Welke Rolex hommage draag jij?

Ik voel weer wat bannetjes aankomen :smiling_face_with_three_hearts:

Ik gok dat dit voldoende reacties oproept gezien de verhalen die rond gaan…:slight_smile:

2 likes

Ik heb dit een like gegeven, maar het is natuurlijk een grove belediging.

Tudor = Rolex van weleer
Rolex = karikatuur van Rolex van weleer

3 likes

Karikatuur? Volgens mij begrijp jij de definitie van karikatuur niet helemaal:

“Een karikatuur is een humoristische voorstelling van een persoon, een situatie of bijvoorbeeld gedrag, waarbij de meest kenmerkende trekken sterk worden overdreven. Ze kunnen zowel ter amusement of ter belediging zijn bedoeld.”

Je kan een hoop vinden van Rolex, maar overdrijven doen ze alles behalve. De modellen zijn juist über veilig. Behalve de Yacht Master II. Dat is een clownesk horloge

Oh jazeker wel.

Kijk naar de Destro, dat puzzelding en de DeepSea en probeer me dan nog eens te mansplainen wat een karikatuur is, gap.

Één van de weinige echt leuke moderne Rolexen. De OP uitgezonderd, die zijn al vele jaren leuk.

1 like

Eens. Volledig eens.

1 like

:joy::joy: Ok, ik dacht dat jij een redelijk goede smaak had, maar als je dit zegt dan begin ik daar toch weer aan te twijfelen.

1 like

:rofl::rofl:

Iets met twisten, toch?

1 like

Klein ben je niet. Buffel.

1 like

Bedankt wederom voor je compliment(?) :sweat_smile:

Net een echie

1 like

Ja gewoon een fake, die hoeven we hier niet. Als ze een logo gaan gebruiken is dat wel echt de grens he…

3 likes

:joy::joy::joy:

Hier 22 homages en 2 real Rolex. Ze zijn zo leuk.

Een eerder zeldzame Fortis Stratoliner 20 Day Date is wellicht een van de mooiste vintage homages. Heb ik helaas niet.

In mijn geval gaat het toch al vier jaar goed :blush:

3 likes

Waarom staat dit in Rolex only? Al die “hommages” zijn verschrikkelijk. Wat mij betreft maakt Rolex hier een keer werk van…

1 like

Ik heb deze nog liggen. Ik zocht ooit een leuke betaalbare mechanische chrono en ik kwam bij deze Alpha uit. Wist ik veel waar dat ontwerp vandaan kwam :sweat_smile:

Sinds ik weet wat het origineel is vind ik hem wel minder leuk. Maar af en toe slinger ik hem nog een keertje om :innocent:

2 likes

Homage, ja, en een stuk leuker dan het tegenwoordig erg fragile origineel met bakelieten bezel, deze kan tenminste gedragen worden.

1 like

Dat is het hem juist.

De modellen zijn inderdaad über veilig. Maar de kenmerkende trekken van deze modellen, zijn zoals @Fate_Amenable_To_Change goed zegt, tegenwoordig sterk overdreven. Dermate overdreven dat het inderdaad bijna een grap lijkt.

Voorbeelden;

• Ceramische te aanwezige glimmende bezels
  • Dikkere, bijna lompe fluted en gladde besels ipv het balans in de voorgangers
  • Dikke, glimmende lugs en crown guards ipv subtiele elementen
  • Absurde maten in de Explorer series

Ik kan nog wel even doorgaan.

Dat gezegd hebbende zijn de extreem veilige modellen wel heel erg goed. Zo goed dat de moderne versies (ondanks een slap aftreksel te zijn van de oudere 4 en 5 cijferige voorgangers) nog steeds goed zijn.

Maar misschien komt die menig door een gebrek aan een moderne Rolex en een gebrek aan een degelijke mannen pols. Ik denk het niet, maar sta er wel voor open…

Maar

Klopt

Mochten ze nu een moderne 4/5 digit lijn lanceren (met de verbeterde uurwerken en afwerking van tegenwoordig, uiterlijk geen overdreven elementen, alu bezels, juiste proporties in de bezels en lugs etc etc) sta ik in de rij bij de AD.

Ik zie waar je vandaan komt en vind het tegelijk een vreemde vergelijking. Dat je kopieën gelijk wil behandelen, kan ik inkomen wanneer je naar een individueel horloge kijkt. Als je naar een merk breed kijkt, bestaat er voor jou dan geen verschil tussen bedrijven die alleen maar namaken en bedrijven die zelf ook daadwerkelijk wat toevoegen aan het horloge landschap?

1 like