Welke Seiko Alpinist

6 likes

Leuk ding maar geen echte Alpinist…

Ah. Alleen iets kopen als het fair value is?

Maar is dat niet nu dan ook? Als ze zoveel opbrengen?
Of bedoel je in relatie tot de verwerkte materialen en uren?

:v:ļø

Want heel fair, dan zijn ze altijd te duur geweest. :see_no_evil:

Tof tof. Ik zou niet voor de groene gaan, maar zwart of heel eerlijk crĆØme. :v:ļø

:beers:

True maar leuk als afwisseling met deze :wink:

3 likes

Deze al eens eerder gezien maar nooit ā€œopgeslagenā€. Welk model is dit?

Het is een SARG005

2 likes

Vind hem prachtig :ok_hand:

1 like

Is key, ik denk dat het geld dat je voor een groene alpinist neer moet leggen disproportioneel is gezien wat je er voor krijgt (technisch gezien) en wat je voor hetzelfde geld kan krijgen.

Dan ben ik reuze nieuwsgierig naar wat je dan voor hetzelfde geld beter kan krijgen…

Voorbeelden welkom :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik zou zeggen typ eens iets als ā€œhorloge onder 500 euroā€ (of 1000 euro als de blauwe alpinist wou) in de zoekbalk van dit forum :wink:

Ik weet redelijk goed wat je onder de 500 euro kunt krijgen maar jij beweert dat je voor het geld beter kan krijgen dan de Seiko Alpinist. Dan wil ik graag van jou horen welke horloges je dan in gedachten hebt…

De Alpinist is in mijn optiek lastig te verslaan in deze prijsklasse (zeker degene die ''m tijdig hebben gekocht)

1 like

Ik hoop dat je voor 1000 euro wat beters weet te vinden xD
Meer serieus, ik zal eens iets op een rijtje zetten :slight_smile:
Edit: we gaan wel uit van de huidige markt, das wel zo fair. Voor de oude prijs ben ik het volledig met je eens.

Laten we uitgaan van de ā€œklassiekeā€ (cult zo u wilt) groene Alpinist. Die komt nog steeds niet boven de 500 uit (gekke aanbieders op de baai niet meegerekend).

Ik ben benieuwd en ik ben ook vooral benieuwd waarom ze beter zijn dan de Alpinist. Vergelijkbaar kan ik verzinnen maar beter? Ik breek mijn hersens :wink:

2 likes

Die op UF? :thinking:

Ik heb even een vraag voor de modders hier op het forum zoals @HanDavinci. Ik ben net overboden op een SCVF009 en ben bang dat deze gewoonweg voor meer geld gaat dan ik er voor over heb. Ik zit nu toch de SARB017 te overwegen, maar ik vind de uurwijzer van de SCVF009 echt fantastisch.

De vraag dus of iemand weet of deze ergens verkrijgbaar is om als mod te plaatsen voor de SARB017? Het hoeft overigens geen originele SCVF009 handset te zijn. Zelf heb ik al even rondgekeken maar vooralsnog niets kunnen vinden wat er op lijkt.

2 likes

Nee. Die ga je niet vinden.

Hij is natuurlijk wel een stuk zeldzamer dan de SARB017. Als je hem echt graag wil is dit wel de kans om hem te kopen, grote kans dat hij over 5-8 jaar het dubbele waard is.

En hij heeft een kloppende datumschijf :revolving_hearts:

?? die van de 017 klopt niet?

1 like

Vergeleken met de SCVF009, nee.

2 likes

Ow, goudkleurige cijfers. Ik kan me daar niet aan storen, datumschijven zijn nagenoeg altijd anders. En ondanks het kleurtje blijven er nog verschillen over; mat tegenover glanzend en een totaal ander font.

1 like