Met de zomer in aantocht zit ik te denken aan een nieuwe blauwe duiker voor buiten kantoor. Ik heb momenteel twee Seiko duikers. De iconische SKX007 en de her uitgebrachte schildpad SRP777. In de horlogekist lijken ze best veel op elkaar … ik vind dan ook als ik een nieuwe duiker haal dat één van de twee moet gaan. Welke zouden jullie opofferen?
Ben zelf geneigd de laatste weg te doen … Al vind ik hem wellicht zelfs iets mooier dan de 007, kan ik een icoon als de 007 toch moeilijk afscheid van nemen.
Voor de goede orde, wat betreft de nieuwe duiker ben ik van plan de Squale 1521 Ocean Blasted te nemen …
Misschien is de skx007 niet per definitie mooier, maar het is een icoon, net zoals de echte Turtle: de 6309. Kun je beter die nog aanschaffen… Voor erbij.
Je zegt het zelf al. De SKX is iconisch. De turle mag gaan, wat mij betreft. Ook omwille van het prettige formaat van de onder-de-radar SKX en het feit dat die laatste zo’n beetje een ultieme bandenswapper is.
SKX altijd behouden! Liefhebbers die hun SKX verkopen, kopen hem meestal na een tijdje weer opnieuw. Iconisch demonisch horloge, valt niet vanaf te komen wanneer je er eenmaal een hebt bezeten
Houden die SKX007, ik had de mijne ruim 3 jaar terug verkocht (SKX009). Altijd spijt van gehad, nu de SKX007 nieuw om de pols met een Solid Presidential band erom heen, gaat never nooit meer weg. TZT een Coin edge bezel erop en een ceramische insert bezel en een DD saffier erop en dan is hij weer helemaal toppie.
SKX sowieso houden. Ik had eerst een SKX009 en het heeft bij mij slechts paar weken geduurd voordat ik een SKX007 erbij kocht. Definitely keepers!
Typisch zo’n horloge dat je als je hem ooit zou verkopen je uiteindelijk toch ooit weer een skx terug koopt.