Welke Tudor?

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Even kort voorstellen; Ben alirsf, heb op dit moment een bescheiden verzameling van horloges die ik allemaal >1000 EUR gekocht heb. Grotendeels micro-brands, homages, etc. Heb de afgelopen jaar toch het gevoel dat ik nu nog max 2 horloges wil. Rest ga ik er allemaal uit doen, maar ik ben er emotioneel nog niet aan toe. Elk horloge heeft een verhaal, herinneringen…
Mijn oog is gevallen op Tudor, omdat Rolex nu nog een brug te ver (lijkt?) is qua prijs voor mij. Beetje onderzoek gedaan en ik dacht dat de Black Bay 36 wel heel mooi was totdat ik zag dat deze met een Sellita uurwerk wordt uitgerust. Vind ik veel geld voor een horloge met Sellita uurwerk. Dus neig nu naar de BB58 39mm met het “eigen” uurwerk. Een Pelagos left hander toolwatch ziet er ook heel gaaf uit. Ik zoek iets wat ik onder een hemd kan dragen, of met een T-shirt. Dus veelzijdig. En waar ik geen commentaar op krijg als ik iemand om meer geld vraag op m’n werk :wink:
Ik zat ook op Chrono24 te kijken, en zag de vintage Jumbo horloges. Vond ik ook heel mooi.

Als jullie denken; Spaar door voor een Rolex, en koop een Tudor als tweede horloge, dan hoor ik dit ook graag!
Bij voorbaat dank voor het lezen van m’n stukje en jullie suggesties.

8 likes

Precies! Je moet dragen wat je mooi vind en wat in je budget past. Tudor zijn mooie klokken! Ik zou nu lekker een tudor dragen en een Rolex kopen kan altijd nog ;).

De andere kant van de medaille: des te eenvoudiger het uurwerk, des te voordeliger het onderhoud.

5 likes

Welkom! Ik zeg deze:

Succes met je zoektocht.

10 likes

Laat je niet afschrikken voor een BB36, het zijn echt veelzijdige uurwerken die onder de radar blijven. Met afwisselen van bandjes maak je ze gemakkelijk casual, sportief of bijna dresser. En ze zijn uitgerust met een ETA, niet een Sellita. Deze zijn heel scherp afgesteld, vlot tussen -4+6 sec/dag.

4 likes

Ik ben ook erg tevreden over de 36. Heeft toch wel een eigen smoel. Movement is misschien niet bijzonder, maar je voelt de kwaliteit aan je pols.

2 likes

De blauwe Pelagos is ook een echte stunner :ok_hand:t3:

Verschilt wel echt van zijn familie lid…

6 likes

Ook echt een topper idd. :ok_hand:t3:

3 likes

Spaar door voor een Rolex!

2 likes

Tudor BB 58 blue !

2 likes

Het is een ETA uurwerk wat gemodificeerd en gereguleerd is door Tudor. Ik heb er 2 van en de uurwerken lopen gemiddeld op een seconde per dag. Zijn echt het geld meer dan waard.

AKM dank voor je antwoord. Heb het gecheckt op de website. Voor de BB36/41 zijn ze begin dit jaar overgeschakeld naar Sellita. Check de Tudor website maar. Ook bevestigd door Sheep&Lemon aan de telefoon. Heb zelf nu ook horloges met het ETA2824 uurwerk. Zijn inderdaad top.

1 like

Dank voor je antwoord Joker! Zie mn reactie op AKM. Sinds dit jaar Sellita :frowning:

1 like

Dat zijn dure hommages.

4 likes

Dank je AD-NL, moet ik wel eerst emotioneel afstand kunnen nemen van wat ik nu heb liggen zodat ik ze kan verkopen. Zit soms gewoon 20 minuten te staren naar m’n horloges.

Ah ok. Sellita is overigens kwalitatief ook prima. Top grade sellita is gelijkwaardig naar mijn mening.

1 like

Tja, alles heeft zijn kost.

1 like

Haha, nee de homages zijn <150 EUR, zijn Panerai homages. Zijn twee stuks; homage aan PAM00183 en homage aan PAM00424 met Unitas opwind uurwerk. Als iemand daar morgen in is geïnteresseerd mogen ze gelijk weg. Heb ik echt in een “f%^k it” momentje gekocht toen iedereen helemaal weg was van Panerai horloges. Als ik er nu naar kijk denk ik:”Why?”

Ik draag elke dag mijn Tudor black blue met ETA uurwerk (smiley wijzerplaat). Veelzijdig horloge en wat dunnere kast tov de nieuwe uurwerken.

5 likes

Welkom!

1 like