Als nieuwe aanwinst wil ik een Seiko aanschaffen. Heb er 4 op het oog en kom er zelf helemaal niet uit. Het budget is er slechts voor 1, dus “koop ze allemaal” is niet aan de orde.
Dus als jij aan zou willen geven welke jij zou nemen én waarom, dan neem ik dit mee in mijn overweging.
Uiteindelijk ben ik degene die bepaalt welke ik zal aanschaffen, maar misschien dat er nog voor of tegen argumenten komen voor een bepaald model, je stem is dus niet voor niets. Dus stem vooral en laat even je reactie/mening achter in dit topic.
Bij voorbaat dank!
Dit zijn de deelnemers:
SARB 035
SKX 013 (deze kan je als SKX 007 beschouwen, maar gezien de maat ga ik voor de SKX 013)
Ik heb op de laatste gestemd.
Mooi stijlvol en tijdloos ontwerp.
Een zwarte wijzerplaat vind ik het mooist (dat is iets persoonlijks).
En de band die er op zit vind ik erg mooi.
Die tweede (de duiker) valt wel een beetje buiten het rij’tje.
Aangezien de andere drie ‘dressy’ zijn.
Zilveren wijzers op een witte plaat vind ik zowieso niet mooi en nogal contrastloos.
Duikers…tja…13 in een dozijn.
Ik zeg niet dat de duiker niet mooi is, het zou mij tweede keuze zijn.
Maar het laatste horloge vind ik echt stijlvol en tijdloos; zeker in combinatie met de bruine croco oog ie - zoals ze in Nederland zeggen - “poepsjiek!”
Ik zou niet twijfelen hoor, Jaap-Wim.
Ik weet niet wat deze kosten, maar heb je de groene Alpinist al eens overweging genomen ? Die heeft helmaal geen grote kastmaat en zou dus prima om je pols passen.
Nummer één is zoooo gewoontjes en saai.
Nummer twee: een doorsnee duikertje, al is de dagaanduiding wel aardig, zo gekleurd
Nummer drie: een jongenshorloge uit de jaren zestig. Beetje suffig en muffig.
Maar nummer vier…:
Yesssss, die is het!
Stijlvol, klasse, klassiek. Mooi!
Nummer vier, ik zeg: “Doen!”.
Ik heb voor de SKX 013 gekozen.
(de 007 is echt te groot? Anders zou ik echt de 007 overwegen…)
Een duiker is wat robuuster, als je een dress watch zoekt zou ik voor de laatste gaan.
Wat een reacties en veel stemmen, had ik niet verwacht eerlijk gezegd! Super! (tu)
Hier even wat antwoorden/reacties van mijn kant:
[b]Gepost door: S.Augustinus (IP gelogd)
Datum: 27 juli 2009, 18:01
Die tweede (de duiker) valt wel een beetje buiten het rij’tje.
Aangezien de andere drie ‘dressy’ zijn.[/b]
Klopt, het is een beetje een buitenbeentje maar juist het ontwerp én dat het anders is dan de rest vond ik het toch wel interessant om mee te nemen in de poll.
[b]Gepost door: Marc-B1 (IP gelogd)
Datum: 27 juli 2009, 18:17
Ik weet niet wat deze kosten, maar heb je de groene Alpinist al eens overweging genomen ? Die heeft helmaal geen grote kastmaat en zou dus prima om je pols passen.[/b]
Hoi Marc en Mathias, net even opgezocht en omgerekend zou deze zo’n 310 euro kosten, eigenlijk net iets boven budget (max. 300 euro) en niet helemaal mijn smaak. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
@ Grootmokum, HS, thewriter en Krabong: bedankt voor jullie reacties en visies over de diverse modellen. Erg interessant.(tu)
Wat betreft de SARB-modellen absoluut de laatste. Als fan van duikhorloges kan ik me echter goed voorstellen dat een duiker ook jou interesse heeft. Ik zal dan wel voor de 007 gaan. Het ligt er dus vooral aan voor welke gelegenheid jij dit nieuwe horloge gaat gebruiken.
Als je er qua model echt niet uitkomt, kies dan voor de SARB. Van hogere kwaliteit, m.n. uurwerk, als een SKX.
Dit is echt een “2 horse race”, zoals ze dat zo mooi in Engeland zeggen.
De standaard klassieke horloge’s met lichte plaat (en zwarte band) zijn toch véél minder in trek dan ik in eerste instantie dacht. Dit vind ik toch wel heel opvallend. Daarom vind ik het ook wel leuk dat die in elk geval allebei 1 stem hebben. (tu)
Donderdag krijgen jullie de uitslag van mijn besluit.