Welke Rolex hommage draag jij?

Ik heb het dan ook puur over dit horloge, want daar heb jij het ook over.
Ik merk steeds weer dat het voor heel veel leden alleen een statuskwestie is .
Als deze bulova ,zeg effe, 8 tientjes was geweest was ie hier ook uitgekotst.

Kijk bv eens hoe Invicta hier gezien wordt.
En als er één merk is die wel wat eigens aan het horlogelandschap toevoegt is het invicta wel.
Of je ervan houd is een ander verhaal.

Dat het voor veel leden alleen over waarde gaat laat de volgende 2 horloges duidelijk zien.

Deze oude airking boordevol draagsporen.

Altijd 25+ likes.

Deze, veel gavere addiesdive.


Met een wel erg leuk, origineel wijzerplaatje haalt er zelden 15.
Want, nog geen €100.

2 likes

Ik schreef dat ik dat horloge wél draag omdat hij van dat merk is, combinatie tussen horloge én merk dus. Het merk heeft bij mij een bepaalde (toegevoegde) waarde, waardoor ik de duidelijke Rolex kopie meer accepteer dan van bedrijven die eigenlijk geen merk gebouwd hebben (met toegevoegde waarde) en alleen maar de boel namaken.

Je schreef dat je mijn opmerking over het Bulova horloge dat ik deelde onzin vond. Nu trek je het breed naar dat het “voor veel leden” om de waarde gaat. Dat zou best kunnen en kan ik ook wel inkomen, ik reageer echter liever even vanuit mijn eigen perspectief want daar reageerde jij dacht ik op.

Voor mij gaat het om veel meer dan de aanschaf prijs van een horloge. Zoals hier boven ook benoemd gaat het mij om de toegevoegde waarde van een merk dat uit verschillende zaken kan blijken. Vaak komt dat voor mij samengevat neer op heritage. Als een merk heritage heeft, heeft het voor mij een hogere gevoelswaarde en dat kan los staan van de aanschafwaarde van een individueel horloge.

Nu we appels met peren aan het vergelijken zijn, zou ik als voorbeeld ook Seiko kunnen nemen. Ik vind een Seiko SKX (ik prefereer de 013) net zo leuk als een Rolex Submariner. Omdat hij misschien wel even legendarisch is binnen het duikershorloge landschap. Maar wel op een totaal andere manier en tegen een totaal andere prijs.

Dat is nou juist waar het in mijn ogen om gaat. Als je ergens van houd is het prima. Het puur afrekenen op geld vind ik snobisme…

1 like

Dan ziijn we het dus gewoon 100% eens

1 like

Ik denk dat alles is gezegt in dit topic. Er is gewoon een hele grote markt die dit soort horloges verkopen. De grens ligt denk ik gewoon bij fakes die met een chinees goedkoop uurwerk en de rolex naam en logo jou willen oplichten. En met alle respect de meeste mensen kopen een horloge niet omdat er een merk op staat. Het boeit ze nog niet eens of het mechanisch of quartz is, als ze al weten wat het verschil is.

Maar laat een ieder wel in zijn waarde. Sommige hebben geen duizenden euro’s over voor een horloge. Die mensen die wel dat design of die look willen, kopen dan vaak zo’n horloge. Wat ik en jij ervan vinden is totaal niet relevant. Beauty is in the eye of the beholder.

Ik heb zelf een aantal clomages gehad. En met plezier gedragen. Toch vond ik het voor mijzelf tijd om mijn collectie naar een wat volwassener niveau te brengen. Ik heb nog maar één clomage over. Ik draag hem niet vaak meer, omdat zijn taakje als beater is gegaan naar een ander horloge.

Wat me destijds aantrok in dit horloge was de (1655) wijzerplaat en het was herfst destijds waardoor ik de kleur van de index mooi vond combineren met het weer.

Het design van dit horloge heeft me geleid naar mijn favoriete horloge. Mijn Tudor BB pro.

5 likes

:rofl:

Maar 12 punten voor je creativiteit :+1:

2 likes

Hommage in mijn collectie🤔, zouden deze 2 kunnen zijn


1 like

Mooie Bulova, is die rosé of lijkt dat maar zo door de foto?
Vind je de SKX niet teveel een eigen gezicht hebben om een hommage te zijn?

Day date
!

2 likes

De Seiko, tja het is maar wat je er van vind, voor de 1 wel, voor de ander niet

Ik vind de Seiko een eigen ‘smoel’ hebben maar icn met een presidential of oyster bracelet en dat tesamen met zwarte bezel en wijzerplaat kan ik me voorstellen dat het als een ‘hommage’ word gezien

De Bulova heeft een zilver witte wijzerpland het toond anders door de ondergrond

Ik kende deze Bulova Super Seville Daydate al enkeledecennia, maar heb deze pas vorig aangeschaft en in mint conditie laten brengen door mijn horlogemaker, tevens een Rolex saffierglas met cyclops laten plaatsen, de ETA heeft als modificatie een hackingfunctie (nu is het een 2834-2) gekregen

Mijn Bulova uit 1982 is helemaal origineel compleet met doos en papieren

Ik wilde, toen ik besloot een Bulova Super Seville Daydate aan te schaffen, er 1 ‘in the top of the line’, want er zijn zoveel van deze Bulova’s waar wat aan mankeert

Dus gegaan een full set en die in mint conditie gebracht en verbeterd zonder het origineel geweld aan te doen, dan kom je ook boven de €1k uit

Waarom dan toch deze ‘hommage’ (Rolex clone) zou je zeggen

Vanwege de historie en de 4 decennia lange geschiedenis, ‘it did grow on my’

Voor mij een geweldig horloge hierdoor😎