Welke stijlen zijn onontbeerlijk in jouw dagelijkse leven?

Ik was weer even aan het nadenken welk horloge is nog zou kunnen gebruiken, en had dan beslist om op basis van mijn kledingsstijl en levensstijl even een lijst te maken met horlogestijlen die voor mij onontbeerlijk zijn.

WERK: draag ik meestal grijs/blauw/zwart/wit, met een voorkeur voor witte hemden, gecombineerd met zwarte riem en grijze/zwarte schoenen. Ideale match is hier een bauhaus minimalistiche dresser met grote witte plaat en zwarte leren band. Een leuke duiker met zwarte plaat op staal biedt hier de nodige afwisseling. Voor de occasionele keer dat ik donkerbruine riem en schoenen draag moet er ook iets op een donkerbruine band voorzien worden. De werkhorloges mogen geen grote knotsen zijn, liefst rond de 40mm en mooi op de pols.
Voor deze categorie heb ik dan ook een slimline quartz bulova 96A133 op zwart leer, een skx007 op staal en een citizen NY0040-09 op donkerbruine leren nato.

VRIJE TIJD: draag ik ofwel de werkkledij, waarop al het bovenstaande al past, ofwel jeans + tshirt met sneakers. Deze klokken mogen wat groter. Voor laatstbeschreven stijl heb ik nog wat vacatures open :slight_smile: er is al een srp315 onderweg, en een stalen band, maar ik weet niet of ik ga klikken met een oranje dial.

UITGAAN: mogen wat opvallen dus beter wat grotere modellen, ik denk dan 42 tot 44mm. Goedkope beater op bruine band nodig, voor combinatie met bruine riem/schoenen en een goedkope beater op zwarte band nodig. Ik heb een gratis gekregen bauhaus Brax klokje voor de laatste categorie en een chineze flieger handopwinder voor de eerste.

SPORT: chrono nodig, liefst digitaal. Hiervoor gebruik ik een 1 euro ebay citizen digi chrono uit de jaren 80, op een nato.

Op basis van mijn profiel blijft er ruimte voor een leuke chrono op staal, volledig zwarte stalen horloges, retro autosport vintage chronos, vintage duikers, moderne duikers met blauwe plaat,…

Denken jullie op dezelfde manier na over de horlogebox? Ik hoor het graag, vind het fascinerend om te horen welke ā€˜noden’ we voelen vanuit ons dagelijks leven aan specifieke horlogestijlen, ik bedoel dan vooral qua dial kleur, kast, band, grootte,…

Laat jullie analyses maar komen!

2 likes

Eeuwige 501, polo en een paar ā€œkwaliteitsā€ boots en nog nooit nagedacht over het combineren van kleuren en horloges, everything goes.

Daddel.

Ik werk in de gezondheidszorg, dus als ik een horloge draag moet hij tegen water / handen wassen bestand zijn en tegen een stootje kunnen en toch netjes zijn; SKX007 op oysterband.
Bij een pak; Orient Classic Automatic of de SKX007.
Vrije tijd; Seiko Alpinist of de SKX007.
Outdoor of op de racefiets; Suunto Vector, Seiko Military of een Vostok Amphibia.
Eigenlijk draag ik de SKX007 best veel zie ik nu!

Ik heb het meeste duikers om als de submariner, gmt master 2, steinhart ovm en seiko marinemaster of scuba diver…het gekke is ik sport voor geen meter…duiken nog nooi gedaan. Ik draag het liefds mijn seiko premier kinetic of de grand seiko om. Klasieke stijl past beter bij me .

Ik heb een tijd geleden de noodzaak gevoeld horloges aan te moeten schaffen die bij verschillende gelegenheden en outfits moeten passen.

Ik kwam erachter dat de dressers en dressy achtigen gewoon niet gedragen werden ook niet onder een pak of jasje, ik zit met mijn kleding stijl aan de nette kant van casual ipv aan de casual kant van de dressy outfits.

Maar meestal draag ik nette truien of polo“s met lange of korte mouw dus sportswatches of divers gaan dan ook prima.

Dus geen casual business suit maar eerder een tweedjasje met colletje en jeans of chino en overhemd, dan gaat er een mooie ingetogen duiker bij die ik toch elke keer weer pak.

Dus ik ga geen horloges meer kopen om bij een groep outfits te matchen.

Groeten,

Noel.

Vintage klokje er bij neem ik aan?

1 like

Nee eerder zoiets! Zonder vintage klokje. :smile:

Ik ben alleen niet zo oud als de meneer op jouw foto en niet zo knap als de meneer op mijn foto… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten,

Noel.

2 likes

Ik lig veel op de bank. Dan draag ik mijn verkleurde rode trui, oude adidas trainingsbroek, crocs en 14270.

5 likes

Crocs is zò 2014
Mannen Uggs moet je hebbenšŸ˜‚

1 like

Fantastisch, gewoon lekker je dressy Rolex dragen terwijl je in je slobber thuis outfit rondloopt thuis.Een echte liehebber :+1:

Persoonlijk op m’n werk ook smart casual. Wel een net overhemd, geen pak. Kan eigenlijk vanlles bij. Persoonlijke voorkeur momenteel of een vintage dresser of een duiker. Al heb ik ook een tijd een leuke panda dial chrono gehad. leer/staal beetje afhankelijk van mijn eigen voorkeur op dat moment… Al is het matchen van het leren bandje bij de schoenen en riem dan wel weer een beetje sport… Vrije tijd geen dressers… lekker een praktische duiker als daily beater of net waar ik zin in heb. Streven is de collectie weer op max 3 horloges te houden… anders liggen ze maar te wachten

1 like

Opgeschoond. Zullen we het nu weer netjes en on-topic houden dan?

Als management consultant domineert formele kledingstijl mijn werkweek. Drie a vier keer per week in pak, andere dag(en) ā€˜smart casual’ dus vier a vijf dagen per week een dresser om de pols.

Avonden en weekenden:

Kroeg, strand en festival:

Mountainbiken en backpacken:

Meer horloges heb ik ook niet dus het komt precies uit. :slight_smile:

4 likes

geweldige rolex!!! zeer mooi klasiek horlofe

1 like

Daar hoort natuurlijk een Milgauss bij.

Bij mij komt het topic ook vanuit een te-veel-horloges-is-echt-niet-fijn gevoel. Liever 3-4 die Ʃcht goed passen bij je levensstijl/kledij, die je dus ook graag en veel aandoet, in plaats van een oncontroleerbare bomen/bos situatie.

Vandaar dus mijn denken in stijlen - ik probeer te achterhalen welke stijl nog echt een meerwaarde kan bieden aan mijn leven, en dat zijn er gelukkig nog grenzeloos veel :slight_smile: ik ga wel altijd streven naar een 5tal klokken max, dus dat mogen dan geen 5 identieke duikers zijn met zwarte platen gegeven mijn boven vermelde situatie.

1 like

M’n werkhorloge…heb rood met zwarte werkkleding aan dus matcht perfect…

Vrije tijd ben ik casual gekleed…t-shirt, jeans, gympies…

En als ik al een hempie aan heb of naar een feestje ga…

That’s all folks!:rabbit:

dubbele post

dubbele post

Beetje rare combi

1 like

Hoe kom jij aan mijn foto?