Welke van de 2? Polletje.

Call the whole thing off? :grin:

1 like

Zeker niet.

1 like

Er bestaat ook nog iets goedkopers:

Ook uit Duitsland.

3 likes

Ook uit Duitsland:

Effe wat meer cachet dan zo’n duikboot van Damasko.

2 likes

Sinn en Damasko gehad, en tussen deze twee modellen zou ik voor Damasko gaan. Geen zichtbodem, lekker plat. De optie voor die brute stalen band.

Het is wel een en al koude, klinische, Duitse grĂŒndlichkeit, maar goed, daar hou je van! Zou zeker informeren naar een kleurtje op de secondewijzer.

Sinn is top, maar dan wel getegimenteerd uboot staal in een tool horloge, alstublieft.

Succes met de keuze!

Gr, Vigorelli

2 likes

Deze ook gezien? Moet je wel de dag/datum accepteren en je krijgt er een bezel bij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zeker interessant, ga ik naar kijken.

1 like

Yep, gezien, maar dit is hem niet voor mij.

Top horloge die CWC :grimacing: Erg solide!

Maar idd heel wat anders dan je eerste 2 opties.

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Sinn en Damasko hebben altijd bijvoorbeeld al kut-lume gehad, en de Ickler kasten van Archimede zijn meer dan prima. Ik heb zelf wel twee Archimedes gehad, maar nog nooit de oprechte neiging gevoeld om een Sinn of Damasko te kopen, dat ene incident met die 356SA II daargelaten. Maar die was veel te dik. Ook een 7750 chronograaf plakt Ickler in een plattere kast dan Sinn, zo heb ik geleerd.

Ik vind de Outdoor Protect best cool als je een stalen sporthorloge op staal wilt dragen, zeg maar. Of titaan, tegenwoordig. Op leer vind ik de Shrouded lugs niet zo tof.

Oh jazeker wel! Schwartzwald of desert tan for the win, en er is niks mis met Fixoflex, al zou ik de Oyster pakken.

Overigens heb ik in de Poll Damasko DS30 gestemd. Puur omdat die minder saai is, ze allebei toch kut-lume hebben, en de Damasko het dan op de geharde kast en de zeer solide kroon wint. Want de Sinn is niet gehard, dat instappertje.

1 like

Dat is dan ook de enige overeenkomst, o nee, het is ook een horloge! :rofl:

2 likes

Ja? Vind je het niks? Kan hoor.

Tja, als je zo gaat beginnen

Ik vind een Nomos Club Campus veruit superieur, want plat, speelser van ontwerp, en breder inzetbaar.

Is het gehard? Welnee joh. Het is zelfs gepolijst. Maar prima waterdicht, mooi van maat, en ze maken de beste canvas banden die ik ooit heb gezien. Als je daar een canvas band en een Cordovan band bij doet van Nomos ben je klaar voor beach to boardroom, de komende 20 jaar.

Da’s altijd mooier dan weer zo’n vokking toolwatch.

Tip van flip: Ja, ook Nomos Lume is volkomen kut.

Hanhart. Die hebben wel goeie lume, als dat belangrijk voor je is:

Da’s net als de Archimede en de Nomos veel, veel minder saai dan een Damasko of Sinn.

1 like

Of de Ahoi, dan ben je voor je leven klaar verder :+1:

1 like

Klopt, heb ik een van.

2 likes

Ik wilde @jan13 's budget niet zomaar van een slordige 1000-1400 Euro omhoog bonjouren naar 3400 Euro. Maar je hebt gelijk. Ahoi Neomatik Dunkel for the win.

Mijn Ahoi 36 is met z’n 200m waterdichtheid gewoon straf 8,85mm dik. De Club Campus handopwinder is nog dunner.

Lekker gepolijst horloge wat wabi-sabi ontwikkeld is dikke prima. Dat leeft, en niks is zo erg als al die gezandstraalde ellende. Eerlijk is eerlijk, Sinn satineert dingen wel mooi, dat ziet er passabel uit voor een mat horloge.

Liever dat dan de immer nipt te korte wijzers van de Sinn 556. Hanhart for the win. En Nomos. Maar Damasko doet dat ook veel beter dan Sinn.

Ik haat te korte wijzers. Ik overdrijf niet als ik “haat” zeg.

2 likes

Sinn oogt veel rustiger. Je ogen hoeven niet te wennen.
Tja, misschien allebei om de pols doen plaatjes kijken en dan beslissen kan maar niet bij deze merken.
Succes!!

1 like

Te gladjes in mijn ogen en niet mijn budget :wink:. Ik had ook een mooie club campus,

maar toch weer verkocht, deze buiten-pensionado heeft iets ruigers nodig in bos ende veld.

:fu: :fu: :fu:

1 like

Toch CWC dus. :grimacing:

1 like