Welke seiko 2025

Goedendag beste mensen,
Ik wil mijn prille horloge verzameling(omega en rolex)uitbreiden met een seiko horloge die ik wat vaker kan dragen op mijn werk.
Nu zoek ik een seiko die wat beter zijn waarde behoudt,is niet het belqngrijkste dat weet ik,maar als ik er toch 1 zoek dan kan ik dat netzogoed meenemen.
Mij is verteld dat de skx modellen met name de 007 serie niet zo snel afschrijft en zelfs kan stijgen.
Maar hoe zit het met alle special editions?zijn er specifieke special editions of niet allemaal?
Ik vind de meeste seikoos wel mooi,dus de keuze is reuze haha,maar welke modellen te bekijken?
Dank jullie allen vriendelijk

Seiko’s die hun waarde beter behouden? Als je een horloge koopt met het idee dat het zijn waarde behoudt of stijgt, dan zit je verkeerd. Horloges zijn géén investeringen. Je koopt ze om te dragen, voor je eigen plezier, de emotionele waarde en de herinneringen die je eraan koppelt.

Wil je een Seiko die veelzijdig is en prima geschikt voor dagelijks gebruik? Kijk dan eens naar de Seiko Alpinist SPB117J1 met zwarte wijzerplaat. Een betaalbaar horloge dat op leer, rubber of staal gedragen kan worden en bij vrijwel elke gelegenheid past formeel en informeel.

Persoonlijk vind ik de Alpinist uit de Seiko-lijn zelfs het leukste en mooiste horloge, maar smaken verschillen natuurlijk. Wat ook een mooi horloge is, is de Hamilton Murph 38 mm. :slight_smile:

6 likes

Ikzelf ben ook voor een sarb017 alpinist gegaan dit jaar. Maar een seiko koop je om fun mee te hebben, niet als investering. En limited editions… Door het bos de bomen niet zien heet dat bij seiko. Als je al geluk hebt met waardestijging dan is het nog het meest met reguliere modellen die erg veel waar voor hun geld geven zoals de sarb033, sarb017, of een skx007;009 zoals je zelf aangeeft. Maar die skx’s zijn nu al zo duur dat dat ijdele hoop is imho.

Sfeerplaatje

9 likes

Een mooie 9F quartz, de keuze is reuze.

5 likes

om stand te houden tussen dat geweld zou ik niet voor een SKX gaan. Ga voor een prospex ofzo.

pre-owned, als je aan 60% van list kunt kopen ga je er je broek niet meer aan scheuren.

geen enkel horloge is tegenwoordig nog een echte investering. Of het nou Seiko, Rolex of AP is, je koopt een horloge om ervan te genieten, niet om er rijk van te worden. Gewoon lekker van genieten zeg ik altijd.

3 likes

Dank jullie voor de mooie toffe suggesties en natuurlijk de mooie fotoos.
Ik wil er zeker niet rijk mee worden en de fun staat voorop,maar het was gewoon maar even iets wat ik mee zou kunnen voor een klein beetje waardebehoud zeg maar.
Dat gezegd hebbende vind ik de alpinist(met name de groene)erg mooi.
Ik hou toevallig van een dresslook,ben absoluut geen duikerfan en zo te zien komt dat mooi uit.
Dank jullie dusver,veel om mee te nemen en te kijken.

Grand Seiko natuurlijk!

Of anders zou ik zelf voor één van deze twee gaan:

1 like

Da’s juist.

" Ooit " kocht je een SKX007/009 voor ca. € 150…

SKX007-J

€ 625,00

Op voorraad

SKX007-J – Monsterwatches https://share.google/BlwYt7z8LTCej59LG

Het leuke aan seiko is dat als je een beetje zoekt je modellen tegen kan komen die je kan verassen, zelf heb ik enkele sarb en skx modellen gehad in verschillende kleuren die je niet vaak ziet maar seiko heeft meer in petto en probeer buiten de trend om iets te vinden waar je vrolijk van wordt voordat het mode is, dan is het niet alleen een investering maar ben je trendsetter

1 like

2 likes

6 likes

Ben wel benieuwd naar de foto’s van de rolex en omega

Klopt,moet ik nog een keer doen,op de 1 of andere manier lukt het me niet.
Ik,zal als ik het niet vergeet beetje eind dit jaar op mijn gemak doen om het op mijn gemak uit te zoeken.
Momenteel midden in verhuizing,vaak(meer niet als wel)thuis ivm mijn werk e.d en wat zieken in familie,beetje chaos hier.
Maar ik zal het even doen,als ik het niet vergeet.

Wederom weer allemaal weer mooie topklokkies,wordt huiswerk gegeven haha.

De Seiko Presage serie heeft erg veel betaalbare keuzes, zowel op stalen band als op leer. Waardebehoud kijk ik bij horloges niet naar, het is mijn hobby.
Wat willekeurige voorbeelden:

1 like

Ik ben zelf ook een liefhebber van stalen armbanden

1 like

afbeelding
:yum: