Waarom niet de nieuwe Tudor Royal? Vanaf januari beschikbaar, gunstig geprijsd en ik vind hem persoonlijk geslaagd.
Blauwe gehad en weggedaan.
Waarom had je die weg gedaan?
Als je dit denkt moet je gewoon eerst een Rolex kopen. Anders blijft dat toch knagen. Heb hetzelfde gehad. Eerst een Tudor gekocht en Rolex bleef spoken. Vervolgens een DJ en de explorer 1 geprobeerd. Werd er allebei niet zo vrolijk van als mijn Black Bay All Day Every Day Baby(Moest hem maken ).
Nu lekker mijn Bay om en niet wellicht dat er nog een DJ bij komt maar dat is als aanvulling op en zeker niet in plaats van .
Succes met je keuze!
Gewoon voor die OP36 gaan. Tudor wordt niks zo voor je. Je wilt het uurwerk niet, en ook liever het Rolex merkje.
Hi Bjr1983 dit model is 41mm, correct? Want dat is echt te groot voor mij, niet helemaa mijn smaak en ik heb relatief dunne polsen. Dus dan is 41mm groot.
Hi Tijdrijp, inderdaad waarom heb je je BB Blue weg gedaan?
Die eerste met grijze dial is inderdaad mooi. Wordt die nog verkocht? Welke referentie nummer is dat?
Dank voor je bijdrage Hetklokje. Welke Rolex krijg jij het warm van? En ik doe nu inderdaad onderzoek naar Tudors met datum en dag. Vind het nieuwste model niet mijn smaak. Maar AKM had een leuke foto erop gezet.
Deze wel ja. Maar hij is/komt er ook in 38mm met alleen een datum.
Omdat ik de zwarte mooier vind. 2 BB58 vind ik persoonlijk to much
Heeft ook wel wat weg van de Oysterquartz case van Rolex…
Ja. Vind ik persoonlijk geen nadeel.
Is de date day m76200-0011. Was nog nieuw te krijgen tot niet zo lang geleden. Nu niet meer.
Andere nieuwe date days wel via chrono24.
Zelf zou ik de voorkeur hebben voor n Sellita uurwerk, omdat elke horlogemaker t kan onderhouden en aan onderdelen kan komen.
Vandaar dat ik voor de oude Pelagos ben gegaan met ETA erin. Vond ik ook typisch Tudor, Rolex kwaliteit spul, met n ETA werkpaard uurwerk erin.
Als toolwatch vind ik de Pelagos zo zn goeie en mindere kanten hebben. Om met t eerste te beginnen springt de sluiting daar uit. Die adaptieve extensie zorgt er voor dat ie makkelijk over uitrusting of om de mouw past. Zo zit ie goed strak, zonder t afkoelt.
Verder is de rest vd kwaliteit ook in orde.
Behalve op t 1e negatieve punt, namelijk dat bij sommigen delen vd lume spontaan uit de keramische bezel los is gekomen. Als je er op Google komt je n hoop topics over tegen, zoals deze
Verder heeft de sluiting aan de binnenzijde n wat scherpe Tudor logo schild achtige vorm. Die drukt/schaaft mij te veel in mn pols, waardoor ik rooie geïrriteerde plek er v krijg.
Verder had ik t fijn gevonden als ie naast de veiligheidssluiting ook knoppen zou hebben. Zoals is Seiko die combi heeft. Vind ik net wat zekerder om de pols zitten.
Als je zoals ik geen flipperaar bent, zou ik vooraf goed nadenken welke je in je 2 piece collectie wilt hebben. Als n Daytona je droom Rolex is, dan zou n Black Bay of Pelagos voor n leuke variatie zorgen. Als n Submariner je droom Rolex is, dan zouden imho de Pelagos en Black Bay erg veel in dezelfde hoek zitten. Geen probleem als je daar geen moeite mee hebt, maar misschien goed om daar bij stil te staan.
Ook kan t fijn ziijn om iets voor alledaags te hebben en iets voor bijzondere gelegenheden, of iets sportiefs (Pelagos?) en iets nets (Oyster Perpetual of Explorer), iets met n donkere wijzerplaat (Black Bay zwart of blauw) en iets met n lichte wijzerplaat (Explorer 2 Polar of n champagne Oyster), enz enz.
So many choices, so little money.
Neem vooral de tijd en ga voor het horloge wat je het liefst wil.
Ga voor een tudor bb58. En als de Rolex blijft knagen aan je, dan kan je de BB58 verkopen met weinig verlies en upgraden naar een Rolex. Zie de afschrijving als huurgeld en je hebt dan toch een paar maanden/jaren een leuk horloge kunnen dragen.