Welke van de 2? Polletje.

• Sinn 556
  • Damasko DS30
0 stemmers

Ik twijfel tussen deze 2 horloges, welke van de 2 kiezen jullie? De prijs is ongeveer hetzelfde en de uurwerken zijn ook vergelijkbaar. Voor de Sinn een SW200-1 en voor de Damasko een ETA2824-2, beide beproefde automaten.

Deze horloges hebben naar mijn idee een prachtig en tijdloos design en zijn al heel wat jaren min of meer ongewijzigd in produktie. Toch zijn ze allebei moeilijk 2e hands te verkrijgen, en als je ze vind aardig duur. Geen afschrijvers en/of doorschuivers dus, een goed teken. Ik ken de blauwe Damasko in het blauwe gedeelte, niet mijn kleur.

Dit horloge zou voor mij een hobby-killer / eindhorloge moeten worden, maar ja, daar geloof ik eigenlijk zelf ook niet in hoor. :rofl:

Mijn overwegingen:
-Ik zou het horloge nu op rubber kopen, maar bij de Damasko kan je later nog die krankzinnig vette en dure stalen Damasko-band kopen. De stalen band van de Sinn vind ik minder.
-De Damasko is dunner, vind ik belangrijk. Damasko 10 mm, Sinn 11 mm.
-De Damasko heeft een door en door geharde stalen kast, die krast echt niet. Dat heeft deze Sinn niet.

Tot nu toe wint de Damasko het dus, MAAR…Ik vind de plaat van de Sinn mooier en evenwichtiger dan die Van de Damasko. De indices van de Damasko zijn naar mijn smaak eigenlijk te groot. Gaat dat pijn doen, of wen je eraan en ga je het juist waarderen? Daarbij komt dat de Sinn ook verkrijgbaar is met een mooie rode secondewijzer, wordt ie nog mooier van. Het design van de Damasko is lekker eiginzinnig.

Wat vinden jullie ervan?

10 likes

Ik heb voor de Sinn gekozen: ziet er net wat rustiger uit met de de kleinere mininuten track, en zonder het grootkruis

14 likes

Je was me voor: exact dit inderdaad. :point_up:t2:

3 likes

Daarom de Damasko.

Je kan sowieso niet fout met beide.

2 likes

Daar ben ik het mee eens, maar ja, ik kan er toch maar ééntje kiezen. :grinning: Een extra overweging: de Damasko zie je minder in het wild.

1 like

De wijzerplaat van de Sinn wint het imo met glans.

6 likes

Alhoewel de Sinn een mooi horloge is, vind ik de wijzers net te kort. Daarom zou ik de Damasko kiezen. De kast is overigens niet door en door gehard, dat is bij de DA lijn het geval. De DS heeft enkel een harde oppervlaktebescherming.

Overigens kan je Damasko gewoon vragen om een rode seconde wijzer te monteren mocht daar je voorkeur naar uit gaan.

Succes met je keuze!

2 likes

De wijzers van de Sinn vind ik te kort!

3 likes

Dat is niet juist. De DS serie is van “duikboot” staal met een oppervlakte coating, deze kan weldegelijk krassen.
Niet snel maar het kan wel.

Beide zijn fantastische horloges en er is voor mij geen foute keuze.

2 likes

De Sinn vind ik net iets rustiger.

1 like

Kan maar niet wennen aan de ‘K’ van Automatik… Snap dat het Duits is of whatever, maar daarom gekozen voor de andere. Verder maak je geen verkeerde keuze. Beide perfect voor dagelijks gebruik!

1 like

ja, die sluit mooi aan de kast,

dat krijgt dan ook bij mij de voorkeur :+1:
en mss kan je ook zo’n mooi aansluitende rubberen band verkrijgen bij de Damasko?
en ook de wijzers van de Demasko vindt ik mooier, :star_struck:
daarom heb ik ook hier op gestemd :ok_hand:

1 like

Dit dus :arrow_up:

Nummer 3 hier

3 likes

Beiden mooi! Maar toch Sinn om eerder genoemde reden; rustiger. Maar ook omdat de kroon wat minder “uitsteekt”. Kan aan de afbeelding liggen maar dat vind ik bij de Damasko wat veel.

1 like

Daar had ik niet aan gedacht. Dat zou ik zeker vragen. Heb je gelijk een uniek exemplaar :grinning:.

1 like

Dacht van niet op de Damasko

Case
submarine steel, bead-blasted, surface hardened, case back and fixed bezel screwed, crown screwed into case according to the “DAMASKO System” with crown protection, waterproof 20bar / 200meters, low pressure resistant, sapphire crystal, flat, anti-reflective coating on both sides

1 like

Alle twee zijn ruk :grimacing: ben je vergeten in je polletje?
Zijn beide vrouw onvriendelijk.

• eens
  • oneens
0 stemmers
1 like

Sinn: wijzers iets te kort.
Damasko: knetter druk, versterkt door zwart/wit contrast en veel te veel streepjes.

Daarom de Sinn al vind ik ze qua wijzerplaat allebei niks.

3 likes

:thinking::thinking:

3 likes

Sinn.

De wijzers ‘zweven’ mooi boven de wijzerplaat en dat lelijke kruis zit er niet op.

1 like