Ja, voordat de grapjes komen, dit is misschien een erg lui verkooptopic. Ik wil de collectie wat uitdunnen. Er zit teveel overlap in, ik kan ze toch niet tegelijk dragen en heb liever dat andere mensen er lol van hebben.
Maar ik heb de oprechte vraag: welke van deze zouden jullie verkopen? En wat zou je er terug van kopen?
Paar overwegingen: 1. Ik wil graag wat geld overhouden. 2. De nieuwe Portugieser in 40mm spreekt me aan vanwege de zichtbodem. 3. De JLC is discontinued en daarmee zeldzaam. Dat levert meer op, maar misschien ook meer spijt.
Wat een toffe collectie! Geen direct advies over welke te verkopen, maar persoonlijk zou ik de IWC chrono houden. Die springt er voor mij het meest uit!
Zou de IWC mark XVhonderdmiljoenmiljard verkopen. Die vind ik het minste. De andere 3 zijn echte toppers en ook zeer aan elkaar gewaagd. Dan heb je een 3 piece met de JLC, IWC Portugesier en de Glashutte.
Je kan alle kanten uit… meer variatie is al eenvoudig op te lossen door wat kleur erin te brengen.
Bv de Panomaticlunar inruilen voor de blauwe. Dan kan je de IWC’s inruilen voor de 40 met de gouden cijfers, aangezien je die ook gekozen hebt voor je chrono. Ik vind de blauwe cijfers persoonlijk mooier. Ofwel de GO toch wit houden en de blauwe Portugieser 40, kan ook.
Dan heb je nog de JLC die niet helemaal mijn smaak is, maar hier wel een favoriet blijkbaar. JLC is top, of inruilen voor de nieuwe Zenith El Primero. Maar goed, dat drijft het al wat ver weer