#SpeedyTuesday natuurlijk, stukken stijlvoller dan die saaie, zwarte Moonwatch die iedereen en z’n moeder heeft en laat meteen zien dat je een liefhebber bent (of een speculant… kopen?)
Tja, een dergelijke vraag werkt natuurlijk polariserend. Als je weinig van Speedmaster kent dan kan je best classic gaan: standaard Moonwatch met hesalite en stalen achterkant. Tenzij je valt voor een van de vele variaties puur op basis van uiterlijk. Vintage kan ook maar weet wat je koopt, er wordt tegenwoordig heel veel aangemodderd met vintage speedy’s omdat de prijzen zo fors gestegen zijn. Misschien kan je uitleggen wat nu echt belangrijk is voor jou en hoe groot je budget is. Dan wordt de keuze misschien al heel wat beperkter. Succes me je eerste Speedy!
Je kunt altijd een aftermarket kijkbodem erop kopen. Na een half jaar kijk je er niet meer doorheen en heb je genoeg van de extra dikte die dat geeft. Stalen bodem er op en de glasbodem verkoop je zo weer. Wel even WR testen.
De Professional is behalve mooier in mijn ogen ook nog eens veel beter afleesbaar in schemerige omstandigheden (dan de FOIS). Een eigenschap die ik al een aantal jaar wat zwaarder mee laat tellen.
Vintage is prachtig maar de interessante refs zijn behoorlijk aan de prijs. Als je budget onder druk staat is een hagelnieuwe een prima optie.
Tja de keuze is inderdaad uitgebreid, en heb zelf ook die weg afgelegd.
Ik vond de meest recente pro wat te saai (sorry guys, persoonlijk dingetje), en wilde dus graag een vintage exemplaar. Uiteindelijk een hele mooie gevonden met step dial en mooie tritium, maar toch was die zogenaamde klik er niet…
Vintage of modern, open of gesloten caseback, hesalite, formaat, limited edition, … zet eens alles samen en vink die dingen af die je zoekt in een speedmaster en dan kom je er wel
Als ik nog eens een speedmaster zou proberen, wordt het misschien wel de FOIS… en dan voornamelijk omdat die net wat kleiner is (en dus beter past voor mijn pols)