Welke promaster voor vakantie?

Citizen automatic of ecodrive promaster? Ik wil voor de vakantie nog iets gaan kopen misschien als allround klokje. Ik twijfel tussen deze promasters. Behalve uurwerk aandrijving volgens mij hetzelfde. Op Amazon 190€ voor de automaat en 160€ voor de ecodrive. Ik twijfel :neutral_face:

Ik heb hier ook destijds over nagedacht. Ik vond d de eco drive toch te groot. Uiteindelijk ben ik toen voor een SKX gegaan :).

2 likes

Die Eco is nogal aan de flinke kant, groter dan de automatic.

@RLC, foto’s please!

Voorkeur gaat momenteel uit naar de automaat. Stukje geschiedenis denk ik ook van het horloge. En de techniek.

1 like

Ik zou ook de automaat nemen, klassiekertje :+1:

1 like


9 likes

Ik weet niet hoe de eco in verhouding staat tot de skx zoals hierboven genoemd, maar de ny0040 draagt een stuk kleiner dan de skx.

9 likes

:slightly_smiling_face: mooi! Denk dat deze het gaat worden. Heb al een mooie orient Triton maar deze citizen komt er ook. :ok_hand:

1 like

Mooie SKX!

2 likes

De automaat, anytime.

Als het ff geen diver moet zijn, draag ik deze promaster

3 likes

Ik heb een half jaar geleden dezelfde twijfel gehad…vanwege het hoge “grab & go” gehalte van deze promaster ben ik voor de Ecodrive gegaan, en nog geen dag spijt gehad

1 like

De ultieme vakantiehorloge is toch wel een Citizen eco-drive. Geen omkijken naar, kan tegen een (flink) stootje en loopt altijd op tijd. En dan is de BN0000-04h voor mij de overtreffende trap. Kleiner van model in vergelijk met de moderne versies en een mooie slanke monoque kast.

6 likes

Korte review van de Citizen NY0040 Promaster en een vergelijking met de Seiko SKX

2 likes

Ik zou gaan voor de Ecodrive.
Zeker voor de vakantie. Werkt als een tierelier.
En draagt klein. Het is één van mijn kleinste horloges.

3 likes

Twijfel richting de ecodrive slaat toe. Nu alleen nog een verkoper vinden die hem ook verkoopt in een mooie duikfles want dat is niet standaard. De stalen band schijnt ook fijn te zijn(Ratchet clasp). Maar of ik die meerwaarde neer ga leggen is nog maar de vraag.

1 like
1 like

Ik had hem gezien maar ik ga voor blauw🥳

1 like

Pas wel op als je zo’n setje koopt want volgens mij is die stalen band niet zo goed(lees blikkerig) dan de citizen bn0150-61e waarbij de stalen band meer solide is…kan je goed zien bij de video…

Ik kan niet echt vinden welke ik dan zou moeten bestellen. Hoe weet ik welke set dan wel de juiste band heeft? Deze bijvoorbeeld?

Citizen Promaster Eco-Drive Taucheruhr BN0151-17LM https://www.amazon.de/dp/B01III4Q46/ref=cm_sw_r_cp_api_i_00VsEbBSEBV3Z

1 like