Welke uurwerken gebruikt staudt

Hallo iedereen.

Ik kom op de site niet verder dan ‘Zwitserse uurwerken’

Weet iemand wat precies gebruikt word in de

  • handopwinder
  • automaten
  • chrono

?

Ik vermoed eta/sellita?

En wat vinden we van dit merk? Sterker dan vd Klaauw ( en ja ik weet, vd Klaauw is al lang bezig, Staudt komt ‘net’ kijken tov Klaauw.

Ja.

TWENTSE TROTS BRO.

Ik ben fan.

2 likes

Ik vind dat gouwe klokkie wel erg gaaf, maar qua prijsstelling zitten ze wel hoog in de boom.

Geen schijn van kans. V.d Klaauw is internationaal gerenommeerd, lid van de AHCI en heeft een hele serie uitvindingen op het gebied van astronomische horloges en klokken gedaan.

Ik vind Staudt erg duur voor wat het is. In de prijsrange zou ik nog een hele poos verder blijven kijken.

3 likes

Klopt en wordt ook genoemd, ver weg gestopt op de site.

Fan?
Wordt dit dan je gezochte dresswatch? :upside_down_face:

Hier lees je meer over de uurwerken en de aanpassingen die ze daar aan doen.

https://www.horlogeforum.nl/t/in-eigen-beheer/161558/10

Ik heb weinig verstand van uurwerken maar vind de horloges prachtig! Draag zelf met veel plezier een praeludium hand would.

Ik flipper nog teveel om een Staudt te kopen. Maar mijn chick en ik kennen Yvo allebei goed, dus misschien wanneer ik ga trouwen. Een custom 1 of 1, HDV LE, alles erop en eraan. Wie weet.

En ik zoek geen dresswatch meer. Je loopt maanden achter de feiten aan man, pfffff.


:upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

4 likes

Cool, zin in. :+1:

2 likes

Ik vind het wel leuk dat Staudt hier om de hoek gewoon in de etalage ligt.
3 of 4 leuke modellen.

Ik ga de OQ gebruiken om de helft van een bruiloft te funden, maar daar ben ik nog niet :joy:. Dus wees gerust.

1 like

Ik ben al lang blij dat er plannen gesmeed worden. Als jij iets in je hoofd hebt duurt het doorgaans niet langer dan twee maanden voordat het er is.

Oke, die OQ uitgezonderd

1 like

@tafelkruk, ben je weleens bij een Staudt event geweest? Je kan via Instagram zo even een berichtje sturen. Ik denk dat je dat wel erg leuk vindt, kun je mooi alles passen.

1 like

Zou iemand hier iets negatiefs kunnen posten?
Dan kan ik doen wat we allemaal het liefste willen.
Een slechte grap maken en Zeggen dat het Staudt is.

1 like

Ik kan @HanDavinci geen pb meer sturen. Dus t verzoek dat jij me even een stuurt. (Openbaar profiel verborgen?)

1 like

Misschien wil ik wel helemaal geen pb ontvangen. Daar staat niemand bij stil. Ik ben alleen van staal aan de buitenkant, maar ik heb ook gevoelens.

Als je het nu nog steeds aandurft kun je via Berichten > nieuw bericht > HanDavinci mij gewoon een pb sturen. :mailbox_with_mail:

1 like

haha :rofl:

Ik heb een staudt praeludium van de eerste batch gehad. Eentje van de skeletons. titanium case nr 13. Gemaakt door een van onze gewaarderde medeleden ( dumet als ik me nog herinner) Er waren er maar een beperkt aantal skeletons van gemaakt ook nog. Ik denk 4. Klokje liep voor geen meter maakte een herrie dat het niet mooi was. Er is naar gekeken door onze freddy destijds en liep weer een aantal dagen goed tot de herrie opnieuw begon. En als freddie het niet kan oplossen…Ivo zelf heeft er weinig mee aangedaan behalve aangeboden om het uurwerk van zijn eigen horloge te swappen met de mijne geskeletoneerde. Verder kon hij geen kon ook geen oplossing noch service bieden voor het probleem en uiteindelijk stuurde hij me door naar de juwelier waar ik hem destijds kocht (kwekkeboom) Die heeft het prachtig opgelost en geld terug aangeboden. Ik was wel het uurwerk kwijt en heb er nog steeds spijt van dat de skeleton 6498 of was het 97 niet hersteld kon worden. Constrecutiefout was de uitleg van Ivo. Beginnersfouten denk ik. Was 1 van de mooiste uurwerken dat ik ooit had. Het blauw is echt het mooiste blauw in 2 tone, mooie grote 41,5 mm met een hoog iwc gehalte dat weer wel. Enfin sweet memories!

1 like