Welke toevoegen (denkproces) #vakantiebezigheid

Lijkt me duidelijk toch? Al zou ik zelf eerder voor een YM gaan. Denk oprecht dat een “verdwaalde” Zenith of JLC heel misplaatst gaat lijken in je huidige collectie.

3 likes

Tja, de 18039 gaat waarschijnlijk het veld ruimen maar je opmerking is duidelijk en staat😂

1 like

Phoe he, wat een mooie kleur blauw en direct het ‘formele spectrum’ getackeld.

1 like

Totaal mee oneens. Je draagt ze niet allemaal tegelijk toch? Een collectie zonder chrono vind ik veel minder logisch, persoonlijk. En nee, ik heb niks tegen Rolex.

1 like

Wel valsspelen he, deze zit niet binnen de afronding van mijn budget😂

1 like

Deze past wel.

Die zenith blauw 38mm ga ik zeker betrekken in de hunt. Leuke bezigheid in de hangmat😎

1 like

Dan zonder twijfel voor de blauwe Zenith EP gaan. Ook een heel gaaf horloge (en speelser dan de IWC).

Nog zo eentje die op mijn verlanglijstje staat. :sweat_smile:

Oh… en als je voor een chronograaf wilt gaan… een speedmaster in een speciale uitgave; Ultraman of Tin Tin wellicht?

Of toch gewoon deze.
De kastvorm vind je fijn.
Kan jou het schelen;

1 like

En vervolgens de witte millgaus inruilen voor een YM. Klaar. :joy:

1 like

Heel tof maar 1 milgauss is voor mij voldoende. Persoonlijk zie ik ook graag een donkerblauwe wijzerplaat. De Iwc is spot on maar dan moet ik een andere verkopen gezien budget. Ga me is inlezen in die zenith. Mooi caliber die el Primero!

2 likes

Krijg je geen spijt van:

1 like

Daar ben ik het dan weer totaal mee oneens. Ze zitten op één na allemaal wel tegelijk in de horlogebox, de vier Rolexen en “die nieuwe”. Het buitenbeentje. Het vijfde wiel. Het inspiratieloze “oh-laat-ik-na-de-zoveelste-Rolex-ook-maar-eens-wat-anders-proberen” horloge.

De man is overduidelijk tevreden met Rolex. Why change a winning team? Alsof je na 30 jaar naar volle tevredenheid jaar op jaar naar Curaçao gaat, maar dan opeens besluit je een gokje te wagen in de Malediven. Want verandering.

Uiteindelijk koop jíj toch een Rolex, vermoed ik. :sunglasses::smirk::tumbler_glass:

Ha, Ha,

Voor de duidelijkheid de inhoud mijn kistje is nog al is gewisseld de afgelopen jaren :slight_smile:
Horloges van de merken :omega, Iwc, Panerai en Jaeger hebben meerdere malen om het kussentje gegespt gezeten. Maar eerlijk is eerlijk de laatste 2 jaar hoofdzakelijk Rolex (Wilde er vroeger niets van weten🤫)

Voor mij dus zeker geen probleem om een niet Rolex aan te schaffen, wellicht zelfs een pre!

2 likes

Uiteindelijk komen toch alle opties bij Ed voorbij :wink:

Nope en daar gaat dit topic ook niet over. :face_with_raised_eyebrow: :wave: :v:

Ah, die informatie miste ik even. Toch sta je waar je nu bent. Niet volledig zonder reden waarschijnlijk, toch?

1 like

[quote=“Zengineer, post:37, topic:213485”]
Niet volledig zonder reden waarschijnlijk, toch?
[/quote]Eerlijk is eerlijk ik kon de financiële hits van het flipperen niet meer bijsparen😂. nee serieus dat is naast het feit dat ik de rolexen gewoon mooi vind, top kwaliteit en betrouwbaar is restwaarde zeker een onderdeel geweest van de besluitvorming echter dat mag niet doel op zich worden.

Ik neig naar een blauwe wijzerplaat en die zenith kuipt al aardig in mijn hoofd!

1 like

Bij bovenstaande uitvoering ligt het onderste register ‘bovenop’ bij de blauwe versie ligt dat register ‘onderop’. Zou daar een logische verklaring voor zijn?

3 likes

Heel herkenbaar. Ik vind bv GS mooi, maar het doet mij niets. Durf ik best toe te geven.

En die blauwe 38mm el primero! Schot in de roos. Hoewel ik de grijze persoonlijk mooier vind.

1 like