Welke Seiko Alpinist

Ja dat is voor mij ook sowieso de reden om de blauwe niet te kopen. Seiko is voor mij gewoon het merk waar je voor relatief weinig geld een goed horloge kunt kopen. In de vintage markt ligt dat sowieso wel iets anders natuurlijk, maar zelfs daar geldt datzelfde over het algemeen.

$600,- vind ik nog wel te verantwoorden voor een horloge dat in een beperkte oplage wordt gebouwd. Die eBay prijzen slaan inderdaad als een tang op een varken.

1 like

De verkoopprijs valt inderdaad wel mee, maar doordat het als limited is uitgebracht is een groot deel door speculanten gekocht, die ze vrolijk doorverkopen. Dat er dan ook nog genoeg mensen zijn die de veilingprijzen op Ebay zo opbieden kan ik al helemaal niet bij. Maar ja, er is blijkbaar een groep mensen die al lang wacht op een blauwe Alpinist en daar serieus geld voor over heeft…

Mwoah, dat valt ook wel weer mee volgens mij. er staan er op dit moment 15 op de Baai. Laten het er via andere kanalen zoals WUS en dergelijke, ruim genomen, tien keer zoveel zijn. Dan hebben we het nog steeds over nog geen 10%.

Nou ja ik had “groot” misschien weg kunnen laten, maar ze worden blijkbaar wel voor verkocht boven de 1000$. De verkopers kun je dat ook niet kwalijk nemen, makkelijk verdiend.

Ach ja het is wat het is maar ik vind het in ieder geval jammer. De Alpinist is vorig jaar discontinued, nu een limited in een fris nieuw kleurtje via Hodinkee om wat hype te genereren en volgend jaar zie ik Seiko wel een nieuwe alpinist voor de reguliere markt uitbrengen. Die zal dan wel wat duurder uitvallen dan de Alpinists voorheen.

Ik vind de originele prijs ook niet overdreven hoor. Die internetprijzen van de sarbs een tijd geleden van 250-350 waren niet de straatprijs en echt heel goedkoop. Dat is nooit de prijs in de winkel geweest. In de seiko boutique lagen de sarb033 en 035 op het eind van hun levenscyclus aan 500 euro. De skx kan je ook bij geen enkele echte winkel/juwelier aan 200 euro kopen. En zo is het eigenlijk met alles. Wil je goedkoop, kun je enkel op internet terecht. Maar dat maakt dan ook dat in een winkel de schellen van de ogen vallen. Een zelfstandige kan daar niet van leven.

2 likes

Is die 600 uberhaupt meer dan de list price van de groene? Denk het niet of niet zoveel eigenlijk.

1 like

Daar heb je zeker een punt. Ik ben nog niet zo heel lang geleden geïnfecteerd geraakt met het horlogevirus en toen ik de SKX voor het eerst in de winkel zag moest ik inderdaad even achter mijn oren krabben… “Die zou toch 200€ kosten?!”

Ik weet het niet precies, ik dacht iets van rond de 400 ofzo.

Dat ik de mijne uit een restpartij voor 140 ballen heb gekocht verandert niets aan het feit dat ze altijd voor 350-400 in de boutique lagen. :slight_smile:

Mijn SARB033 kocht ik, voordat ik in deze kringen terecht kwam, voor 425,- op Amazon. Dat was toentertijd één van de betere niet-hong-kong-prijzen op het net.

Ik meen me 450,- te herinneren voor de Alpinist. Als “MSRP” achtig bedrag.

1 like

Dat is hoe dan ook een serieus goede deal geweest. Dat zou ik ook wel kunnen gebruiken haha

1 like

Is dit van UF al genoemd:
[Verkauf] Seiko Alpinist SARB061 6R15

Geen Alpinist.
Welk een pis lelijke hork vind ik dat.
En nep goud daar houden wij niet van.

Klikkerdeklik

Hier heb ik mijn SARB033 gekocht. Via Western Union betaald en zonder import kosten binnen met een korting op de verzending. Wellicht dat ze je ook aan een andere versie kunnen helpen behalve groen. Ik had hem in ieder geval voor €405 bezorgd en wel om de polsch!

Ben ik de enige die de urenwijzer bij de witte en zwarte enorm vreemd vind? Het lijkt wel een met pus gevulde zwerende teen ofzo…
5858fc845ccd6297337d00740fb6ecac1556e82a_1_669x500

2 likes

Best wel lelijk ja. Niet te vergelijken met de groen/blauw/witte.

1 like

Ook zeker mooi inderdaad. Maar ik wil denk ik toch de normale! :slight_smile:

Volgens mij is dat een beetje love it or hate it… Hierboven werd er al eerder afschuw voor uitgesproken haha. Ik vind het juist mooi om de een of andere manier, misschien omdat het weer eens iets anders is. Voor zover ik begrepen heb is het een “leaf hand” zou zijn, maar normaal gesproken worden daar anders type wijzers mee bedoelt dacht ik.

1 like

Thanks! Goede optie voor als ik de originele Alpinist niet op de kop kan tikken. Ik sla de link op. :slight_smile: