Welke Tudor?

De Pelagos is een hele hele toffe toolwatch maar absoluut ongeschikt om onder een overhemd te dragen door de dikte van het horloge. Het is echt een dikke kast die past er nooit onder.

De BB58 past wel maar die zou ik je echt afraden. En welkom op het forum!

1 like

Welkom! En bij deze mijn persoonlijke aanrader :grin:

6 likes

Ik zit met een soortgelijk dilemma, doorsparen voor een Rolex OP of overgaan tot de koop van een Tudor BB 36mm. Beide modellen heb ik op m’n wish list staan. In mijn situatie is de Tudor BB 36mm op korte termijn haalbaarder. Zoals ik er nu over nadenk ga ik voor de Tudor. Rolex wellicht als volgende stap.

Welkom en succes met jouw keuze!

Ik kreeg eksterogen toen ik die met de blauwe wijzerplaat omdeed. 36mm?

Yes. Heerlijk formaatje 36 mm.

1 like

Ik wist zeker dat ik niet alleen was :slight_smile: ik wil ook een OP als ik nu zou moeten kiezen.

Die bloody dingen worden elk jaar duurder. Dus je kan sparen wat je wilt. Lijkt wel alsof ze alleen duurder en duurder worden. Wachtlijsten bij Sheep&Lemon. Jongens jullie maken het er alleen moeilijker op hahaha

1 like

Ok Pelagos valt dus af. Black Bay raad je af. Dan ben ik wel benieuwd waarom. Ben oprecht nieuwsgierig! Bij voorbaat dank voor je uitleg.

1 like

Omdat ik hem zelf al heb​:joy::joy:. Straks heeft iedereen hem! Nee joh zonder dollen wat een fantastisch horloge is de BB58. Kan altijd en overal. T-shirt, colbert of overhemd maakt allemaal niet uit. Uurwerk is briljant, afwerking echt top en de kast is een Beest :muscle::muscle:. De blauwe is wel slecht te combineren met leren bandjes. De zwarte is een strapmonster! Zwarte is erg warm en de blauwe is super tof en modern!

9 likes

Tja, dit dus :grin:


Nu één half jaar om de pols, heerlijk :hugs:

8 likes

Je begint zelf al over een Rolex. Dat is kennelijk wat je écht wilt. Ik zou dat dan voor door sparen.

Die blauwe BB 58 is echter óók mooi :wink:

Je hebt ze allebei! Blauw leren bandje ziet er wel ok uit. Kreeg beetje idee dat je dan drie tinten blauw hebt die je combineert. Mee eens? Of zie ik dingen?

1 like

Terecht punt! Ik zit met het volgende: denk ik elke keer als ik naar m’n Tudor kijk dat ik eigenlijk een Rolex OP had gewild? Of als ik naar mijn Tudor kijk denk ik; hoe had ik ooit een Rolex kunnen overwegen?

2 likes

Ok, ik neem mijn woorden dan terug. Wist niet dat ze dit jaar waren overgestapt op de Sellita. Eigenlijk wel jammer.

1 like

Was ook voor mij de reden om jullie allen erbij te betrekken. Zó jammer. Als ze in de BB36 nou ook die MT5612 uit de BB58 zouden doen. En de prijs wordt niet gelijk +1k. Dan gaat m’n portemonnee hoogstwaarschijnlijk wel open.

1 like

Waarom? Als er een topgrade Sellita inzit die gemodificeerd en gereguleerd is met 5 jaar garantie, wat is dan het grote verschil?

Het is in principe het zelfde uurwerk.

Explorer 1 of een OP, is mijn suggestie. Omdat een Tudor altijd nog kan en 2e hands prijzen zullen met de tijd onder list-prijzen zijn.

Het is bijna 3K voor een BB36. Dat is een hoop geld voor een horloge met ETA2824-2 of Sellita. Heb horloges liggen van >1K EUR met zelfde uurwerken. En de ETA heeft nog het voordeel van dat je qua servicing goedkoper uit bent en praktisch elke horlogemaker kan het servicen. 5 jaar garantie is top dat ze dat doen, maar rechtvaardigt dat aanschafprijs? Is een oprechte vraag van mij. Geen argument :slight_smile:

Zijn ook enige twee Rolex-en die ik mooi vind. Of een ouder model Datejust. Dank voor je bijdrage Jorden!

1 like

Ik vind de uurwerken het geld waard omdat het cosc gereguleerde en gemodificeerde uurwerken zijn. Mijn punt is vooral dat er geen verschil zit tussen een eta en een sellita. Als er al een kwaliteits verschil in zit wordt dat afgedekt door de garantie. Ik merk sowieso amper (geen?) kwaliteitsverschil tussen inhouse uurwerken en topgrade eta.

Ik heb overigens zowel een bb58 met het inhouse uurwerk en een date day met het gemodificeerde eta uurwerk. Lopen allemaal op +1 sec per dag. Enige verschil is de powerreserve (wint bb58) en de dikte (wint date day)

Als ik je zo hoor zou ik doorsparen voor een Rolex OP. Ik snap je punt overigens ook wel.

Here we go again
Iedereen zou zeggen ga voor de rolex
Ik zou zeggen een tudor prince date day
Of de plegaos
Maar rolex vind ik persoonlijk tog zo iets van koop je het nou omdat je het mooi vindt
Of door de naam en heb je er hele hoge verwachtingen van want rolex zelf steld noet veel voor in het vintage en moderne als je kijkt naar dj,op of een airking
En betaald er wel veel voor ik zou lekker gaan voor tudor met een inhouse uurwerk beleef je net zo veel plezier van