Welke van de 2, Omega of Heuer?

gave klatser deze zeg, leuke dresser.

1 like

Dat geldt voor wel meer dingen. Zijn maar weinig mensen die 1000 euro + aan een horloge willen besteden. Dus ja, op de gehele NL bevolking zal het wel meevallen. Echter hier op het forum is het toch veel seiko en wie eens gek wil doen koopt een Speedy. (ietwat gechargeerd)

Precies! Je bent hier op de Speedmaster club! IRL echter kom je ze haast niet tegen. 0.08% van de Nederlanders heeft hier een account en hoeveel % daarvan heeft een Speedmaster? Duizenden fotos van misschien een paar honderd Speedmasters.

1 like

True, dus op het forum ben je niet vernieuwend en in het dagelijks leven geeft niemand er om.

Harde wereld :frowning:

1 like

Komt ook omdat in veel ziekenhuizen geen horloges gedragen mogen worden.

Gisteravond nog discussie met een studievriend, hij is wel in het ziekenhuis gaan werken, ik niet.
Ik draag dus weleens een Speedy naar mijn werk, hij weigert zoveel geld uit te geven aan een horloge dat hij zo weinig kan dragen…

Als het om vernieuwend gaat dan kun je een SKX mod dragen met een roze bezel. Er zijn genoeg redenen om iets anders dan een Speedmaster te willen (of zelfs uitgesproken nóóit een Speedmaster te willen) maar dat er zo veel van zijn is niet echt een goede reden. Die zijn er niet écht veel, die heb je zelf online aangeklikt.

Ik snap de redenatie ook wel, er zijn gewoon een aantal “forum darlings”, en als je de neiging hebt om van kuddegedrag af te wijken kan het zijn dat je je afwendt van forum darlings. Omdat ik zelf de Speedmaster een van de mooiste chronografen vind probeer ik die redenatie weg te redeneren :sweat_smile:

2 likes

Draag jij je smartphone rond je pols :joy:

1 like

Haha, dat is je goedrecht. Je kan o.a. redeneren dat als een model als een speedmaster erg populair is onder de “kenners” dan moet dit wel goed zijn.

Skx met roze bezel kan best nog wel eens een hit worden…

En we hebben een winnaar :joy: Maar moest jou SKX met roze bezel klaar zijn dan verwachten we allemaal een NA met unboxing foto’s hé.
En nu terug on topic aub.

Die Tag is mooi maar ik zou niet zo snel meer kiezen voor een chrono op basis van een chrono
module bovenop een gewoon uurwerk. Een gehad, veel gedoe, erg lastig te repareren. Maar goed, wellicht had ik een maandagmorgen exemplaar te pakken.

1 like

Absoluut de Speedmaster, verveelt nooit - zelfs als je slecht licht hebt…

Herkenbaar.

Zeker de TAG Heuer. Speedmaster doet me niks.
Argument van restwaarde is waar, als het gaat om de korte termijn. Maar ik ben geen flipperaar. Dus dit zou voor mij geen argument zijn.

Daarnaast ga ik toch echt van m’n leven niet met een horloge lopen dat ik minder mooi vind, maar waarvan de restwaarde misschien wat gunstiger is. Vind ik persoonlijk een ontzettend slechte reden om 'n horloge te kiezen. Maar goed, zoals gezegd, ik verkoop m’n horloges niet iedere paar weken weer en koop (dus) gewoon wat ik het mooist en leukst vind.

Succes met de keuze!

3 likes

Whats in a name ? …oh wait, that’s in a name! :wink:

Goed gezegd, ook al kies ik zelf voor de Speedmaster. Je kan hier 328 triljoen adviezen krijgen, je zult zelf de mooiste moeten kiezen en dat is al lastig genoeg.

2 likes

Nice dit is de Re-Issue Autavia right?

en nu? http://www.ablogtowatch.com/omega-speedmaster-moonwatch-automatic-master-chronometer-watch/

nieuwe klatser

4 likes

Tag heuer

1 like

prachtige klok

De Heuer…meer contrast…

De Speedy!