Welke te verkopen? IWC, JLC, Glashutte

Ja, voordat de grapjes komen, dit is misschien een erg lui verkooptopic. Ik wil de collectie wat uitdunnen. Er zit teveel overlap in, ik kan ze toch niet tegelijk dragen en heb liever dat andere mensen er lol van hebben.

Maar ik heb de oprechte vraag: welke van deze zouden jullie verkopen? En wat zou je er terug van kopen?

Paar overwegingen: 1. Ik wil graag wat geld overhouden. 2. De nieuwe Portugieser in 40mm spreekt me aan vanwege de zichtbodem. 3. De JLC is discontinued en daarmee zeldzaam. Dat levert meer op, maar misschien ook meer spijt.

13 likes

Wat een toffe collectie! Geen direct advies over welke te verkopen, maar persoonlijk zou ik de IWC chrono houden. Die springt er voor mij het meest uit! :slight_smile:

2 likes

Makkelijke keuze, als ik die zou hebben.

Ik zou alleen de JLC houden en de rest wegdoen.

18 likes

Mark XVI zou ik laten vertrekken en sowieso de JLC houden :slightly_smiling_face:

5 likes

Eens!

3 likes

Ik zou de IWC chrono verpatsen. Die springt er voor mij ook uit, maar niet op een positieve manier.

Goud natuurlijk.

Succes met dit topic, je zal het nodig hebben! :facepunch:t2:

3 likes

De JLC is veruit de mooiste. Zeker houden.

3 likes

Misschien een poll? Das makkelijker.
Uitkomst is wel al gekend:

JLC houden

2 likes

Alles eruit, uithuilen en opnieuw beginnen

11 likes

Zou de IWC mark XVhonderdmiljoenmiljard verkopen. Die vind ik het minste. De andere 3 zijn echte toppers en ook zeer aan elkaar gewaagd. Dan heb je een 3 piece met de JLC, IWC Portugesier en de Glashutte.

2 likes

IWC, weg er mee. Alle twee :+1:.

En dan wat kleur er in!

Gr, HJR

5 likes

IWC Chrono er uit , geen porum die Dial met die afgekapte 12 en 6.

3 likes

Haha. Dit is wel de versie met de opgelegde cijfers en indices in 39mm :wink: minder gewoon dan de andere.

Klopt mooi horloge, maar mijns inziens wel minder dan de andere drie toppers die je hebt.

1 like

Ok, als gevraagd een poll!

Welke blijft?
  • IWC Portugieser
  • IWC Flieguhr
  • JLC
  • Glashutte Original Panomaticlunar

0 stemmers

Ik mis: alles verkopen en iets anders zoeken.

4 likes

Ik zou de JLC en GO houden. Die springen er voor mij tussen uit. De rest verkopen en dan met een mooie 3 piece collectie verder?

2 likes

Dit! Terwijl ik IWC fan ben denk ik dat ze wegvallen bij het geweld van de JLC en GO…

1 like

Je kan alle kanten uit… meer variatie is al eenvoudig op te lossen door wat kleur erin te brengen.

Bv de Panomaticlunar inruilen voor de blauwe. Dan kan je de IWC’s inruilen voor de 40 met de gouden cijfers, aangezien je die ook gekozen hebt voor je chrono. Ik vind de blauwe cijfers persoonlijk mooier. Ofwel de GO toch wit houden en de blauwe Portugieser 40, kan ook.

Dan heb je nog de JLC die niet helemaal mijn smaak is, maar hier wel een favoriet blijkbaar. JLC is top, of inruilen voor de nieuwe Zenith El Primero. Maar goed, dat drijft het al wat ver weer :blush:

Plaatjes!

12 likes

Mee eens!

1 like