bij het werk gok ik op de familie van Eta 930 oid
Dat plus de maat van de werkring wijst er op, dat het horloge tamelijk groot was voor die tijd.

Het werk is van de late jaren 40 en het nummer van voor het “nieuwe” systeem dus ik schat het horloge op rond de 1950. (Jammer van de inscriptie)

3 likes

Hoi Maurits, heb je toevallig nog tijd gehad om te kijken? :grin:

:blush: Hmm vergeten :cry:
De fabrikant van de kast was Guillod Gunther SA uit la Chaux de Fonds
Ze bestaan nog steeds http://www.guillod-gunther.ch/de

2 likes

Cool! Dank, heb je ook enig idee van de waarde?

Dank voor je moeite.

De waarde ergens van moet je mij nooit vragen want dan krijg je minder dan je had willen hebben :wink:
Maar OT ik vind het altijd moeilijk te zeggen. Voor mij wordt de waarde door de initialen en de datum achterop verminderd. Anderen storen zich niet daaraan.
Ik heb net een gouden Pontiac van het model Gulfstream gekocht voor 190€. Maar of dat een maatstaf is betwijfel ik ten zeerste.

3 likes

Nou, de kast heb ik nu, nu alleen nog het caliber met subseconds en de dail :joy:

3 likes

Gaaf! Je hebt echt je zinnen er op gezet! :+1:

Tijdje terug al weer dit topic. Leuk om te lezen. Heb je het project nog vervolgd?

1 like

Hahaha. Nee helaas. Afreizen naar het rijwielmuseum had geen zin want daar staat alleen de verkreukelde fiets…

En wij maar wachten, :wink:

1 like

:joy: