Haha ook echt die stalen armbanden,mooi:rofl:,wederom mooie suggesties.De alpanist blijft toch in me hoofd zitten,ook door het specialere uurwerk.Ik heb geen haast.Dank jullie weer.
Wat is je budget? Er zijn al Seiko’s voor 95 euro, de Seiko 5 serie.
Dan heb je nog de goedkoope leuke quartz horloges maar ook de high end quartz van een Tuna SBBN031, solar.
En mijn voorstel een mooie Seiko Tuna, 65mas of een Capt. Willard.
Mooie fotoos,zeer gewaardeerd.Mijn budget tot 1000 euro max,niet echt een budget kan wel meer uitgeven maar voor meer een dagelijkse horloge voor mijn werk e.d vind ik duurder niet nodig.Maar het moet enigszins een klein beetje in de buurt liggen van mijn andere horloges die ik heb,dus een nieuwe van 100 euro of paar 100 gaat hem niet worden,maar het idee is goed.Thx
King seiko vind ik ook mooi,met name dan de high beat.Zit ook langer over te twijfelen.
Wat zou specialer zijn qua uurwerk,de high beat of de alpanist?
Wacht eens even, je zegt dat je horloges hebt met een prijs van ergens tussen de 6000-20000 Euro nieuw, afhankelijk van het model en het materiaal, en dan wil je dat een Seiko van onder de 1000 pietermannen in de buurt komt van dat gevoel?
Los van de Presages die hier genoemd worden zou ik het budget toch echt verhogen naar 3500 Euro. Want dan kom je in de entry level Grand Seiko (vanaf rond de 2000), de Marinemasters, en de King Seiko met de 6L uurwerken er in.
Dit soort werk dus. Die komen in een afwerkingsniveau terecht wat heel, heel erg niet meer aan budget Seiko doet denken.
Overigens tweedehands vaak voor minder te vinden, uiteraard.
De Alpinist heeft een enigszins matig 6R35 uurwerk aan boord. In het begin hadden ze zelfs kinderziektes met amplitude, ik neem aan omdat de legering van de aandrijf-veer veranderd was om met hetzelfde tikgetal als de 6R15 serie een langere gangreserve te krijgen. Waarom is me een raadsel, 50 uur was al dikke prima. Ze hadden beter iets aan accuratesse kunnen doen.
Maar goed. De 6L serie uurwerken is vele malen beter. Dat uurwerk is het antwoord van Seiko op de ETA 289x serie uurwerken. 4Hz, en zeker ook veel platter dan de 6R serie uurwerken. De drie horloges die ik hierboven toon zijn een limited King Seiko, een limited 1959 Alpinist en een Marinemaster die alledrie dat 6L uurwerk hebben.
Betere amplitude
Betere accuratesse
Dunnere kasten
4Hz
Beter gevoel aan de kroon
In mijn beleving is er bijna geen vergelijk te trekken tussen de standaard Alpinist of King Seiko en de duurdere varianten, qua uurwerk.
Dank u voor uw post,ik heb niet gezegd dat mijn horloges in de buurt zijn van 20.000euro.Eerder rond 9000.
En zoals ik al zei,de seiko wil ik inzetten als dagelijkse horloge voor op mijn werk,en dan vind ik een bedrag verder boven de 1000 euro teveel geld om dat te doen.
En dat ik niet te goedkoop wil zitten,ach ik denk dat dat een beetje mijn eigen rare hersenspinsel is.
Als ik het goed begrijp zit er in een king seiko dus ook 6l uurwerk in?
Als enje rolex en omega hebt ga je toch niet vragen of een seiko afschrijft, en vervolgens zeggen dat hij eind van het jaar een foto post omdat het druk is.
Ik krijg het gevoel dat dit geschreven is door kind want niets lijkt te kloppen
Als je niks te melden hebt,ga dan lekker ergens anders heen,niet iedereen is hetzelfde en je weet niet wat voor werk ik doe en wat ik heb in mijn priveleven,enough said.Volgens mij ben je een kind die zelf zijn niet krijgt omdat iemand niet in je straatje past.Waarvan akte.
Even een vraag voor de context, en overigens hoef je me absoluut niet te vousvouyeren, wat voor werk doe je? Ik raad een ander horloge aan als je een stratenmaker, groenteboer, TV verkoper of accountant bent, zeg maar.
Niet als waardeoordeel, maar gewoon omdat een stratenmaker het niet met een Presage dress watch moet doen, maar eerder met een duiker of beter een F91W.
Nou, dit is waar het wat modderig wordt in het King Seiko aanbod. Er zijn er heel veel met een listprijs van tussen de 1600-2000 Euro, als je op de site van Seiko kijkt, en daar zit over het algemeen een 6R35 uurwerk in. Daar betaal je niet voor het premium uurwerk, maar puur voor afwerking en uitstraling van kast, wijzers, wijzerplaat en band.
Dan zijn er hordes King Seiko’s die voor zo’n 3000-3500 Euro op de site staan, en dat zijn de duurdere broeders die een 6L35 uurwerk hebben, vaak ook een plattere kast (zo heeft mijn King Seiko een 11,5mm dikte, terwijl de wat goedkopere King Seiko’s tussen de 12,5 en 13mm zitten.
Dat geeft een andere beleving.
Ik zou voor een aankoop altijd, altijd even kijken wat er hier in het blauwe deel staat, of wat er op Chrono24 voor aanbod is, want list prijs betalen voor een duurdere Seiko heb ik nog nooit gedaan.
Prima, maar dan heb je het over een factor 9 verschil. Uiteraard heb je de wet van de verminderende meeropbrengst, dus een verschil tussen 500 en 2000 Euro gaat groter zijn dan een verschil tussen 3500 en 6000 Euro, zeg maar, en het verschil tussen 6000 en 9000 Euro wordt nog kleiner, qua beleving en afwerking, maar ik weet niet of je een al te goedkoop horloge nog uit de kist trekt als je leukere exemplaren hebt liggen.
Zomaar een bespiegeling van iemand die deze reis heeft gemaakt. Voor de context, ik riep vroeger dat alles boven de 1000 Euro onzin was, en ik vrees dat ik me niet aan mijn eigen gospel heb gehouden.
En daarbij,ter laatste aanvulling,zitten hier allemaal vriendelijke behulpzame mensen en dat wil ik zo houden,ik ga niemand zijn tijd verdoen of een faker uithangen,heb wel wat beters te doen.
En ik vind het leuker om wat fotoos te maken als ik mijn seiko ook heb,dan kan ik van alles in 1x een foto maken.
Nou,nu weer snel door,bedankt mensen dusver.
Bedankt voor je post,ik zit in het vervoer van gevaarlijke stoffen,ik rij soms zelf en teamleider en bovendien controleer ik vaak vestigingen van ons in het buitenland aangaande veiligheidsregels e.d,ben vaak intern en vaak erg druk.
En bedankt voor de tip aangaande het blauwe gedeelte van de forum.
Zeer gewaardeerd,nu snel weer wat doen ben al beetje laat haha.
Als je veel moet laden en lossen moet je eens naar de posts van vriend @Eddie kijken. Die ragt z’n horloges zo af dat ik er niet meer dan een G-shock aan zou verspijkeren, dan vind ik een horloge van 1000 pietermannen ook al te net om voor het werk te gebruiken.
Als je alleen af en toe rijdt en meer op kantoor zit, tja, dan kun je rustig je Omega dragen, want ik vermoed dat niemand het wat zegt. Als je dan toch een knappe Seiko wilt dan kan die Presage voor 1000 ballen het prima overleven, want saffier en roestvast staal.
De Grand Seiko zal het ook meer dan prima overleven, die SBGX serie, maar ik zou aarzelen om een 2000 ballen King Seiko te noemen omdat die wat dikker zijn, waardoor je toch makkelijker tegen de stijlen van je vrachtwagen aan slaat als je er in klimt. Grappig genoeg is dan een duurdere, dunnere King Seiko beter, omdat die gewoon platter is en onder je mouw verdwijnt.
Gegeven je beroep, zeker ook als teamleader die minder hands on is bij laden/lossen, blijf ik bij deze tip:
De SBGX serie van Grand Seiko. Voor onder 2000 te vinden, ook tweedehands, bomb proof, niet gevoelig voor magnetisme of schokken, want quartz, onder de radar genoeg om geen scheve ogen te krijgen op kantoor of bij de klant, en buiten dat mooi genoeg om jaren lang met plezier naar te kijken. Oh, en 100m waterdicht, dun, en comfortabel.