Welke speedmaster? Zoveel te kiezen

Mooie krullen in ieder geval. Maar had tom selleck niet beter bij je rolex gepast🤔

1 like

Hmm zeker een goede kanshebber, maar aangezien hij ook daadwerkelijk Rolex droeg had daar een 1675 bij gemoeten.

2 likes

#SpeedyTuesday natuurlijk, stukken stijlvoller dan die saaie, zwarte Moonwatch die iedereen en z’n moeder heeft en laat meteen zien dat je een liefhebber bent (of een speculant… kopen?)

5 likes

Haha ja, wat een draak is dat

2 likes

De enige echte!

acrylaat (plexiglas/hesalite) glas zodat dit horloge is bedoelt :wink:

5 likes

Tja, een dergelijke vraag werkt natuurlijk polariserend. Als je weinig van Speedmaster kent dan kan je best classic gaan: standaard Moonwatch met hesalite en stalen achterkant. Tenzij je valt voor een van de vele variaties puur op basis van uiterlijk. Vintage kan ook maar weet wat je koopt, er wordt tegenwoordig heel veel aangemodderd met vintage speedy’s omdat de prijzen zo fors gestegen zijn. Misschien kan je uitleggen wat nu echt belangrijk is voor jou en hoe groot je budget is. Dan wordt de keuze misschien al heel wat beperkter. Succes me je eerste Speedy!

6 likes

Zeker de deze kiezen:

3 likes

En nog één:

Je kunt altijd een aftermarket kijkbodem erop kopen. Na een half jaar kijk je er niet meer doorheen en heb je genoeg van de extra dikte die dat geeft. Stalen bodem er op en de glasbodem verkoop je zo weer. Wel even WR testen.

De Professional is behalve mooier in mijn ogen ook nog eens veel beter afleesbaar in schemerige omstandigheden (dan de FOIS). Een eigenschap die ik al een aantal jaar wat zwaarder mee laat tellen.

Vintage is prachtig maar de interessante refs zijn behoorlijk aan de prijs. Als je budget onder druk staat is een hagelnieuwe een prima optie.

3 likes

Hoeft de zichtbodem per se aftermarket zijn? Of past de bodem van een sapphire sandwich ook?

1 like

Past niet. De hesalite versie heeft trouwens een minder mooi uurwerk om te zien dan de sapphire versie.

2 likes

Mooie draak!!! Excuus: voor mij numero twee na de reduced Schumacher in rood!!!
:joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Ik stond laatst voor dezelfde keuze na lang naar Speedies te hebben gekeken. Mijn argumenten waren:

• te groot vind ik niet mooi (heb een collectie van vintage dress watches en duikers, grootste is 36mm)
  • dagelijks bruikbaar
  • datum
  • enigszins in budget

Ben uitgekomen op een 2003 Mark 40 (ref 3520.50). Mooie maat, mooie features en zeer dagelijks draagbaar.

3 likes

Kan het meer met je oneens zijn.

Wat een schitterende verzameling Speedmasters!!!:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Speedy Tuesday Return of the Ultraman ook incoming? :smirk:

Komt ie :slight_smile:

18 likes

Een Speedy Pro met Tritium :slight_smile: prachtig doch eenvoudig. Gemaakt tot 1998 (kan ook 97 of 99 zijn…)

8 likes

Bandje is wel 20mm zo te zien

1 like

:blush: gaat de zon morgen op?

1 like

Dat is ook de twijfel bij vintage. Supermpoie collectie en dank voor t meedenken!

1 like

Tja de keuze is inderdaad uitgebreid, en heb zelf ook die weg afgelegd.
Ik vond de meest recente pro wat te saai (sorry guys, persoonlijk dingetje), en wilde dus graag een vintage exemplaar. Uiteindelijk een hele mooie gevonden met step dial en mooie tritium, maar toch was die zogenaamde klik er niet…

Vintage of modern, open of gesloten caseback, hesalite, formaat, limited edition, … zet eens alles samen en vink die dingen af die je zoekt in een speedmaster en dan kom je er wel :wink:

Als ik nog eens een speedmaster zou proberen, wordt het misschien wel de FOIS… en dan voornamelijk omdat die net wat kleiner is (en dus beter past voor mijn pols)

Succes!

4 likes