Welke van de twee

Beste HF leden,

Sinds een half jaar ben ik ook een beetje besmet met het horlogevirus. Het eerste horloge wat ik toen heb gekocht was een Breitling Colt 2. Deze had ik al geruime tijd op het oog. Sinds een maand heb ik daar ook een 2de horloge aan toegevoegd. Dit is een Tudor Prince Date Tiger. Ik ben benieuwd welke van de twee jullie het mooist vinden. Mijn eigen voorkeur blijft uit gaan naar de Breitling.

Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s.

Groet,

Victor

Mijn voorkeur gaat uit naar de Tudor, ik vind hem ondanks de pukkel mooier dan de Breitling, ook vind ik het mooi dat het een relatief onbekend merk is, Rolex en Breitling kent iedereen wel, maar Tudor niet, dit maakt hem voor mij mooi, niemand hoeft te weten dat ik met een kostbaar klokje rondloop, dus als ik moest kiezen dan wist ik het wel! 100 % de Tudor.

Voor mij zeker de Tudor. Mooi subtiel en prachtige wijzerplaat, hoewel ik de Breitling niet bij het grof vuil zou zetten hoor. Enige wat ik wat minder mooi vind aan de Tudor is de loep

Ik vind de Tudor in dit geval de mooiste.

Ik vind de Breitling wel stoer. Alleen zou ik er wat prominentere wijzers op willen.

Zonder enige twijfel vind ik de Tudor mooier. Mede omdat ik het merk beter bij mij vind passen en dat is dus puur persoonlijk…

Ik vind de periode van Tudor dat ze deze bouwde niet echt een goede. Dit model gaat nog wel maar ik hou niet zo van deze wijzerplaatindeling. Ik zou voor de Breitling gaan.

Absoluut de brok staal die Breitling heet!

Ik vind de Breitling ook mooier, is een stuk meer mijn stijl :wink:

Alhoewel ik een hevige Breitling fan ben, vind ik de Tudor mooier … maar de Breitling beter afleesbaar.

Zonder twijfel de Tudor,ik ben ook breitlingfan maar de tudor heeft net wat meer uitstraling.(tu):#

Tudor!

De Breitling heeft te veel blinggg naar mijn smaak. Het binnenwerk van beide zal, dacht ik, ongeveer dezelfde ETA-kwaliteit hebben. Ieders aard bepaalt de eigen keuze…

Tudor

hoewel de Breitling ook bepaald geen lelijk horloge is vind ik de Tudor toch een stuk mooier.

Mijn voorkeur zou (ook) uitgaan naar de Tudor.
Ik heb niets tegen Breitling, in tegendeel zelfs, maar ik heb het niet zo op die bezels met ruitertjes.

De Tudor is mijn keus. Deze Breitling doet me helemaal niets.

Lichte voorkeur voor de Breitling.

Tudor. Heeft meer stijl.

El penumbra Schreef:

Ik vind de periode van Tudor dat ze deze bouwde
niet echt een goede. Dit model gaat nog wel maar
ik hou niet zo van deze wijzerplaatindeling. Ik
zou voor de Breitling gaan.

Ik ga mee met De Schaduw, ik houd niet van de wijzerplaatindeling van deze Tudor (en dus van 88% van alle moderne Zwitserse chronografen met een caliber 7750). Deze Colt II is lekker discreet maar (toch?) onmiskenbaar Breitling, met een rode pluim voor de secondewijzer.