Welke speedmaster? Zoveel te kiezen

Deze is wel heel gaaf vind ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Zeker uitgebreid. De fois spreekt me ook aan vanwege de maat of toch de standaard pro maar welk glaasje dan en wel geen open achterkant. Zoveel keuze haha. En dat blijkt nog meer uit dit topic! Wel fijn al die meningen. Helpt zeker!

1 like

Wel origineel in ieder geval…

Er staan er 18 op chrono24. Je kunt kiezen :money_mouth_face:
OMEGA 311.32.42.30.04.001
SPEEDMASTER ALASKA PROJECT
"LIMITED EDITION"

1 like

Ga eens kijken bij zo’n speedy in het echt. Eerste 24 uur vond ik het geweldig, echter toen de spanning van de aankoop was vertrokken en ik kritisch naar het horloge keek, bleek het maar een saai ding. Toen het horloge iets later ook nog stil stond omdat je hem constant moet opwinden, stond ie in het blauw.

Één ding moet ik hem nagegeven, op foto’s doet ie het altijd goed.

Vind hem trouwens mooier op de oude band.

6 likes

Silver Snoopy of Alaska project als je me vraagt wat de mooiste zijn.

1 like

Dan had je er maar kraaltjes naast moeten dragen.

3 likes

Heel nice! :grin::+1:

Naast zo’n arm is élk horloge saai…! :wink:

2 likes

Erg mooi horloge! Met ongeveer hetzelfde lijstje aan wensen heb ik hier ook naar gekeken een tijdje terug, hoe is de ‘drukke’ plaat in het echt? Uiteindelijk ben ik voor een Date 323.30.40.40.06.001 gegaan.

2 likes

Ik heb de FOiS omdat ik de crownguards van de reguliere Speedy niet zo mooi vind, maakt het wat mij betreft iets te bulky / teveel staal. Heb altijd gedacht om de wijzers om te wisselen voor normale rechte maar hoe langer ik de FOiS heb hoe mooier ik de wijzers vind, die ga ik dus ws niet meer wisselen!

Maar…ga gewoon proberen en passen, dan pas weet je echt welke je wel / niet mooi vind, hier heeft iedereen toch een andere mening maar de enige mening die er toe doet is jouw eigen mening!

5 likes

Ik vind hem zeer fraai en zeker niet te druk. Als referentie, moet nog even een voorstel post maken, bestaat de rest van mijn collectie uit vintage horloges van 1940 tot 1970, vooral van het merk Helbros met hele rustige designs.

Bandje zit hier overigens nog 1 schakel te strak en de datum/tijd stonden nog niet goed :wink:

2 likes

Dat dus! Had precies hetzelfde. Echt een klok die mede door de vele bandenswap mogelijkheden erg fotogeniek is maar in real life het niet bij me deed. Komt bij dat het plexi me een continue gevoel van kwetsbaarheid gaf en ik m daarom nooit met een gerust hart droeg.

1 like

Oogt best rustig zo om de pols inderdaad, erg mooi. Ik kijk uit naar je voorsteltopic :slight_smile:

Goed topic want het is een vraag weermee ik ook al lang worstel. Een ‘reguliere’ Pro vind ik het aantrekkelijkste maar is misschien wel te courant geworden. Een reduced heeft het gemak van een automaat maar mist de charme van zijn grotere broer. Als Belg lijkt een TinTin ideaal maar die is toch even wennen… Keuzes keuzes…

1 like

Neig in ieder geval naar de meer classic look. Of de Fois of een pro zonder saffier. Maar ja die heeft iedereen en zn schoonmoeder al haha. Blijf die toch erg mooi vinden. Dat ze nog niet met bosjes worden aangeboden op ons forum is wel bijzonder, want blijkbaar zijn ze wel goed te houden in de collectie van een ieder!

Soort beslisboom voor jezelf opstellen.

• Plexiglas of saffier
  • Handwinder of automaat
  • Meer voorkomend model of wat exclusiever
  • Oud of jong
  • Kleur wijzerplaat en chrono’s
  • Budget (wellicht iets eerder over nadenken ;-))

Volgens mij moet je dan redelijkerwijs bij de voor jou optimale Speedmaster uitkomen. En eens een reduced is het wat mij betreft ook niet helemaal. Is naar verhouding wat te klein.

1 like

Dat is een mooie speedy. Uit welk jaar kwam die? Enne, wat is je polsomtrek? :wink:

Speedmaster ‘57. Ook erg fijn horloge, behoorlijke poos in m’n bezit gehad.

3 likes

Deze is van 71-72!
Polsomtrek is ongeveer 17cm, eigenlijl ging dat nog net met deze speedy maar toch op het randje…

1 like