Welke Rolex hommage draag jij?

Ik ben onlangs wel fan geworden van de Ricoh’s en heb zelf een dynamic wide met automatisch uurwerk. Een typisch jaren '70 horloge dat doet denken aan de Rolex’en van die tijd.

De meningen over hommage horloges lopen natuurlijk uiteen, toch vind ik een kwalitatief exemplaar met een eigen geschiedenis zoals deze Ricoh steeds leuker, en wel hun eigen waarde hebben. Welke draag jij met plezier?




11 likes

Geen. En ik heb mij niet verdiept in Ricoh maar zoals ik deze foto zie is dit geen hommage (inspiratie) maar een kopie. Maar daarnaast moet je vooral dragen waar je blij van wordt!

8 likes

25 likes

Geen, als ik de real deal niet kan of wil betalen, het niet waard vind, ga ik niet met een aftreksel daarvan rondlopen.

10 likes

5 likes

7 likes

Welke grapjas heeft ‘Tudor Only’ hernoemd?

27 likes

5 likes

Als u een Tudor op een Rolex vind lijken dan adviseer ik u een goede opticiën.

5 likes

Hommages moeten er niet altijd hard op lijken.

“For some years now, I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standard of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this
new watch. It is called the TUDOR watch company.”

  • H. Wilsdorf
4 likes

Precies. Welke jaren hebben we het over? De jaren dat er Rolex onderdelen gebruikt werden en er Tudor Submarinera waren. Nu niet meer

Ik zal de popcorn er al maar bij nemen :partying_face:
A1A7E0F0-270F-4A5E-A9A3-A9E4EA628ABD

7 likes

Je kunt het grapje niet smaken dus.

Wat vinden jullie van deze Bulova Super Seville Day & Date Automatic uit de jaren '80?

Ik weet dat “homage” eigenlijk vrijwel altijd gelijk staat aan “copycat”. Daarom moeten we maar spreken van “poor mans Rolex” ofzo. Ik blijf het ook discutabel vinden. De overtreffende reden dat ik ook deze Bulova accepteer en zelfs met trots draag is omdat het een “echt” merk is. Anders dan zo’n chineese fabriek die alleen maar goedkope replica’s maakt.

Deze Bulova SS heeft een automatisch Zwitsers uurwerk van ETA, die ook aan andere gerenommeerde Zwitserse horlogemerken uurwerken levert.

Daarom de vraag anders gesteld. Welke “poor mans Rolex” vindt jij acceptabel om te dragen?



6 likes

Ben je soms een oud-lid dat likes nodig heeft om verder te komen? Dit is zo’n gezocht topic…

3 likes

Jammer dat je het zo oninteressant vindt. Helaas en ook gelukkig, hebben we niet allemaal dezelfde smaak :call_me_hand:

3 likes

hommage

hommage logo #1000de hommage zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ ɔ’maʒə ] Afbreekpatroon: hom·ma·ge Verbuigingen: hommages (meerv.) een bijeenkomst of handeling om waardering aan iemand te tonen

Iemand anders ontwerp jatten met een commercieel oogmerk staat hier gek genoeg niet bij?

3 likes

Ja eens. Daarom schreef ik ook. We kunnen het beter geen homage noemen maar een “poor mans Rolex” ofzo

2 likes

Zowel de Ricoh’s als de Super Seville zijn leuke kwalitatief goede horloges, van beide goede horloge huizen.

Het model blijft gejat en zelf ambieer ik er geen. Maar van alle hommages, vind ik de Super Seville wel de beste. Het is een soort cult famous geworden. Kwalitatief ook een stuk beter dan de Ricoh datejust kloon imo.

Dat gezegd hebbende zou ik liever voor de orginele eigen designs van beide merken gaan.
De hommages doen de merken naar mijn mening eerder slecht dan goed, want ze hebben echt prachtig spul uit eigen huis.

Bulova accutron

Ricoh Wold timer;

En als je dan toch een goede Ricoh dynamic wilt met een day date complicatie, dan zou ik onderstaande zoeken. Toch de begeerde elementen, maar veel meer eigen smoel.

4 likes


De linker draag ik vaker dan de rechter want die ligt alweer een tijdje in de kluis…

2 likes