Welke tools gebruiken jullie?

Dag mede HF-leden

Welke watch tools gebruiken jullie?

En welke tools raden jullie aan om banden mee te wisselen?

4 likes

Onder andere een 5 eurocent muntje :innocent:

Daar gebruik ik gewoon kleine schroevendraaiertjes voor.

1 like

Heb je toevallig een link voor mij?

Een 5 euro cent muntje? :smile:

Ik heb m gewoon via eBay gekocht. Maar Google en gij zult vinden.

1 like

Ik heb er ook wat hele kleine Bergeon schroevendraaiertjes bij gekocht. Altijd makkelijk. Alles via eBay voor goeie prijzen.

1 like

Waar ik ook wel blij mee ben is zo’n balletje om je schroef case mee los te krijgen. Werkt beter dan van die draaitools waar je krassen mee op je case krijgt.

6 likes

Gewoon je materiaal bij een gewaardeerd forumlid @Floris155 bestellen.

www.strps.nl

Zonder KVK nummer toch professioneel gereedschap.

3 likes

Allemaal


37 likes

Had ik beter jou kunnen vragen voor een strap change!

Vandaag bij een zekere juwelier in Utrecht geweest en die hebben er een bende van gemaakt. Achteraf baal ik een beetje, ik had het zelf al beter kunnen doen maar heb op dit moment de materialen niet.

Edit: de lugs waren hiervoor ongeschonden

3 likes

Wat n amateurs… :see_no_evil:

Niet bepaald om aan te raden, maar ik gebruik vaak bij mn monster om banden te wisslen n :paperclip:

Lang leve de lugholes :partying_face:

Voor vintage quartz onmisbaar. Maar er andere woorden, welke tool ligt dus maar net wat je moet doen.

2 likes

Ook handig bij Swatch quartz

2 likes

Wat erg :flushed:. Wat zeiden ze toen je hen ermee confronteerde?

“Als het niet lukt dan lukt het niet”

Zit nu te twijfelen om hem op te sturen naar de Omega Boutique in Hamburg waar ik hem gekocht heb om het te laten fixen.

Ook hebben zij bij de desbetreffende AD een dunnere pin moeten gebruiken omdat ze de orginele er niet in kregen, dus nu zit de band aan 1 kant wat losser.

Dat is niet echt een antwoord wat ik zomaar zou accepteren. Dit kan toch niet.

Tsja, wat wil je er nu nog aan doen. Het is gebeurd en om dan dit te laten fixen door hen heb ik geen vertrouwen in…

Dat je het hun niet laat fixen kan ik goed begrijpen ik zou ze nog niet meer in een straal van 100 meter van het horloge vertrouwen. Maar ze mogen toch wel enige tegemoetkoming doen voor de kosten die jij nu moet maken om dit te laten herstellen.